Placute de frana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • daca ai discuri pline pune-le la treaba mai cu mila ...
    acum am vazut ca ai 1.5 deci ai ventilate
    sunt foarte ok pentru discurile tale, peste franarea de fabrica
    Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

    Comment


    • Originally posted by popavlm View Post
      fdb 845 sunt cele sport si le-am pus astazi cu discuri ferodo premier... au o franare excelenta, fara zgomote si alte minuni... in vreo 2 sapt o sa le pun la treaba pe Transalpina si Transfagarasan si revin dupa cu pareri...
      sa nu vii cu discurile ovalizate de la "treaba".
      @ sam
      adica toate dci-urile au ventilate ?

      Comment


      • acum cum mi-o fi norocu'.... doar n-o sa ma fac "gramada" doar ca sa menajez franele... dar pana atunci o sa mai fac ceva km ca sa se rodeze..
        Inteleptul nu spune ce stie, iar prostul nu stie ce spune.

        Comment


        • Originally posted by B997NDL View Post
          sa nu vii cu discurile ovalizate de la "treaba".
          @ sam
          adica toate dci-urile au ventilate ?
          au fost primele modele dci 62 cp care au venit cu discuri frana pline (cazul lui streulea) insa ulterior au venit numai cu discuri ventilate
          Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

          Comment


          • Va trog incetati cu aberatiile de gen placutele X incing discuri mai mult sau mai putin decat placutele Z. La o masina de o masa data, franarea de la o viteza X la o viteza Y generaza la fel de multa caldura indiferent de cupla de materiale de franare (e diferenta de energie cinetica transformata in caldura). Un disc ventilat disipa mai repede caldura, unu plin mai greu. Cu un disc de frana si o masa masinii data, caldura in disc va fi aceiasi cu orice placuta franezi.
            Last edited by einstein1984; 21 June 2013, 10:46.
            Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

            Comment


            • Gresit! Temperatura este dependenta de marimea fortei de Frecare. incearca sa incingi la rosu niste discuri stock cu placute fsl845, si apoi incearca cu ferodo DS.

              pacat de thread-ul asta, l-ati facut varza cu carne. Daca intra unul incepator se bulverseaza complet. Exista si alte placute decat Ferodo! Exista si alte discuri decat Brembo

              Comment


              • Exista si alte placute decat Ferodo! Exista si alte discuri decat Brembo
                Cum ar fi placute Brembo pe discuri Ferodo.

                Cine a folosit placute Brembo pe discuri pline, a fost multumit?

                Comment


                • Originally posted by razvanamza View Post
                  Gresit! Temperatura este dependenta de marimea fortei de Frecare. incearca sa incingi la rosu niste discuri stock cu placute fsl845, si apoi incearca cu ferodo DS.

                  pacat de thread-ul asta, l-ati facut varza cu carne. Daca intra unul incepator se bulverseaza complet. Exista si alte placute decat Ferodo! Exista si alte discuri decat Brembo
                  Eu le incing si cu fermit daca imi dai masina ta. Doar ca franarea dureaza mai mult.
                  In fine, vad ca mecanica (rmura fiziicii, nu mecanica auto) e de domeniul trecutului pentru unii.
                  Sa n-aveti nevoie de frane bune va urez!
                  Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                  Comment


                  • Ce se intampla in timpul franarii? Energia cinetica se transforma in energie termica. Asta ce inseamna? Daca o pereche de placute, prin materialul din care sunt compuse, au mai multa frictiune in contact cu discul, inseamna o franare mai eficienta, dar si mai multa energie cinetica transformata in energie termica, intr-un interval mai scurt de timp si al distantei. De aia, discurile se pot incinge mai mult cu unele placute. Cel mai simplu exemplu, este cel in care, un cauciuc poate fumega pe asfalt, dar infinit mai greu pe o portiune cu gheata - FRICTIUNEA!
                    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                    Comment


                    • Exact. Pentru o comparatie reala, se ia in discutie o decelerare constanta, fixa (exprimata in m/s) de la viteza X.

                      O placuta proasta, cu coeficient de frecare slab, va avea nevoie de presiune aplicata mai mare pentru a produce aceiasi decelerare, lucru care genereaza temperatura mai mare.

