Sunt sigur ca toata lumea a auzit de problemele sistemelor de injectie COMMON RAIL , poate noi zicem ca pica la Logan ca deh proaste , lucru romanesc etc. gresit , pica si la Volvo , Mercedes , BMW , Audi si care or mai fi . Acum hai sa intelegem de ce ?
Conform studiului facut de BOSCH in 2003 s-a constatat ca motorina fara SULF nu mai are proprietati de ungere, au fost efectuate mai multe teste prin care s-au constatat urmatoarele, motorina pe care o avem noi la pompe (EN 590 HFRR <460μm) este la limita acceptabilitatii, in testul de anduranta se vede clar ca dupa 2000h de functionare cu motorina HRFF 450 uzura pompei de injectie ajunge la 5μm iar maximul acceptat este de 3.5μm
Concluzia finala a fost ca motorina cu HFRR <460μm este acceptabila DAR se vede clar ca o motorina cu un HFRR de ~380μm este exceptionala, dupa 2000h functionare uzura nu depaseste 2.5μm .
Asa ca normele ecologice ne omoara sistemul de injectie si faptul ca nu stim sau nu vrem sa facem nimic in acest sens.
Ce putem face ?
1. putem pune aditivi de lubrifiere in motorina ( costa intre 10 si 40 de lei un flacon de 300 de ml sau mai putin )
2. putem pune ulei 2T in motorina ( Costa intre 10 si 30 de lei )
3. putem pune cea mai buna motorina de pe piata (care o fii aia nu stiu )
Din toate astea eu am ales sa pun in motorina ulei 2T MOL cu norma JASO FC .
Acum mai intervine o intrebare , cat ulei de 2 timpi bag in rezervor ?
motorina ulei
10L = 50 ML
20L = 100 ML
30L = 150 ML
40L = 200 ML
50L = 250 ML
60L = 300 ML
70L = 350 ML
80L = 400 ML
Am sa atasez un PDF cu testul de la Bosch .
Conform studiului facut de BOSCH in 2003 s-a constatat ca motorina fara SULF nu mai are proprietati de ungere, au fost efectuate mai multe teste prin care s-au constatat urmatoarele, motorina pe care o avem noi la pompe (EN 590 HFRR <460μm) este la limita acceptabilitatii, in testul de anduranta se vede clar ca dupa 2000h de functionare cu motorina HRFF 450 uzura pompei de injectie ajunge la 5μm iar maximul acceptat este de 3.5μm
Concluzia finala a fost ca motorina cu HFRR <460μm este acceptabila DAR se vede clar ca o motorina cu un HFRR de ~380μm este exceptionala, dupa 2000h functionare uzura nu depaseste 2.5μm .
Asa ca normele ecologice ne omoara sistemul de injectie si faptul ca nu stim sau nu vrem sa facem nimic in acest sens.
Ce putem face ?
1. putem pune aditivi de lubrifiere in motorina ( costa intre 10 si 40 de lei un flacon de 300 de ml sau mai putin )
2. putem pune ulei 2T in motorina ( Costa intre 10 si 30 de lei )
3. putem pune cea mai buna motorina de pe piata (care o fii aia nu stiu )
Din toate astea eu am ales sa pun in motorina ulei 2T MOL cu norma JASO FC .
Acum mai intervine o intrebare , cat ulei de 2 timpi bag in rezervor ?
motorina ulei
10L = 50 ML
20L = 100 ML
30L = 150 ML
40L = 200 ML
50L = 250 ML
60L = 300 ML
70L = 350 ML
80L = 400 ML
Am sa atasez un PDF cu testul de la Bosch .
Comment