Schimbare Rulment Tambur Roată Spate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimbare Rulment Tambur Roată Spate

    Vreau să-mi schimb singur rulmentul tamburului de pe dreapta spate la Loganul din semnătură și as ruga pe cineva care a făcut această operațiune singur să posteze aici, cât mai detaliat posibil, pașii de urmat. În linii mari știu cum trebuie făcut pentru că am citit secțiunea aferentă din manualul de service dar acolo totul este descris extrem de laconic și chiar cu omisiuni aș zice.

    Mulțumesc anticipat.

    Cine mă ajută ? Mulţumesc

    Cine mă ajută ? Mulţumesc
    Last edited by ibuzescu; 2 August 2010, 09:12. Reason: Automerged Doublepost
    sigpic

  • #2
    Am schimbat rulmentul în service până la urmă pentru că nu am găsit niciun dispozitiv pentru extragere/montare rulment în târgul de la Vitan. Chiar nu există nicăieri de cumpărat un astfel de dispozitiv, la un preţ rezonabil ? (excluzând aşadar utilajele scumpe ce se găsesc în service-uri).

    P.S. Într-adevăr, un rulment spate defect te scoate din minţi cu zgomotul pe care-l produce la viteza de peste 60 km/h.
    Last edited by ibuzescu; 3 August 2010, 15:17. Reason: completare
    sigpic

    Comment


    • #3
      pai te chinui mult fara prese si mai ales daca il bagi pe cel nou cu lovituri de ciocan cred ca poti sa te duci direct sa mai cumperi unul nou.
      Pain brings out the truth in us all...
      ...how much truth can you stand?

      Comment


      • #4
        exista un dispozitiv de extractie din tambur.in lipsa acestuia rulmentul vechi se poate scoate mai neortodox,insa cel nou se poate monta cu o presa de rulmenti fata de dacia clasica,la care se adauga o saiba mare in diametru

        Comment


        • #5
          la montaj cred ca merge si o menghina.... la scos o teava cu diametrul necesar , un ciocan sanatos si muschi de otel.
          sigpic

          Comment


          • #6
            Salutari, am si eu (cred) probleme cu rulmentul ( sau poate amandoi ) spate. Dupa ~ 50 km/h incepe sa se auda un zgomot enervant in habitaclu ce creste o data cu marirea vitezei. Deci pot sa presupun ca este o problema la rulmenti.
            Cam cat ma costa inlocuirea acestora si care sunt consecintele rularii in continuare cu cei uzati ?

            Comment


            • #7
              62 lei rulment spate SNR (de origine, din târgul auto Vitan)
              35 lei manoperă la service-ul Romatud (situat chiar lângă magazinele din faţa târgului auto Vitan)

              Dacă încep să se spargă rolele rulmentului, în cel mai fericit caz începe să fuleze roata iar în cel mai rău caz îţi cade roata.
              Last edited by 77sky; 17 May 2012, 22:08. Reason: precizare
              sigpic

              Comment


              • #8
                Extractor rulmenţi

                Cred că această sculă e potrivită pentru extragerea rulmenţilor tamburilor. 12-38 cred că reprezintă diametrul interior în mm (la Logan fără ABS fiind de 25mm. Sunt curios dacă s-o găsi aşa ceva şi prin Vitan.
                sigpic

                Comment


                • #9
                  stai cuminte ca nu faci nimic cu aia , ia-ti un cric din ala de 20 de tone si fa-ti un fel de presa , este mai simplu , in 5 min schimbi rulmentul, de scos il scoti si cu ciocanul fara presa dar de bagat nu prea ai sanse

                  Comment


                  • #10
                    Nu e o idee rea nici asta. Poți să detaliezi puțin soluția propusă de tine cu cricul ?
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      ca idee domnu Ibuzescu

                      Comment


                      • #12
                        nu am putut desena nu stiu cum dar......
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Mulțumesc, Psanyiro, bună soluția ta ! În plus merge și la extras și la introdus.
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Un extractor pentru tambur se poate construi foarte usor; e si foarte practic; iti trebuie o platbanda cam de 5-6 mm grosime, cca. 30mm latime si cam 200mm lungime. Dai doua gauri cam de fi 13, la 100mm intre ele,care sa corespunda cu doua gauri din tambur(ele oricum sunt echidistante). Apoi exact la jumatatea distantei dintre cele doua gauri, dao o gaura de 13m peste care sudezi o piulita de M12. Dupa ce scoti capacul de vaselina de la tambur si piulita de M30 cu o tubulara, prinzi presa cu doua prezoane in tambur, iar cu un surub M12, cam de 100mm, insurubezi pana vine in contact cu axul pe care este fixat rulmentul, dupa care continui strangerea si iti va extrage tamburul cu tot cu rulment; scuze daca nu am fost suficient de explicit.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • #15
                              Super explicit, Iancu, am și văzut întâmplător dispozitivul descris de tine pe youtube, atâta doar că nu extragerea tamburului este problema de care discutam ci a rulmentului din tambur și apoi introducerea rulmentului nou.
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google