                      Supraincalzirea apare cu precadere la placutele de calitate slaba.

                      O placuta gen DS2500 (care nici macar nu este street legal) nu supraincalzeste un disc normal la utilizare fie normala, fie racing, atata timp cat nu se depaseste limita. Probleme apar din cauza rezistentei la fading, care imping soferul sa forteze nota peste cat poate suporta discul, mai ales daca vorbim de un disc de slaba calitate. Orice disc din fonta se va fisura, etc, samd, daca este fortat de suficiente ori peste limita sa de temperatura.

                      Supraincalzirea din cauza incompatibilitatii disc / placuta apare la placute si nu la disc. Un disc din fonta nobila, cu mult carbon, se incalzeste mult mai lent decat unul normal si o pierde mai rapid. O placuta de strada normala se va supraincalzi rapid. Oricum grosul energiei termice o incaseaza placuta de frana si nu discul.

                      Incompatibilitati de genul acesta se intampla mai rar. Cea mai frecventa fiind BremboMax cu Ferodo Premier (in loc de DSPF, DS2500, YellowStuff, etc)

                      Sper c-a fost de folos completarea mea.
                      sigpic

                      Comment


                      • Doamne, numai raceri pe aici care franeza zilnic cu pedala de frana la podea, ca le si permit pneurile.
                        O masina cu placute fermit franeaza cu o presiune in pompa de 60 de bari si obtine 4m/sla patrat. O aceiasi masina cu aceleasi discuri are ferodo DS2500 franeaza cu 40 de bari in pompa de frana ca e placuta mai "aderenta" si decelereaza tot cu 4m/s la patrat. Caldura degajata va fi una si aceiasi, poate doar mici diferente intre cata intra in placuta si cata in disc.
                        Soferii normali nu franeaza zilnic de la 130km/h la 0, sau daca o dac o fac odata si nu de 8 ori. Soferii normali nu prea prajesc discuri de frana si nu fac fading. Daca ajung sa faca asta, sa invete sa foloseasca frana de motor. Pentru astfel de situatii normale, nici FSL845 nici FDB 1781 nu omoara discuri de frana bune, probabil nici fermit nu sunt rele.

                        Originally posted by darksid3 View Post
                        Cel mai simplu exemplu, este cel in care, un cauciuc poate fumega pe asfalt, dar infinit mai greu pe o portiune cu gheata - FRICTIUNEA!
                        Ai uitat doar ca pentru a scoate fum din roti pe asfalt folosesti 80 de cai si pentru a patina pe gheata doar 2 cai. Energia cheltuita nu este nici pe departe asemenea, pe cand la franare conteaza doar viteza initiala , masa rablei si viteza finala. Frecarea mai mare te ajuta sa franezi cu presiune mai mica pe pedala sau mai repede si atat.
                        Last edited by einstein1984; 21 June 2013, 13:47. Reason: Automerged Doublepost
                        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                        Comment


                        • Nici o secunda nu s-a pus problema de cati cai ai nevoie, ci pur si simplu am evidentiat frictiunea. Nu e logic ca o roata blocata scoate fum pe asfalt, comparativ cu gheata? De ce scoate fum? Pentru ca in urma frictiunii, energia cinetica se transforma in energie termica.
                          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                          Comment


                          • Da, asa e. dar energia cinetica e mai multa in primul caz decat in al doilea. In cazul franarii e una si aceiasi, indiferent de ce placute de frana folosesti.
                            Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                            Comment


                            • einstein, ai dreptate. du-te si ia un manual de fizica

                              Comment


                              • Originally posted by einstein1984 View Post
                                Da, asa e. dar energia cinetica e mai multa in primul caz decat in al doilea. In cazul franarii e una si aceiasi, indiferent de ce placute de frana folosesti.
                                in functie de materialul din care sunt facute, forta de frecare e mai mare sau mai mica. asta ziceau Cezar si Razvan. la cele sport am inteles ca se baga si pilitura de alama in ele = forta de fercare mai mare = incing discurile mai tare. cam asta e ideea. daca te freci la dush cu un burete sau cu o piatra ponce nu ti-e totuna. piatra ponce te "incalzeste" mai bine. )

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google