Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by alessandro View Post
    @ octavian asta merge ? http://www.valvolineeurope.com/roman...?category=cars

    scrie clar semisintetic la 10w60 iar la 5w50 scrie sintetic.
    ..........................
    Ai dreptate.
    Am o fisa de Valvoline VR1 10W60 pe care scrie ca e sintetic (in germana).
    Dar e la fel de sintetic (cred eu) cat e si un Castrol 10W60 sau Mobil1 10W60...

    Cred ca Valvoline emai realist si spune fara rusine care e semisintetic si care e sintetic.

    Originally posted by alessandro View Post
    deci am urmatoarele variante : 5w50 - Mobil 1, Valvoline, Addinol, Aral, Elf

    Toate sunt full syn. Mai stiti voi altele ?

    Pe care I'll iau ?
    Nu mai intreba, baga Elf 5W50 ca tot iti place Elfu.
    Oricum nu gresesti cu nici unul.
    Last edited by Octavian; 30 April 2012, 18:04. Reason: Automerged Doublepost

    Comment


    • http://www.youtube.com/watch?v=QM1mU...ayer_embedded#!

      uite si link ul. asta foloseste 10w40 300v. Recomandat de Renault Sport culmea

      K4M ul nostru de ce nu are merge cu el ? se strica culbutorii...dau pe afara

      @ Tavi si daca imi gasesc Elf 5w50 Excellium sau HTX 805 dai o masa la Arad ? vin eu pana acolo nu i bai
      Last edited by alessandro; 30 April 2012, 18:16.

      Comment


      • @ alessandro - iti pui degeaba limitarea in 7000 fara sa schimbi axele. K4M RS merge in 7500 RPM si merge eficient. Sunt 1000 RPM peste regimul in care poti folosi maxim K4M de pe Logan. Repet, nu e vorba ca ai sau nu voie dar tu imi dai exemple din motor sport / track day, cu motor sport-ul nu avem nicio legatura iar track day nu avem unde in RO deci uita-te ce foloseste lumea pentru strada.

        De ce nu a bagat ala pe 'Ring 0W40 ? Fiindca nu ii trebuie protectie la rece si nu merge 12 luni pe an cu acelasi ulei. Daca am avea numai primavara-toamna nici eu nu as mai baga 0W, ci 5W40 sau chiar 10W40 (unul bun). Un 0W40 de la Motul nu il ajuta cu nimic in plus la ce facea el dar nici in minus nu era nimic, 300V si 5W30 daca baga tot mergea parfum, fiindca uleiul are "ingrediente" de calitate in el si e greu sa ii faci felul.

        Eu iti spun ca vara, in trafic pe sosea, nu ai cum sa ii pui capac la un 5W30 de top, as paria masina pe chestia asta. Intreaba-l pe tavi, a folosit 5W30 ESP Formula si spunea ca e excelent...5W30-urile de top au HTHS > 3.5.

        Plus ca tu insisti cu 5W50 dar imi arati link-uri cu 10W40, ulei care la cald e foarte apropiat de ce imi place mie - 0W40.

        Edge 0W40 A3/B4 (FST) are 13.5 @ 100* si HTHS minim 3.6, M1 0W40 are 14.3 si HTHS 3.6. Diferenta intre 10W40 si 5W50 e mult mai mare decat intre 0W40 si 10W40. Deci tipii folosesc la cald 40, chiar in regim de circuit (si in masini care solicita mai mult uleiul). Tu de ce ai baga mai mult decat ei pe strada ?

        Apropos, nu mi-ai spus ce parere ai de RedLine 5W50. Iti place ? Mie imi place maxim 0W40-ul de la ei (15.1 @ 100*, viscosity index 197, pour point pana la -60*, HTHS 4.0, flash point @ 218*). Nu am vazut pana acum un test in laborator la el dar sunt convins ca e top notch, asa cum sunt toate uleiurile la ei. Nu au gama mid cost sa nu mai spun low cost. Totul este la cel mai inalt nivel. Eu nu am mai vazut index de vascozitate de 197 pana acum. E printre foarte putinele firme care au ulei la acelasi nivel cu 300V (sau chiar peste).

        La Castrol Edge as renunta doar daca as trece pe 300V, Redline, AMSOIL Dominator / Signature si cam atat dar astea vin si cu un pret pe masura (50-100% mai scump). La Logan e overkill orice ulei peste grupa III deci deja il rasfat prea mult.

        Iar Redline 10W60-ul este criminal pentru cine foloseste marmelada din asta, fisa tehnica arata valori mai mari (sesizabil) si decat Motul 300V 20W60, mai exact HTHS 6.7, flash point ~260* dar si un pour point foarte ok (-45*).

        @ dan_viteza - de ce te bagi iar in treburi care te depasesc cu mult ? Imi confirmi pentru a N (+1) oara ca nu esti in stare sa urmaresti o discutie si te bagi aiurea. Nu am comparat niciodata ce aberezi tu acolo, asta intelegi tu.
        Last edited by Shakar; 30 April 2012, 19:06.
        '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

        Comment


        • Originally posted by Shakar View Post
          . Sa nu mai spun ca aproape TOATA uzura unui motor se face la pornire, cea mai buna protectie la pornire ti-o asigura uleiurile de genul 5W30 si 0W40.
          "amicul" stia el ceva in legatura cu folosirea uleiului mai vascos; nu e un compromis, folosirea pe timp rece a unui ulei 5w40?; intreb Nu-mi spuneti ca au acelasi winter,5.

          Zilele astea vorbeam cu un tip de la un service, caruia ii spuneam ce ulei folosesc, iar el imi spune ca nu recomanda folosirea in primii 100 de mii a uleiului cu w40; problema ar fi sa am grija pana se incalzeste bine motorul; de aia zic.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • Whatever helps you sleep at night

            a aparut 0w15 de la Motul. 300v logic. eu zic ca asta merge spectaculos in Logan, efectiv se aude cum segmentul scrijeleste pilitura din honuiala. da iarna la pornire ajunge incredibil de repede la culbutori

            ma retrag din discutie ca nu are rost.

            "@ alessandro - iti pui degeaba limitarea in 7000 fara sa schimbi axele. K4M RS merge in 7500 RPM si merge eficient. Sunt 1000 RPM peste regimul in care poti folosi maxim K4M de pe Logan. Repet, nu e vorba ca ai sau nu voie dar tu imi dai exemple din motor sport / track day, cu motor sport-ul nu avem nicio legatura iar track day nu avem unde in RO deci uita-te ce foloseste lumea pentru strada."

            daca pentru track day 10w40 ofera protectie imbatabila, mai mult ca sigur si pentru strada va fi la fel. daca eu vreau ulei care imi ofera o protectie iesita din comun...care este problema ?

            si nu asta este subiectul discutiei. eu am intrebat : poate un 0w30 sau un 5w30 full syn sa ofere o protectie mai buna decat un 5w50 sau 10w60 full syn ? NU categoric NU

            0w30 si 5w30 este interzis in motoarele Renault Sport. astea solicita uleiul mult si se ciorbeste. e prea subtire. poate sa fie sintetic din praf de stele ca este prea subtire si se freaca metal pe metal. nu reuseste sa puna film de ulei intre piese
            Last edited by alessandro; 30 April 2012, 19:18.

