If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
am facut si eu revizia logan 1,5 dci 85 cp km 61200
ulei mobil1 0w40 turbo diesel=130 ron
filtru motorina original=120
filtru ulei original=20
fltru aer=30
total 300 ron
cu asta am eu probleme... cu filtrele originala cumparate de oriunde.
n-am incredere nici in magazinele de piese auto.
au fost destui baieti care si-au luat teapa cu magazina asa zis serioase.
imi amintesc de cineva care luase un filtru ulei mann de la autokarma.
de aia cred ca voi ajunge tot la dacoserv, desi nu mai e in garantie.
de "baietii din mioveni" nici nu mai zic...
am luat eu de la celebrul afolie_auto din 'PITESTI') un filtru 'original' si dupa fix 5000 km sa mancat plasticul de la motorina si curgea din el combustibilul.. asa ca aveti grija cu asa zisii pitesteni
Eu am un Logan 1.5 dCi din 2008. La prima revizie -din 2009-aveau in service-ul Dacia doua optiuni de uleiuri Castrol si Elf. Am ales atunci Castrol 10w40. Am intrebat atunci de ce 10w40 si nu 5w40, stiind ca 10-le porneste mai greu iarna fiind mai vascos. Mi s-a raspuns atunci de catre tehnicienii de acolo, ca acest motor nu este unul nou, de conceptie extra, ci este unul modest, si ca este de preferat un ulei mai gros decat unul mai subtire, care are toate sansele sa fie "papat" mai repede, mai ales vara, plus ca il gasesti in motor si pe unde nu trebuie.... dat fiind tocmai "performantele" acestui k9k. Acum am ajuns la peste 50k si am mers pe acelasi ulei. Azi dimineata, fiind prima dimineata mai rece, deja a pornit la a doua cheie...cu acest 10w40 Castrol Magnatec. Deranjant iarna !. Intrebari:
1. daca am "formatat" motorul cu 10w40, are rost sa trec pe unul mai subtire 5w40 dupa 4 ani... ?! Mentionez ca nu conduc sportiv, decat la drumuri intinse -si bune!- unde nu prea sar de 3000-3500 ture.... Schimb uleiul odata pe an/de unde bani ptr 2 schimburi dedicate 5w/10w.... Sa inteleg ca nu am alternativa intre ulei subtire=pornit usor iarna +pierdei vara vs ulei gros= pornit mai greu iarna + fara pierderi vara ?!!!
2. De ce cei din service, au scos Castrolul de pe lista lor, si au acum doar Elf si Dacia-Lubrifin.... este cumva legat de faptuil ca la motoare noi-euro5- uleiuri mai "noi" ?
Multumesc !
poti pune linistit castrol edge 5w40 sau elf evo 5w40 (eu recomand elf )
e mare diferenta fata de 10w40 si n-are importanta ce foloseai inainte.
daca le schimbi o data pe an n-o sa ai probleme nici iarna.
De cand am masina folosesc doar ulei Castrol, asta dupa prima revizie, ca a mers cu uleiul lor 10 000km.
Masina are in prezent 140 000 km, fac schimbul la 10 000, indiferent ca pica vara sau iarna si folosesc doar Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40, e o canistra aurie, scrie ca e recomandat pentru PD iar mai nou si pentru Common-Rail si vreau sa-ti spun ca niciodata nu am depistat sa manance ulei, iar de pornit, porneste bine la orice ora. La service pune 4.1L si pe joja apare pana la MAX, iar cand il schimb daca verific inainte, tot pe MAX e.
poti pune linistit castrol edge 5w40 sau elf evo 5w40 (eu recomand elf )
e mare diferenta fata de 10w40 si n-are importanta ce foloseai inainte.
daca le schimbi o data pe an n-o sa ai probleme nici iarna.
Multumesc. Te rog sa-mi explici cat de "mare e diferenta". Sa inteleg ca te referi la semisintetice vs sintetice pure, la pret, sau la faptul ca voi avea uzuri mai mici la pornire iarna, datorita fluiditatii mai bune a lui 5 fata de 10. Ptr ca am inteles ca tehnologiile astea cu "moleculele inteligente" de la Castrol- oricat ar fi de marketing- ar ajunge din urma tehnologiile de la sintetice.... Este adevarat ca riscurile de pierderi -papat de ulei- sunt mai mari la 5w fata de 10w ? Desi am inteles ca la 100 de grade dif de vascozitate est 0.5-max1 cSt... adica 10w sta mai bine pe piesele in miscare.... Scuze ptr atata filozofie... Multumesc !
@Loganezu
pai nici 5w40 nu prea sunt sintetice pure,
dar sunt mult mai bune decat 10w40.
in primul rand o sa vezi la sunet diferenta.
si te tin fara probleme intre schimburi.
sunt bune si iarna si vara iar diferenta de pret fata de 10w40 nu e enorma
mie nu mi-a "papat" nimic. ce-i drept masina e din 2009,
dar e exact cum l-am pus. acelasi nivel
eu am elf evo 5w40
Multumesc, trec si eu pe Elf 5w40.
Tre' sa schimb si cureaua distrib +rola + cureaua de alternator. Tot citind pe aici am inteles de la unii ca pe cea originala scrie Contitech, iar din ceva poze am citit ca scrie Powergrip Gates, pana la urma care este cea ..."de origine" aia din kitul din retelele Dacia ?!. As merge pe acele repere pe care le folosesc si ei... dar nu de la ei, caci sunt "nesimtite" rau... la pret !
La fel e si povestea cu filtrele A-M-U... din pacate nu am codul reperelor "de origine"... ca sa stiu ce sa caut ! (de pe acest forum am aflat ca ptr U-ulei tre'be 8200274858=8200768927=8200867980) Stiti ceva coduri ?!. Multumesc !
distributia din fabrica vine cu curea gates powergrip + rola koyo (cel putin asa a fost la mine).
am schimbat-o cu rola gates + curea contitech ( asta contine pachetul contitech)
O alta belea de intrebare: am inteles ca desi am E4 la terminatia cifrei de omologare in talon, la filtru de motorina trebe E3- lucru care mi se pare o idiotenie tipic frantuzo-romaneasca, la fel e si ptr filtrul de ulei ? Am citit in talon ca fabricatia este 2007. Adica in loc de E4 -exl W79 de la Mann- merge si E3 -adica W73 de la Mann ?. Fizic care incape acolo ? Cel scurt sau cel lung (H 63 mm) ?!!!
Iata cum informatiile din talon, folosesc fix sa te stergi cu ele undeva... scuze !
Cu alte cuvinte este E4 pe hartie, dar de fapt E3 !!!. Si atunci eu ce am cumparat ?!!! Una e un filtru care deschide la 1.5 bar si alta altu care deschide la 2.5 bari...
Filtrul de motorina Euro 3 cu 4 tevi sus, (chiar daca masina este Euro 4) K9K 7701066680 (cel cu senzor pt. apa)
Filtru ulei original pentru 1,5 dCi codul : 8200867976
Acum doua luni am fost la service BRAS din Iasi si in urma schimbarii capatului de bara mi s-a cerut sa fac si unghiurile, am facut si asta, dar surpriza, unghiurile erau bune si cu toatea acestea am fost taxat cu 100 Ron, am spus acest lucru si celor de la Vocea Clientului si operatoarei care te suna de esti "foarte multumit" de serviciile efectuate.
Si nici o masura.
Bataia de joc continua.
Am fost din nou la service BRAS din Iasi, la schimbat distributia si supriza, atat mecanicul cat si consilierul pe mecanica au spus clar ca nu pot desface surubul la fulie si sa merg la service Caremil Iasi, poate acolo pot desface acest surub si sa imi schimbe distributia (buna asta).
Am cerut, verificarea bujiilor (vine frigul), pornire ai greoaie dimineata, si eventual schimbarea acestora, dar curios, aceeasi faza, nu putea sa scoata cablul de pe capul bujiei ...ori mecanicul e prea meserias (apropo, din 70 min service, 25 min a vorbit la telefon, cu cealalta mana invartind cheia pe suruburi), ori are masina ceva in ea.
Calitate a serviciilor din ce in ce mai ... cautam alt service, asta e.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment