Pai daca inca ai garantie, nu platesti discurile.
Placute de frana
Collapse
X
-
Originally posted by turbojack View PostDiscurile de frana nu sunt consumabile.
Nu ar intra in categoria consumabilelor daca (exceptional!), ar fi vreun viciu de fabricatie (dovedit).
E logic: de ce eu producator, sa iti schimb tie, consumator discurile daca le uzezi? (poate mai pui si niste placute belicoase si mi-ai facut praf discurile, si vrei sa ti le platesc eu?)
Totusi, dupa cele scrise de mine, @turbokack, care a fost premisa celor zise de tine?Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
E cam deplasata treaba ca la 45000 km sa fi nevoit (tot timpu asta mers cu placute de origine) sa schimbi si discurile, ca sunt uzate si sa si platesti pt ele.
Deci nasol, n-ar avea voie - la km astia ar trebui sa se uzeze placutele prematur daca folosesti frana mult, dar nu si discurile.
PS: adica altii schimba trei randuri de placute si discurile mai merg, la altii pt ca folosesc frana mai tare, de duc naiba si discurile in km mai putini...
Comment
-
Asa e, cam ciudat sa schimbi discurile la 45k km. Dar stiu cazuri cand s-au schimbat pe la 90k km, asa cum sunt si cazuri cand au rulat fara placute (a se citi: "pe fier") si le-au facut "araturi"=santulete.
E cam dificil de probat (producatorilor), ca au un material al discurilor destul de moale, susceptibil de uzuri pronuntate, inainte de un termen normal de functionare...
Totusi: discul de care vorbesti, era subtiat si cu o suprafata plana, fara striatii pronuntate?Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Pai da, aici e problema, ca vorbim de discuri uzate uniform. Nu ovalizate, defapt strambe.
Cum naiba tineau discurile la 1300 sau 1310 lejer 80-100000 km nu stiu...plus ca se mai bloca cate un pistonas de franare, plus ca mai uitam sa schimb placutele la timp )) . (sau la Oltcit, pana cand l-am maritat - peste 100000 km - discurile toate 4 erau OK)
Acum desigur daca ne uitam si la BMW (ca exemplu) sau alte utilaje cu pretentii, vedem ca si acolo se schimba discurile, dar nu chiar in 50-60000 km rulati (un prieten din jermania cu bmw, 140000 km la bord, dupa o franare violenta a trebuit sa schimbe toate 4 discurile).
PS: oricum daca as ajunge in situatia de a schimba discurile, as cauta altceva mai de calitate care sa reziste la temp mai mari (eventual ventilate)
Comment
Comment