am 45105 km si nu am schimbat nici placute si nici discuri. la revizia de 15000, in service, au vrut sa imi schimbe placutele, dar am refuzat. mi se pare incredibil sa schimbi discurile la 2 seturi de placute. nu am ajuns pana acolo, dar mi se pare putin exagerat. asta e politica in service? am un laguna din 95 si are discuri originale, iar placute de frana am tot schimbat... la logan nu inteleg de ce trebuie schimbate atat de des discurile...
Placute de frana
Collapse
X
-
teoretic, daca ambele materiale sunt dure, placuta disc, si presiunea exercitata una peste cealalta este conforma cu duritatea acesora, creste efiecienta franarii(in limitele pastrarii temperaturii optime), dar totodata creste si gradul de uzura
tot teoretic, daca nu se face abuz, nu se tocesc, eu de exemplu am schimbat la 24000 un set de placute(ca asa am vrut.originale), al 2-lea l-am schimbat dupa inca 5000(de proaste ce erau.originalele de pe forum) si de 26000 trag si trag sa tocesc un set de ebc si nu reusesc nici macar sa ajung la 50% uzura (cu acelasi disc cu 1.1 mm uzura)
deci discul nu se schimba la 2 seturi de placute, se schimba cand se trece de pragul de uzura maxima (scrie pe el 11.x mm)
conteaza foarte mult si de cum mergi, daca mergi cu 80 si cu 20m inainte de semafor franezi brusc, sigur o sa le schimbi mai devreme, si binenteles de ce cauciucuri ai, cauciuc bun, franare mai efiecienta => mai putina presiune pe pedalaLast edited by DeLuXe; 23 June 2009, 02:28.sigpicMy ride
Comment
-
Revin cu poze facute ieri
Frana cu placutele noi este foarte eficienta avand in vedere ca inca nu s-au asezat perfect pe suprafata discului...estimez eficienta franei cam 90% fata de cea veche dupa doar 15 km. Pot spune ca am facut o alegere foarte buna.
In ultima poza se observa si uzura placutelor din fabrica dupa 34.000 km, 60% rulati in regim de oras.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Puteai sa mai mergi destul cu placutele vechi (spun asta comparandu-le ochiometric cu ale mele cand le-am schimbat - la 40.000km).
Btw, de unde ai luat astea Master Sport ca m-ar tenta pentru urmatorul schimb daca zici ca tin ok(uitandu-ma pe topic am vazut ca si CataFOF zicea de bine de ele acum ceva pagini)ex-Logan Ambition 1.5 dci Iunie 2006/RIP Dec 2011
Dacia Duster Laureate 1.5 dci 110cp 4X4, ESP + whatever packs
Comment
-
Originally posted by darksid3 View Post.................................................. ........... Pot spune ca am facut o alegere foarte buna.
In ultima poza se observa si uzura placutelor din fabrica dupa 34.000 km, 60% rulati in regim de oras.
Mai ales ca au si TUV-ul pe ele.
Franeaza de la 120, atunci vezi/simti foarte bine cat de eficiente sunt fata de cele originale.
REMSA le-as pune undeva la 85-90% fata de cele originale ca eficienta.
PS: pe cele vechi sa nu le arunci, baga-le la piese de rezerva )))
Comment
-
Nu le arunc
Franare la viteze mari inca n-am incercat..in week-end o sa testez pe autostrada ca am un drum...TUV-ul ala ce inseamna?
@god: Le-am luat de la un magazin de piese auto de pe B-dul Gloriei (paralel cu Jiului - Cartier Damaroaia la intersectia Bd. Bucurestii Noi)Last edited by darksid3; 23 June 2009, 12:55.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Sa nu te-nfigi prea tare in frana, ca poate se infig naiba placutele in discuri si nu le mai scoti
PS: ''octogonul'' sau insemnu TUV - organism international de certificare (adica stii tu, produsu cu pricina respecta si este conform cu anumite norme prescrise si ei isi pun patalamaua daca e ok produsul).
Nu e obligatoriu sau aibe TUV, poate fi si alt organism de certificare (sunt multe organizatii de certificare, la noi in Roamania sunt betivii de la ISCIR) , dar este o garantie in plus a calitatii acelui produs.
Tot ce tine de siguranta circulatiei-materiale/produse (rutiere sau feroviare sau aeriene cum se spune la naiba) trebuie sa aibe insemnul unui organimsm abilitat de certificare.Last edited by Octavian; 23 June 2009, 14:09.
Comment
-
Originally posted by Octavian___30 View PostSa nu te-nfigi prea tare in frana, ca poate se infig naiba placutele in discuri si nu le mai scoti
PS: ''octogonul'' sau insemnu TUV - organism international de certificare (adica stii tu, produsu cu pricina respecta si este conform cu anumite norme prescrise si ei isi pun patalamaua daca e ok produsul).
Nu e obligatoriu sau aibe TUV, poate fi si alt organism de certificare (sunt multe organizatii de certificare, la noi in Roamania sunt betivii de la ISCIR) , dar este o garantie in plus a calitatii acelui produs.
Tot ce tine de siguranta circulatiei-materiale/produse (rutiere sau feroviare sau aeriene cum se spune la naiba) trebuie sa aibe insemnul unui organimsm abilitat de certificare.
Comment
-
Acum vorbiti din auzite, sau din auzite ? ))
NU confundati insemnul TUV (cazu de fata) pe certificatul de sistem (certificatul firmei, prin care arata ca ei lucreaza conform unor norme) cu insemnul TUV (sau DB - Deutsche Bahn sau care vreti voi) pe produs .
Daca e insemn TUV pe produs, se ''cheama'' ca se face audit pe produs si nu presupune numai ca TUV-ul se asigura ca produsul a respectat niste procese si norme de fabrcare, nu. Se fac si teste (ca se fac in laboratorul firmei, ca se fac intr-un laborator terta parte, nu conteaza, se fac sub supravegherea TUV-lui) si abia apoi TUV-ul isi pune (sau nu) insemnul pe produs.
Deci orice insemn TUV pe produs (mai ales ce tine de siguranta circulatiei, recipienti sub presiune, etc) presupune ca s-au facut si teste finale care sa ateste ca in urma respectarii procedurilor (adica firma are spre exemplu certificare de sistem TUV) produsul finit corespunde cerintelor impuse.
PS: Parpanel - ''controloru'' ala extern cine crezi ca e...?Last edited by Octavian; 24 June 2009, 22:11.
Comment
-
Sunt placute moi, m-a averizat omu' ca se vor "duce" mai repede. Nu-i nimic, prefer sa le schimb o data pe an. Intre timp am mai facut ceva km cu astea noi si incep sa prinda din ce in ce mai bine.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
Comment