Bah, tavi, las-o drcau' ! Am facut 4 ani de liceu si 5 de fac tehnica si aia m-au invatat ca orice gaz se dilata cu cresterea temperaturii dupa o lege clara a fizicii si ca la un volum dat, orice gaz are acelasi nr de molecule. cum dracu vii si afirmi ca azotul nu se dilata la temperatura? Formula de baza a termodinamicii "pV/T=constant" iti zice ceva? A, ca neavand oxigen, nu mai explodeaza prin incalzire, asta-i altceva, cu asta sunt de acord, dar cu insesibilitatea la temperatura, cum ar zice prof Todor..."am serioase indoituri"
Presiune roti
Collapse
X
-
Azotul este utilizat pentru umflarea cauciucurilor datorita inertiei sale si lipsei de umiditate sau calitati oxidative, spre deosebire de aer. Si azotul nu trece prin cauciucul rotilor mai repede decat aerul si isi modifica volumul in functie de temperatura (deci si presiunea pneului se modifica), dar mai putin ca aerul.
Oricum, pentru certitudinea ca ai azot pur in pneuri, trebuie sa faci minim 3-4 umflari cu azot, ca sa iasa restul de O2 din ele.
Comment
-
Ba, mentine o presiune mult mai constanta decat aeru' din atmoefera. Asta tocmai pt. ca N pur isi modifica temperatura in mod diferit fata de aer.
Ca avantaje clare: consumuri mai mici, imbatranire mai inceata a cauciucului, siguranta mai mare.
E un gaz inert, nu contine pulberi, umiditate. Se reduc drastic perioadele de umflare (de 3 ori cel putin mai mult la N intervalu) - constanta de pres.
Si mai sunt multe avantaje. E viitorul firmelor de vulcanizare.Last edited by Octavian; 8 March 2008, 10:33.
Comment
-
? Ce ? Daca se incalzeste aerul cu 20 de grade in roata, azotul se incalzeste numai cu 10? Hai las-o...aerul are 80% azot, deci diferenta nu va fi enorma. singurul avantaj e ca neavand oxigen in anvelopa, scade riscul de explozie (pt ca energia de combinare e de 3 ori mai mare decat la oxigen). si da, nu se oxideaza anumite componente ale cauciucului. dar asta numai din interior, pt ca din exterior...oxigenul e la datorie.
azotul:aici
oxigenul: aici
daca azotul e mult mai bun si nu scapa din avelopa, de ce, in timp, o roata se dezumfla complet, nu doar 20% cat e procentul de oxigen din anvelopa? Asta vis-avis de reducerea intervalelor de umflare si de avantajul net al azotului.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Sincer sa va spun, azi am ajuns si eu la 3600km sa verific presiunea din roti si.... stupoare.... aveam 3atm. presiune din fabrica. Eu ce tre sa inteleg de aici? Ca trebuia sa verific presiunea in roti cand am luat masina? La fel trebuia sa verific si combustibilul din rezervor sa nu fie cumva benzina sau kerosen sau alcool tehnic? La fel trebuia sa verific si uleiul? Si antigelul? Si lichidul de frana? Ce mama lor de nesimtiti..... poate tot asa trebuia sa verific daca e kiar masina care am comandat-o... nu au pus astia alt motor pe ea... deci sunt f nervos pe handicapatii astia de la Dacia... macar daca ar fi zis astia de la dealer ceva ca "bah boule verifica si tu presiunile in roti" sau ceva.... deci maine sun la dacia si depun reclamatie... poate nu se rezolva nik dar poate se va tine cont pe viitorAlthough people think so.... Kurt is not dead !!!!
Comment
-
Presiunea trebuia redusa de ei la livrare, pentru ca asa vin pe trailer, cu 3bar.
Comment
-
Iata si reclamatia facuta la VC :
Buna ziua,
in luna decembrie am cumparat un Logan KissFm 1.5dci prin intermediul Autoeuropa Timisoara. Intre timp am parcurs 3600km si am ajuns sa verific presiunea in roti (de la achizitionarea masinii nu am verificat presiunea in roti - vina mea) si am constatat cu stupoare ca presiunea din roti cu care circulam eu era de 3 bari atat pe rotile din fata cat si pe rotile din spate. Eu consider ca la livrare o masina (care nu este un pix de 1 leu sau o jucarie de 10 lei sau o bicicleta de 300 lei, ci este un ansamblu complex de componente, care au un pret nici macar comparabil cu variantele enumerate mai sus) este in perfecta stare de functionare, reglata conform cerintelor tehnice, echipata cu consumabilele recomandate, samd. Deci tinand cont ca masina a venit din fabrica cu presiunea din roti de 3 atm. , INSEAMNA CA IN CARTEA TEHNICA A MASINII S-A FACUT O DEZINFORMARE TRECANDU-SE VALORILE DE 2.0 RESPECTIV 2.2 BARI LA PRESIUNEA CU CARE TREBUIESC UMFLATE PNEURILE. DEIN ACEASTA CAUZA VA ROG SA REFACETI CARTEA TEHNICA CU NOILE VALORI, SI SA IMI TRIMITETI SI MIE UN EXEMPLAR. DACA IN SCHIMB VALORILE DIN CARTEA TEHNICA SUNT CORECTE, VA ROG SA-MI SPUNETI CE ALTCEVA MAI TREBUIE SA VERIFIC LA MASINA DACA ESTE CONFORM CU CARTEA TEHNICA (ULEI MOTOR, ANTIGEL, LICHID FRANA, REGLAJE MOTOR, UNGHI DE FUGA, ETC.). De asemenea va rog sa-mi spuneti cine ar fi suportat consecintele unui eventual accident care s-ar fi dovedit ca s-a realizat din cauza presiunii ridicate din pneuri.
Astept raspunsul dvs.
Va rog sa-mi comunicacti si numarul de inregistrare al reclamatiei si modul de solutionare al acesteia.
Cu stima,
Reimond IlyesAlthough people think so.... Kurt is not dead !!!!
Comment
-
Originally posted by andrei View PostPresiunea trebuia redusa de ei la livrare, pentru ca asa vin pe trailer, cu 3bar.Although people think so.... Kurt is not dead !!!!
Comment
-
Muma padurii iti mai compenseaza tie ceva tu trebuia sa verifci masina cand ai luat-o; din pacate nimeni nu se apuca sa verifice presiunea in roti cand cumpara masina, pt ca e de bun simt sa verifici doar seriile si restul e de presupus ca o sa fie ok...cred ca asta-ti va raspunde si vc-ul, anume ca acum e prea tarziu, verificarile trebuiau facute cand ai ridicat masinaDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Oricum mie nu mi se pare normal.... e specificat undeva ca trebuiesc verificate presiunile in roti la ridicarea masinii? Ca eu nu am gasit niciunde.
Am citit in manualul ala cu pregatire vehicul nou si se precizeaza ca dealerul trebuie sa verifice presiunea in roti.
"ROŢI ŞI PNEURI
Puneţi sub presiune pneurile (valoare sarcină maximă)
inclusiv roata de rezervă şi asiguraţi-vă de prezenţa
buşoanelor de valvă.
Montaţi ornamentele."Last edited by reimond.ilyes; 10 March 2008, 08:12.Although people think so.... Kurt is not dead !!!!
Comment
-
Este ' indicat ' la preluarea maninii sa verificati tot ce va trece prin cap. Eu unul am verificat ca directorul si pe la 2000 cand am schimbat jantele am constatat ca rezerva era desumflata si mai avea si ceva ( putine ) urme de praf . Sau in fabrica , sau la dealer a ramas fara aer si au pus-o asa in portbagaj .
Cu azotul, datorita faptului ca tine rece se mai zice ca anvelopa se incalzeste mai putin in timpul rularii si in consecinta se toceste mai putin .
De anul trecut din primavara , am azot . Pana sambata , nu am mai verificat presiunea din august cand am fost plecat in concediu , era in toate rotile cu 0.1 - 0.2 mai jos decat trebuia.Last edited by FLORIN77; 10 March 2008, 08:34.B -X X - DDF x 2
:sofer1: :kissroadkill: :sofer5:
Comment
-
Treaba cu presiunea in roti cand iti iei masina e universala...Si eu am avut 2,8-3 atm. dar am simtit-o ca e cam tzapana si imediat am verificat presiunea (si am dat telefoane la cunoscuti care aveau Loganurile noi, stiam nu ca nu au verif. presiunea si ei au avut aceeasi surpriza).
Ce NU am verificat...abia acum am vazut, extinsorul era-este gol (cred ca de cand am luat-o). Nu cred ca mai pot face ceva in privinta asta.
Comment
-
Exctinctorul se goleste in timp, la un an sau doi trebuie reumplut.
Comment
-
Mai degraba schimbat. ce gen de firme fac reumpleri la extinctoarele de tip spray ? Preturi aproximative? Banuiesc ca totusi nu-i prea mare diferenta daca iti cumperi unul nou din magazin.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
La alea cu pulbere se face reumplere, banuiesc ca din ala are.
Costa vreo 40-50 ron.
Alea spray se ia si se arunca, n-ai ce sa le mai faci.
Comment
Comment