If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
@tavi_gg : Eu am 112.000 km si nu am schimbat pompa de apa. Daca retin bine, nu scrie asa ceva in carte.
Dar daca nu costa mult cred ca e mai sigur sa o schimbi.Poti consulta si un mecanic inainte de a merge la service.
Tu decizi.
Nu stiu daca conteaza ca eu am benzina iar tu diesel.
Azi tocmai am fost si eu la revizia de 1 an, prima, Km= 10300.
Am fost la IATSA Campina de pe str. Nicolae Balcescu.
Mai intai mi-au ridicat masina si au verificat jocurile pe la roti, m-au intrebat daca am avut probleme.
L-am spus ca vreau ambreiajul sa mi-l regleze ca mi se pare ca tine cam sus, si am intrebat daca se face testul pe calc.. A verificat baiatul repectiv cam cum tine ambreiajul si mi-a zis ca e bine si ca nu mai trebuie reglat, iar testul se face daca sunt probleme la masina daca nu , nu are rost sa mi-l mai faca.
Apoi mi-au bagat masina in alt atelier la alt mecanic si acolo mi-au terminat restul de treaba: schimbat ulei, filtre, verificat pe dedesupt, strans suruburi.
Am stat tot timpul langa masina, nu mi-a zis nimeni absolut nimic.
Costurile au fost urmatoarele:
- ulei Castrol magnetec diesel sintetic 5w40 , 4+1 litri achizionat de mine din Selgros Ploiesti la pretul de : 166,59+47,59 = 214,18 lei Ron cu TVA.
- filtru ulei : 36,84 lei de la IATSA
- filtru aer diesel : 100,51 lei de la IATSA
- filtru motorina ( la cerere ): 127,28 lei de la IATSA
- 1 litru lichid racire pt. a completa: 28,82 lei de la IATSA
- Manopera: 1,4 ore x 76,66 lei/ora = 107,32 lei.
TOTAL = 614,95 lei RON cu TVA.
Per total sunt multumit.
Dupa ce mi-a completat cu lichid de racire mecanicul mi-a intins bidonul sa il iau inapoi acasa. Bidonul de 1 l de ulei nu zicea nimic de el, si l-am luat eu de pe masa de lucru inapoi , ca sa am ce completa daca mai scade nivelul de ulei peste mai mult timp.
Motorina din filru vechi era curata nici urma de apa sau alte impuritati, deci sa inteleg ca nu am pilitura, am alimentat numai de la benzinari autorizate, gen Petrom, Rompetrol. Filtru vechi de motorina a ramas la ei.
Motorina din filru vechi era curata nici urma de apa sau alte impuritati, deci sa inteleg ca nu am pilitura, am alimentat numai de la benzinari autorizate, gen Petrom, Rompetrol. Filtru vechi de motorina a ramas la ei.
Cum ai constatat ca motorina era ok, din filtrul vechi? Ai decapsulat cartusul? Sau doar ai scurs lichidul?
Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Am vazut motorina scursa din filtru, mecanicul a scurs-o intr-o sticla.
Filtrul vechi nu l-am mai luat inapoi. Poate era mai bine sa il iau. Daca il decapsulam era posibil sa vad mai ,, clar " daca existau si alte impuritati sau altceva ? Nu imi dau seama cum trebuia verificat cel mai bine.
Cei care au avut probleme cu ,, pilitura " au gasit urme in motorina sau a ramas in interiorul filtrului ? Oricum vad ca masina merge deocamdata bine si nu mi-a creat pana acum probleme cu pornirea sau altceva in mers in mod deosebit care sa ma ingrijoreze.
Si inca ceva: am primit un telefon de la IATSA, o voce ,, blonda " m-a intrebat daca am fost multumit de ei la revizie. Oare asa ii intreaba pe toti la urma sau faceau un sondaj ??.
Le-am raspuns ca da, sunt multumit, cu o mica rectificare: mecanicul ,, a scapat " ceva mai mult ulei si cand am verificat nivelul uleiului acasa era cu aproximativ 5mm peste nivelul maxim. Mi-a zis ca se intereseaza si daca asta este ceva rau ma suna iar. De sunat deocamdata nu m-a mai sunat iar dupa ce am citit pe forum am rezolvat ,, problema '" cu un furtunas subtire si o seringa am extras aproximativ 400 ml ulei si acum nivelul este Ok.
Si inca ceva: am primit un telefon de la , o voce ,, blonda " m-a intrebat daca am fost multumit de ei la revizie. Oare asa ii intreaba pe toti la urma sau faceau un sondaj ??.
Da, asa se procedeaza cu toti "clienti" de service in vederea reviziilor.
Am facut si eu o revizie intermediara, acum masina are un an jumate si 16.000 de km.
Am ales service-ul Dacoserv, din Militari, pe motiv de comoditate, era cel mai aproape de mine si cel care nu avea multe programari azi, de dimineata.
Am avut programare la ora 08.00, am ajuns la ei la 07.45, a venit inginerul de servici imediat la mine, nici nu oprisem bine motorul, a pus folia pe volan si a bagat-o in curte, la 07.55 masina era in atelier.
La ora 08.55, masina era gata, era in curte, la poarta.
Am avut eu uleiul, Castrol Magnatec Diesel 5W40, bidon de 5 L, 160 lei, filtru motorina, original (scria pe cutie Renault), 100 lei, filtru de ulei, original (scria si pe cutia asta Renault), 20 lei (toate aceste consumabile, au fost luate din targ, de la Ovidiu) si filtrul de aer Uniflux (modelul cu burete), luat tot din targ, de la un magazin cu filtre, cu 20 lei.
Am stat langa masina tot timpul, s-au strans pe langa ea "ca la urs" pentru ca nu stiau de ce nu intra acea laba de la elevator, sub prag.
Dupa ce le-am spus motivul, s-au strans sa vada arcurile mai bine si au inceput sa ma intrebe de ce nu am ales sa tai din arcuri, ca ieseam mai ieftin.
S-au minunat, cand au auzit de filtru de polen (sau de habitaclu) si au dorit sa vada ce si cum.
Le-am dat voie, ca eram la ei "acasa".
Pe deviz, s-a trecut doar schimb ulei si filtru ulei, pentru care am platit 47 lei si la mica intelegere, cu mecanicul, am platit XX lei, spaga, pentru schimbul filtrului de aer si al celui de motorina.
Motorina scursa din filtru, intr-o sticla, era curata, asa ca nu am mai insistat, sa-mi dea la pachet filtrul vechi, sa-l sparg pe bordura, sa vad daca are ceva carcalaci in el.
In acest timp, am alimentat numai de la Petrom, cu mici exceptii, de 2 ori de la Omv, o data de la un PetromV si o data de la Rompetrol.
Ca impresie (artistica), in mare, am fost multumit de ei, dar, ce nu mi-a placut, a fost ca nu au vrut sa-mi stampileze cartea de servica pentru aceasta revizie intermediara.
Cealalta revizie (intermediara), a fost facuta la Simpotrans (Colentina) si ei au putut sa-mi treaca acea revizie in cartea service si sa o stampileze, astia nu au putut.
La urmatoarea revizie cred ca ma duc tot la ei, dar, sa traim pana atunci.
Ce se schimba la revizia de 2 ani?
-ulei
-filtru ulei
-filtru motorina
-filtru aer
-mai eceva?
Nu se schimba la nr de ani ci schimbi consumabile in functie de cati km ai in perioada aia.
Daca ai 20 000km se schimba doar ce ai zis tu mai sus atat...daca ai un 30 000 sau 40 000 mai adaugi la lista aia si un set de placute de frana.
-filtru aer :100 ron
-filtru ulei :37 ron
-ulei mobil 10w40 semi sintetic,4L:132 ron; 0,5L am mai avut de la prima revizie
-filtru motorina :120 ron
-manopera :180 ron
-pt mecanic :50 ron
-Total: 619 ron
filtru de motorina al schimb la fiecare revizie
placutete de frana nu au necesitat schimbarea
service AMG
Dacia Logan Prestige 1.5DCI cu 85 CP Albastru Mineral
Revizia de 40.000 km (40.808 km mai exact) facuta la Dacoserv-ul de pe Preciziei in sectorul 6. Am adus tot ce era de adus, la ei am platit doar manopera. Cost:
* 5L ulei Castrol Magnatec Diesel 10W40 - 160 RON (uleiul a fost adus din Germania dar in afara de faptul ca scrie mai mult in germana pe etichete, tot Made in EU este)
* Filtru motorina 160 RON
* Filtru ulei 35 RON
* Filtru aer 65 RON
* Placute de frana Ferodo FSL 845 85 RON (este prima data cand schimb placutele; cele vechi erau mancate serios si daca nu le schimbam acum ar fi trebuit sa vin in maxim 3000-4000 km sa le schimb- de data asta estimarea la cat m-ar mai fi tinut este facuta de mine la vederea lor scoase de pe masina, nu de mecanicii din service care ar fi in stare sa-ti zica sa le schimbi la 10.000 km)
- Manopera 145 RON(fac o mica comparatie cu Meridian Vest unde mi-am facut revizia de 20.000 km...la Meridian manopera a costat 200 RON sau 190 fara a schimba placutele de frana la vremea respectiva)
TOTAL: 650 RON
Se pare ca in manopera reviziei de 40.000 km nu intra standard si schimbul placutelor, asa ca pretul manoperei este impartit in 2 categorii pe factura:
-manopera revizie generala 40.000km 113 RON
-manopera inlocuire placute frana 32 RON
Revizia a fost facuta de un mecanic mai in varsta pe nume Radu si care intamplator mi-a placut foarte mult cum a lucrat: curat, atent, a facut tot felul de verificari pe la directie, etc
La capitolul parere despre service, sunt foarte multumit. Este prima data cand ajung la ei(Dacoserv Preciziei) dar cred ca voi deveni client fidel pentru urmatoarele revizii.
Nu am avut programare, dar cu toate astea au reusit sa ma bage la revizie pe loc fara atentii-aka spaga. Imediat ce am ajuns la receptie pentru a face actele de intrare in service, m-au intrebat daca am facut si ceruirea(masina fiind fabricatie mai 2006), lucru pe care nu-l facusem asa ca m-au trecut pe lista si pentru asta.
Dupa ce am terminat revizia, care a durat aproximativ 40 minute, m-am dus la casa, am platit, dupa care am fost condus la partea de garantie, unde am discutat despre ceruire.
Ceva cam plictisit domnul de acolo(domnul ing. Saucă) spunandu-mi la inceput destul de nonsalant sa vin luni ca "dureaza...si acum e vineri, mai au de facut 3 masini pana la 5 si vrea si lumea sa plece acasa" dar chiar si asa pana la urma m-a pus in rand la asteptare la ceruire(unde, ca fapt divers mai era decat 1 masina si aia terminata in proportie de peste 50%). O mica precizare: cand am terminat revizia si m-am dus pt ceruire era 15:30 programul lor de lucru fiind pana la 17:00.
Ca sa nu o mai lungesc degeaba ca si asa am scris destul, ideea este ca mi-au si ceruit-o, asftel incat nu pot decat sa-i laud pe cei de la Dacoserv Preciziei.
Dupa ce am parcat-o acasa am vazut ca inca se mai scurge/picura niste ceara sau ce-o fi aia din diverse locuri dar in cantitati f mici.
LE: uitandu-ma pe foaia care mi-au dat-o legata de ceruire se pare ca treaba asta ii costa pe cei de la Dacia 89.68 RON materiale + 60.08 RON manopera ==> total: 149.76 RON.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment