Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTHS mare nu este garantia unui ulei bun la modul absolut. Un ulei de calitate dubioasa poate sa aiba de nou HTHS mare, sa-l dea pe spate pe alessandro, iar dupa 500 km de forja sa fie praf. HTHS poate fi ''scos'' sa dea bine in fisa tehnica si la un ulei de altfel slab calitativ.

    Amu' nush cum sa-i explic eu lui alessandro, dar ELF 5W-40 Evolution SXR unge motoare foarte suparate de la Renault, gen 2.0 aspirate de turatie mare ori turbo-urile din RS-uri si culmea, motoarele astea mai si tin macar 150.000 km in regim de exploatare sportiva, fara nici un bai. Mai grav, Renault mai si da garantie la motor cu uleiul asta Ce-o fi in capul lor, nu stiu

    La forje continue cele mai bune sunt racitorul de ulei, racirea pistoanelor cu jet de ulei, ceasurile de temperatura apa & ulei, override la electroventilator
    Practic, un ulei in genul celui de mai sus precizat, ori M1 0W-40, plus multe altele, se futeaza abia daca sar de 140 grade celsius muuuuulte minute in sir, in forja sustinuta, in mod repetat.

    Amu' daca motorul romanesc de pe 1410 Li a mers pana la 140.000 km cand am dat masina cu ELF Competition ST 10W-40, nu batea, nu scoatea fum, nu consuma ulei si nu de alta dar motorului ala i-am facut praf 2 chiulase, un set de garnituri de etansare camasi cilindri, 3 ambreiaje, 1 placa de presiune, vreo 4 randuri de planetare, etc La ultima schimbare de chiulasa, in jurul a 100,000 km, pe suprafata interioara a cilindrilor inca se distingeau urmele de honuire si asta cam spune tot despre gradul de uzura al unui motor. In plus, dat fiind ca am scos si cuzinetii pe un palier si am masurat arborele cotit, am constatat ca totul era in limite fooooarte mici de uzura.

    Asa ca, in loc de schimburi de ulei aiurea, puneti mana de antifonati Loganul ori instalati un sistem de sunet capabil

    Cine pune intr-un motor folosit pe strada chiar si Motul din gama 300V, este in mod clar dus cu sorcova, aici inculzandu-se si subsemnatul care a folosit cateva schimburi de oloi d-asta.
    Last edited by dr_mke; 18 February 2012, 01:37.
    sigpic

    Comment


    • Originally posted by Shakar View Post
      ....................e foarte greu sa forjezi 'adevarat' pe drumuri publice oricat de ambitios ai fi, nu se compara cu regim de circuit. Asadar, pe drum, unde mergem cu totii ca nu avem circuit in tara, e greu spre imposibil sa ii pui capac (in sensul sa il faci praf) unui ulei de la decent in sus.
      E foarte adevarat.
      Dar in regim de oras se poate pune capac la un ulei decent, cum mi s-a intamplat mie cu DaciaOil (''fresh'' nici 2000 km nu acea uleiul). Zgomote si rezonante asa de ciudate de m-am speriat la modul cel mai serios.

      Originally posted by dr_mke View Post
      HTHS mare nu este garantia unui ulei bun la modul absolut. Un ulei de calitate dubioasa poate sa aiba de nou HTHS mare, sa-l dea pe spate pe alessandro, iar dupa 500 km de forja sa fie praf. HTHS poate fi ''scos'' sa dea bine in fisa tehnica si la un ulei de altfel slab calitativ.
      .........................
      Adevarat.
      Dar vorbim de uleiuri cunoscute, nu dubiosenii.

      Originally posted by sumedreacris View Post
      daca e sintetic da, se pare ca si 5-30u isi face treaba la fel de bine ca si 40-50 etc
      Da, tabelul asta il cautam (nu mai stiu unde l-am salvat).
      Trebuie facuta o diferentiere clara intre un multigrad conventional 5W30 si un multigrad semisintetic sau sintetic 5W30 care n-are absolut nici o treaba ca afara sunt 30-35 grC !
      Astea sunt uleiuri din categoria C sau grupa III, ok pt majoritatea userilor )
      Last edited by Octavian; 18 February 2012, 10:43. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • Traficul urban aglomerat este catalogat de toti producatorii de automobile drept ''conditii severe'' si recomanda schimbul consumabilelor la jumatatea intervalului normal.
        Pentru mine, traficul de Bucuresti la orele de balamuc, vara, este mai daunator motorului decat forja pe autostrada.
        sigpic

        Comment


        • Salutare! Vin si eu cu una tare: am un Logan din iuni 2010, am cam 12000 Km, anul trecut i-am facut revizia pe la 7000, pus ulei standard Dacia oil. masina o folosesc mai mult pe distante medii, adica exclus drumuri scurte prin oras. saptamana aceasta, din cauza zapezilor nu am mai scos masina, azi am plecat la cumparaturi. Pornit fara probleme, iar in mers, dupa vreun km, ledul pentru ulei a avut o licarire, dar s-a stins imediat. dupa inca un km, s-a reaprins si nci nu s-a mai stins. m-am oprit, m-am uitat la joja, nivel normal, in parcare unde a stat masina snu era nici o picatura (verificat dupa ce am scos masina, pentru ca am deschis portbagajul). asa ca am mers direct la dealer inca vreun km, au verificat-o si SUPRIZA: uleiul are apa!! prima explicatie a inginerului de la service a fost ca e din cauza condensului si ar fi bine de schimbat uleiul , dar mi-a recomandat sa las masina in service sa verifice luni cu uzina care ar fi cauza. Mi-a spus ca m-ar costa 1 litru de ulei pe care il vor pune sa curete motorul, pentru ca daca uzina constata ca este o anomalie, va suporta schimbul de ulie. Ce parere aveti? mi s-a spus ca e unicat cazul..

          Comment


          • Cata apa?

            Condens fac toate, dar se evapora dupa ce se incalzeste bine motorul.

            Probabil ca ai facut multe drumuri scurte si nu a apucat sa se evapore condensul din motor.
            Nu cred ca e nimic grav.

            Sa ne ti la curent cu ce descopera mesterii in service.

            Comment


            • Garnitura de chiulasa e in regula?
              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

              Comment


              • Din cate stiu, e intact motorul, nu am fost "beneficiarul" vreunui experiment la masina. Ca si intrebare: sa insist ca uleiul sa fie schimbat pe cheltuiala Dacia (adica sa puna tot DAcia oil) sau sa duc eu un alt ulei (Elf, Mobil).
                Multumesc.

                Comment


                • Cred ca mai importat e sa vada de ce a facut asa decat ce ulei sa iti puna pentru ca e chiar ciudat fenomenul
                  In viaţă risipim ani, iar la moarte cerşim clipe...
                  sigpic

                  Comment


                  • Iar apa au zis ca nu este multa, doar ca s-a cristalizat si, cumva cristalele au ajuns pe senzor si cica de aici buba. Vom vedea cum va iesi..

                    Comment


                    • La 1.4 sau la 1.2?
                      Foarte posibil sa citeasca senzoru eronat.

                      Comment


                      • SAlutare din nou, multumesc tuturor pentru pareri! Masina cu bubutza este cu motor 1.2 E4, nu este din lotul cu probleme. Am mai intrebat in stanga si in dreapta, dar toti se mira. LA cei 11000 km, nu are cum sa fiarba motorul, astfel incat sa fie dusa garnitura la chiloasa, iar motorasul acela nu a mancat forja sa se ajunga la asa ceva, toti inclina spre condens..dar sa se cristalizeze? Un lucru e clar: chiar daca o fi sa schimb uleiul pe banii mei (desi nu prea ma incanta, dar stiu ca este considerat consumabil), ce scrie in carte , aceea pun..e totusi o senzatie placuta sa ai garantie si sa vezi ca are cine sa te asculte si , mai important, sa mai si vrea sa o rezolve..
                        PS: dealerii au de obicei, pe langa DAcia oil si Mobil 1 si/sau Castrol, parca, nu-i asa?

                        Comment


                        • Au mai multe marci, dar nu asta e important. Ori esti unul din rarii posesori in motorul carora se intampla fenomene foarte rare, ori senzorul "citeste" aiurea.
                          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                          Comment


                          • Sper sa fie doar senzorul dat peste cap de temperaturie extreme (?!)..
                            Ca si sfat, sa insist pe schimbul de ulei pe cheltuiala Dacia?Pentru ca oricum ar fi, tot o sa le bat obrazul (chiar si la Serviciul Clienti) ..nu pot sa afirme ca s-a facut condens, motorul de 1.2 fiind unul pentru distante scurte spre medii, nu e de cursa lunga..

                            Comment


                            • Originally posted by dr_mke View Post

                              Amu' nush cum sa-i explic eu lui alessandro, dar ELF 5W-40 Evolution SXR unge motoare foarte suparate de la Renault, gen 2.0 aspirate de turatie mare ori turbo-urile din RS-uri si culmea, motoarele astea mai si tin macar 150.000 km in regim de exploatare sportiva, fara nici un bai. Mai grav, Renault mai si da garantie la motor cu uleiul asta Ce-o fi in capul lor, nu stiu
                              si asta inseamna ca e ulei prost ? am un amic care are Clio 3 RS 197 cai. Foloseste Elf Evo SXR de vreo 30.000 km si nu are probleme ba chiar este foarte multumit. si mentionez aici ca iese cu masina doar in weekend cand iese sa ii incinga tobele. ELF SXR rezista

                              azi am facut un drum mai lung ( Sinaia ). forje multe, 6000 rpm cu a 4 a si lea luat de cateva ori la rand dupa care serpentine facute preponderent cu treapta 2. uleiul s a comportat perfect. nu a dat nici un semn de oboseala. afara erau - 3 grade.
                              sa vedem si la vara acum. daca nu ma multumeste incerc Aral MegaTronic 5w50

                              Comment


                              • Spune-mi te rog, cum iti dadeai tu seama, ca da uleiul rateuri ?
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google