If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
nu risca o amenda sau ambuteiaje, asa ca respecta si pune cauciucuri de iarna, cine stie cand dai de un cap de creta si te taxeaza cu amenda
nu numai ca iti respectzi masina, dar ii respectzi si pe cei din trafic.
In primul rand ar trebui sa primeze siguranta proprie. Cum zicea si Sonykel, se gasesc anvelope de iarna si SH daca cele noi vi se par prea scumpe...oricum diferenta va fi enorma intre unele de vara si cele de iarna.
NU puneti anvelope de iarna doar pe fata. Riscati sa intrati in santuri, sa va rasturnati, sa pierdeti controlul asupra volanului cu consecinte rele pentru voi si pentru masina.
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Mai fratilor , pana acum 2, 3 ani sa dea naiba daca se batea atat apa in piua cu cauciucurile de iarna , ce s-a intamplat de ceva timp ? s-au desteptat unii la minte imediat ? va vad pe toti ca dati sfaturi sa se puna cauciucuri de iarna ca asa e bine , ca vezi aderenta , ca intri in sant , ca ramai blocat , insa eu sunt curios acum fix 3 ani cine avea un set de anvelope de iarna si in balcon un set de anvelope de vara ? pun pariu ca mai mult de 10 % din soferi nu aveau asa ceva ... ideea la care am ajuns eu e ca s-a propagat efectul de turma printre soferi mai rau decat efectul unui cauciuc de iarna pe zapada ... am facut iarna trecuta cu debica passio 2 175/70R13 noi, in cele mai grele conditii in care am condus eu vreodata , si, va spun ca nu am ramas o data inzapezit nici in bucuresti nici in afara . Am condus si masini cu anvelope de iarna , intradevar jos palaria , diferenta este majora dar pana la urma TOTUL se reduce la sofer , 90 % din soferi habar nu au sa plece de pe loc in conditii de iarna , habar nu au sa elibereze acceleratia si ambreiajul sa o lase la relanti sa urce o panta , deci nu contest anvelopele de iarna insa asta e ceea ce vad , mare isterie ele ... cauciucurile de iarna te ajuta un pic mai mult , dar nu te scapa de belea daca te porti ca si cum ar fi vara afara doar ca sunt de iarna ...
Da e de preferat un set de anvelope de iarna daca dispui de buget, daca te misti mult cu masina , sunt foarte bune , nu contest , dar de ce abia de 2,3 ani s-a constientizat asta ?
1 Numarul masinilor a crescut de multe ori fata de anii trecuti
2 Numarul Permiselor de conducere care s-au inmultit
3 Traficul care este tot mai dens in orase si pe sosele
4 Masini mai puternice fata de Daciile 1300 cu care eram obisnuiti sa le vedem peste tot
5 Lumea nu mai vrea sa foloseasca mijloacele de transport in comun sau trenul atunci cand ninge, viscoleste, etc...sau cel putin, destule persoane sunt prea comode sa mearga pe jos cateva sute de metrii
Se mai pot adauga cateva puncte dar consider c-am acoperit destule aspecte.
Concluzia e ca, sunt foarte indicate anvelopele de iarna mai ales cand se fac si ceva drumuri prin afara localitatilor, MAI ALES la cei care masina este o necesitat, nu un moft.
Nu faceti greseala sa va reconsiderati parerea DUPA ce ati patit un eveniment nedorit. Exemple destule avem pe forum, inclusiv eu. Ca veti avea daune, n-ar fi o problema grava...dar sa nu se lase cu capete sparte, oase frante, etc. (Doamne fereste)
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Mai fratilor , pana acum 2, 3 ani sa dea naiba daca se batea atat apa in piua cu cauciucurile de iarna , ce s-a intamplat de ceva timp ? s-au desteptat unii la minte imediat ? va vad pe toti ca dati sfaturi sa se puna cauciucuri de iarna ca asa e bine , ca vezi aderenta , ca intri in sant , ca ramai blocat , insa eu sunt curios acum fix 3 ani cine avea un set de anvelope de iarna si in balcon un set de anvelope de vara ? pun pariu ca mai mult de 10 % din soferi nu aveau asa ceva ... ideea la care am ajuns eu e ca s-a propagat efectul de turma printre soferi mai rau decat efectul unui cauciuc de iarna pe zapada ... am facut iarna trecuta cu debica passio 2 175/70R13 noi, in cele mai grele conditii in care am condus eu vreodata , si, va spun ca nu am ramas o data inzapezit nici in bucuresti nici in afara . Am condus si masini cu anvelope de iarna , intradevar jos palaria , diferenta este majora dar pana la urma TOTUL se reduce la sofer , 90 % din soferi habar nu au sa plece de pe loc in conditii de iarna , habar nu au sa elibereze acceleratia si ambreiajul sa o lase la relanti sa urce o panta , deci nu contest anvelopele de iarna insa asta e ceea ce vad , mare isterie ele ... cauciucurile de iarna te ajuta un pic mai mult , dar nu te scapa de belea daca te porti ca si cum ar fi vara afara doar ca sunt de iarna ...
Da e de preferat un set de anvelope de iarna daca dispui de buget, daca te misti mult cu masina , sunt foarte bune , nu contest , dar de ce abia de 2,3 ani s-a constientizat asta ?
Nu se reduce totul la sofer, din troiene nu poti pleca cu Kormoran/Barum de vara cat ai fi tu de sofer, garantez eu.
Pe langa obligativitatea caucioacelor de iarna in sezonul rece, eu as pune ca obligatorie si dotarea minima: lopata (normala, nu panarama de plastic, ii retezati coada cat e nevoie), nisip cu sare (bine izolat-sac plastic+sac panza), lanturi (mai mult pentru polei).
Salut.
Nu-i rau cum zici,dar.........la ce platim atatea taxe,sa ne facem masina de "interventii'
E bine cu cauciucuri de iarna,dar nici sa nu exageram cu ce sa punem in masina.
-saci cu nisip si sare(uneori e buna si cenusa)
-lopata(da,e nevoie de ea)
-lanturi(nu am folosit si nici nu am )
-cauciucuri de iarna(trebuie sa-mi iau )
-benzina in rezervor sau gpl -dupa caz
Si drumurile care ar trebui intretinute,Ca la taxe sunt primii'''mana lor de neispravitii'''
Numai bine.
ps:faceti-va masina de 'interventie'ca ale lor nu sunt echipate(unele)si nici nu am motorina suficienta in timpul ierni
Te contrazic , factorul uman e decisiv , ce cauti in troiene ? si cu anvelope de iarna noi, bune , de mare calitate daca te bagi intr-o troiana cu masina un pic suspendata , ce te faci ? ii dai pedala, ca ai cauciucuri de iarna ...
Nu pui problema corect. Factorul uman este intotdeauna sinonim cu notiunea de EROARE. Ca sa preintampini sau sa scazi cat mai mult variabilele, trebuie sa iei masuri, in speta, sa folosesti anvelope de iarna.
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Si eu eram reticent vizavi de anvelopele de iarna pana acum cativa ani. Nu spun ca nu dai de necaz si cu anvelope de iarna, dar cu alea de vara chiar cauti necazul. Am mers cu anvelope de vara vreo 10 ierni, asa ca de nevoie am capatat experienta (cel mai rau e sa dai de polei intr-o trecatoare in munti, la coborare cand si cu a 1-a si frana de motor, mangaind volanul ca pe o fata mare, tot e greu), dar cateodata e greu sa iesi din probleme. Pot face diferenta de cateva ierni ce inseamna anvelope de iarna fata de cele all season-de vara.
PS:in troiene nu caut eu sa ajung, dar se intampla sa vina cate un viscol brusc dupa ce in noaptea dinainte era uscat pe jos. Si era musai sa ajung in oras atunci, asa ca n-am avut de ales, nu va inchipuiti ca prin comune autoritatile se deranjeaza sa curete zapada pana dupa amiaza, daca a nins noaptea. (eram la socri). Cu anvelopele de zapada in schimb, parca am senile.
PPS: Lopata era tocmai pentru cand ramai suspendat in troiene. In nord e mai multa zapada decat in sud de obicei.
Nu ai de ce sa ai probleme atata vreme cat pe cauciuc este inscriptionat si semnu de iarna. Si eu am tot mixte 195/65/15 DEBICA Navigator 2 all seazon pe autoutilitara. M-a oprit politia, i-am zis ca sunt de iarna si i-am aratat semnu de iarna pe ele si nu au mai zis nimic. Pe gheatza oricum nu conteaza ce ai, toate sunt varza, numai sa ai din acelea cu cuisoare sau lanturi. Cu loganul am mers pana acum cu debica passio cele originale de vara, nu am avut probleme sa raman intepenit in trafic, se merge mai greu cu ele da daca stii sa mergi nu ai probleme. Anu asta o sa incerc sa imi iau ceva , incerc tot all seazon sa vad daca gasesc ceva pentru logan, cu un profil mai mult de iarna.
Pe polei intradevar nu ai aderenta orice anvelopa ai avea, doar cuie in cauciucuri sa ai ...
Multi dintre voi procedati in cazul cauciucurilor de iarna precum in cazul resoftarii unui 1.4 , e normal ca se simte diferenta dar sa ramanem cu picioarele pe pamant ca nu iese niciun ferrari din el , asa cum si cu anvelope de iarna nu devii hummer
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment