daca cumva am pus gresit topicul,rog pe administrator sa mute topicul la ce rubrica trebuie.vad aici postari gen,mecanicul mi-a spus sa.....la service costa sa........manopera m-a costat....doar cativa au pus unele informatii de un real folos,gen cristi streulea,caruia multumesc pe aceasta cale,pentru tutorialele diverse postate de el.in afara de logan ,mai posed doua skode120,si am mai luat de "suflet " o dacia solenza careia i-am facut mai multe"operatii",gen,inlocuit placute,saboti,ambreiajul si multe altele.a fost taxi.la loganul meu am schimbat doar uleiul<are doar7000km> si am bagat cam doua caldari de vaselina de locomotiva prin tot ce s-a numit usi,praguri,podele,capote fata si spate.treaba gen ceara ,nu ma prea pasioneaza.am skodele din 1994 si pe unde au fost burdusite cu vaselina nu a aparut rugina pe nicaieri.s-ar zice ca loganul facelift ar fi mai bine conservat,insapana nu am pus mana pe pensula si pe pistolul de teroson cu care am dat vaselina in praguri,nu am fost prea increzator in tabla face-liftului.deci,cunoscatorii poate mai ne impartasesc din experienta lor de loganisti,si noi,acestia care suntem la inceput,sa ne luam notite,iar banii de dat in service ,sa-i pastram pentru benzina,plimbare,samd
Cati Dintre Forumisti Isi Repara Singuri Loganul
Collapse
X
-
Lasand de-o parte garantia, sunt cateva operatii care cu putin efort se pot face de catre propitar in regie proprie aducandu-se astfel ceva economie la buget: schimbare placute, schimbare discuri, schimbare bujii, schimbare ulei + filtre.
De reparat...ce drac sa repari la ea, e fiabila domle ))
Doua lucruri importante: sa-ti placa si sa ai scule. Daca una din astea doua lipseste, nici nu trebe apucat de treaba.
Cat despre caroserie, exemplul meu: e a 4-a iarna si n-am pic de rugina pe la aripi, imbinari si alte cele. Tinuta 100% numai afara. Vara o mai dau cu ceara.
Comment
-
Eu unul decat sa ii imbogatesc pe cei cu service-urile mai bine incerc sa fac de unul singur.Multe am reusit cu ajutorul tutorialelor lui Crististreulea am schimbat placute,arcuri,telescoape,saboti frana spate,faruri,demontat si montat diverse.
Daca ai loc,scule si sa te pricepi putin la mecanica salvezi si bani si ai satisfactia ca e facut de mana ta.
P.S. Ultima data cand am mers in service mi-a picat scutul si mi-au schimbat bascula de pe dreapta cu una rea,dar noroc cu vocea clientului.De atunci m-am invatat minte!
Comment
-
Salutare
Tot ce se poate face la masina de catre un pasionat fac si eu. Sunt descurcaret si am si cava scule. Experienta in a constata defecte nu am dar sper ca in curind sa am o interfata de diagnosticare.
Recomand timp cu soare cel putin,simbata de preferabil si documentare inainte. In rest multa bafta si sa nu aveti probleme.sigpicPasionat de MCV si natura
Comment
-
Eu unu sunt contra reparatului masinii in fata blocului.Prefer sa-i las pe cei care se pricep, si in locurile special amenajate ptr asa ceva...
Inainte de Logan am avut Oltcit si eram plin de ulei, praf si vaselina de cel putin odata pe saptamana.Asa ca...mi-a ajuns...Cand e vorba de bani, toti suntem de aceasi religie...
Comment
-
si eu cu ajutorul tutorialelor lui crististreulea, am invatat sa demontez ca-m tot interiorul ! ...am schimbat capetele de bara, placutele, am curatat mpp-ul, demontat barele, farurile si alte chestii prin interior !
Comment
-
Inainte de logan am avut o dacia break din 95 foarte buna masina.tata sofer de tir si mecanic convins, am invatat de la el multe lucruri bune.La saraca daciuta am invatat sa o demontez si sa o asamblez toata.Faceam segmentari , inlocuiri pistoare reglare culbutoari.etc.Apoi a venit loganul, si nu mi-am bagat nasul pe sub capota cat a fost in garantie, doar prin interior (schimbat culoare lumina consola, montare boxe spate, folie pe geamuri xenon faruri + proiectoare, demontat interior sa scap de greieri).Dupa ce a iesit din garantie cu ajutorul tutorialelor lui cristi am schimbat ulei filtru ulei, filtruaer filtru motorina, placute, bloc lumini si altele.
Eu prefer sa o repar eu in garaj acasa decat la service(probleme majore sau care nu le cunosc in service).
Comment
-
Desi nu a fost cazul pana acum (cu exceptia schimbului de ulei si a filtrelor), as face orice reparatie de care "nu se pot prinde" cei din service. Scule am, tutoriale si carti tehnice am, groapa / garaj - au prietenii... Cu mici exceptii, Loganul nu e o masina chiar asa de complicata.The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson
Comment
-
Si eu imi repar singur masina, atat cat ma pricep si cat imi permit SDV-urile pe care le am. Acolo unde nu ma pricep, nu inteleg sau pur si simplu mi-e frica sa umblu, apelez la service. Drept e ca pana acum (83.000km si ~3,5ani) n-am prea avut cine stie ce de facut la masina ... placute si discuri de frana, filtru de aer, termostat, dublat conductor de masa la motor, aprindere accidentala bec ceata la apasarea pedalei de frana (lucrare care nu mi-a reusit ), inlocuit sonda oxigen si o curea de accesorii (la o Solenza), becuri, curatat MPP, clapeta si tubulatura admisie, curatat senzor turatie, inlocuire bujii. Or mai fi si nu-mi vin in minte acum. Verificari, masuratori diverse. Toate le-am facut cu mana mea pentru ca imi place, am ceva scule si m-am si documentat. Ca sa nu mai zic ca mersul la service trebuie facut in timpul saptamanii, cu programare, cu figuri, nervi, etc. etc. etc. Si-apoi daca ai ceva simt tehnic, parca e pacat sa nu faci singur lucrurile simple! Intr-o dupa amiaza de sambata, cu cateva beri si-un amic, doi. Sau chiar la intalnirile saptamanale ale membrilor LC.
Am facut si unele reparatii in service: schimbat distributie (mi-a fost frica sa ma bag, cu toate ca mi-am pregatit toate SDV-urile si stiu pe de rost tehnologia de reparatie), schimbat ulei motor si cutie viteze (e mai greu sa le faci la bloc si pt 20-30 lei chiar nu se merita munca si murdaria).
Comment
-
Originally posted by gl_mmm View PostSi eu imi repar singur masina, atat cat ma pricep si cat imi permit SDV-urile pe care le am. Acolo unde nu ma pricep, nu inteleg sau pur si simplu mi-e frica sa umblu, apelez la service. Drept e ca pana acum (83.000km si ~3,5ani) n-am prea avut cine stie ce de facut la masina ... placute si discuri de frana, filtru de aer, termostat, dublat conductor de masa la motor, aprindere accidentala bec ceata la apasarea pedalei de frana (lucrare care nu mi-a reusit ), inlocuit sonda oxigen si o curea de accesorii (la o Solenza), becuri, curatat MPP, clapeta si tubulatura admisie, curatat senzor turatie, inlocuire bujii. Or mai fi si nu-mi vin in minte acum. Verificari, masuratori diverse. Toate le-am facut cu mana mea pentru ca imi place, am ceva scule si m-am si documentat. Ca sa nu mai zic ca mersul la service trebuie facut in timpul saptamanii, cu programare, cu figuri, nervi, etc. etc. etc. Si-apoi daca ai ceva simt tehnic, parca e pacat sa nu faci singur lucrurile simple! Intr-o dupa amiaza de sambata, cu cateva beri si-un amic, doi. Sau chiar la intalnirile saptamanale ale membrilor LC.
Am facut si unele reparatii in service: schimbat distributie (mi-a fost frica sa ma bag, cu toate ca mi-am pregatit toate SDV-urile si stiu pe de rost tehnologia de reparatie), schimbat ulei motor si cutie viteze (e mai greu sa le faci la bloc si pt 20-30 lei chiar nu se merita munca si murdaria).
kit-ul de distributie l-ai achizitionat tu sau ti l-au dat de la service(cam cat a costat si cat a durat toata operatiunea..)
merci anticipat..
Comment
-
Kitul de distributie mi l-am cumparat eu inainte si l-am montat la dealer Dacia. Am dat pe el 340 lei! Da, 340 lei si este original! Am prins eu un chilipir la marele noroc!
La "ei" era 540 lei ... fara manopera. Parca! Nu mai retin exact.
Lucrarea a durat vreo 2-3 ore asa la relanti.
Comment
Comment