            Comment


            • Sa mai destindem atmosfera; asa arata Edge dupa ~2400km; miere nu alta.
              Attached Files
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • daca pentru track day 10w40 ofera protectie imbatabila, mai mult ca sigur si pentru strada va fi la fel. daca eu vreau ulei care imi ofera o protectie iesita din comun...care este problema ?
                Problema este ca ala foloseste uleiul 1-2-3 sesiuni de circuit si il arunca. Tu faci asa (in primul rand nu ai nici circuit sa te dai) ? Avand in vedere costul (300 lei / 4 litri de 300V) o sa raspund singur la intrebare - NU. Asadar, aceeasi protectie la cald o sa o ofere si un 0W40 (tot 300V ca sa fie la acelasi nivel de pret) dar la rece, o sa ofere MULT mai multa protectie. Asta este problema, ca tu o sa dai 80 lei / litru de ulei si o sa iti uzezi motorul mai mult decat daca ai folosi un ulei tot cu 40 la cald dar cu 0W sau 5W la rece dar la 1/2 din pret. Asta vrei ? Uzura mai mare la cost dublu ? Protectia la rece nu se compara la 10W cu 0W cand vorbim de sezonul rece si 10W-ul ala o sa iti faca MULTA uzura, avand in vedere ca la rece e jale in motor iar varianta sa folosesc 2-3-5 tipuri de ulei pe parcursul anului mi se pare tampita. Astea sunt uleiuri multi grad, de aia sunt multi grad sa mearga si vara si iarna si asta e toata ideea la un 0W40 - protectie buna si vara si iarna, un all rounder excelent. Ai da 300 lei pe 4 litri de 300V 10W40 sa il schimbi la cateva mii de km ca vine iarna cand pe aceeasi suma ai lua 300V 0W40 care oricum e cat de bun poate sa fie un ulei dar e bun TOT anul ? Sa nu imi spui ca 300V Trophy 0W40 o sa clacheze in Logan, oricare ar fi stilul de condus si oriunde te-ai da cu el ca nu te cred. Adica esti multumit de SXR 5W40 dar vrei mai multa protectie ca 300V Trophu. Common .

                Iar ma iei cu Renault Sport ? Ce treaba are Loganul cu Renault Sport ? Cand o sa am Clio RS o sa ma intereseze. Cat despre intrebarea cu 0W30 si 5W30 vs marmelada o sa iti raspund cu aceeasi intrebare de acum 2 posturi - depinde de ce masina vorbim, asa formulata intrebarea nu are sens. Chiar si la Logan, pe strada, un 5W30 full sintetic o sa iti ofere protectie de nu poti sa duci. Cade toata masina pana iti cade motorul.
                Last edited by Shakar; 30 April 2012, 19:30.
                '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                Comment


                • eu vreau sa pun 300v 10w40 si sa il folosesc iunie, iulie, si august

                  in celelalte luni o sa folosesc 5w30.

                  ma costa 6-7 milioane uleiul pe an. e problema mea ca sunt dus cu pluta si dau atat.
                  problema se punea strict de care ulei ofera protectie mai buna.

                  cat despre intrebarea cu marmelada si cu uleiul pentru mecanisme fine...ma refer la Logan nu la avioane gen Subaru sau Honda. suntem pe forum de Logan in consecinta vorbim de Logan

                  te intreb altfel: de ce 0w30 si 5w30 sunt interzise in Renault RS ? nu cumva pentru ca nu ofera o protectie suficienta ? in schimb ofera protectie suficienta pentru celelalte motoare aspirate. dar nu la fel de buna precum un w40. hai frate e logic
                  Last edited by alessandro; 30 April 2012, 19:33.

                  Comment


                  • Aceeasi protectie (maxima) o sa o ai 12 luni pe an cu 300V 0W40 la 350 lei / an. Dar fix aceeasi protectie. Adica am ajuns sa ne intrebam daca face fata 300V in Logan ? WTF asta merge bine cu 10W40 semisintetic la 80 lei / 4 litri, deja de la 40-45 lei in sus sunt uleiuri sintetice (cu adevarat adica grupa 4 si 5) si am ajuns sa ne punem intrebari la uleiuri care sunt varful de lancie in domeniu ? WTF again.

                    PS - uleiurile multigrad sunt facute pentru tot anul, astia s-au chinuit sa le scoata si noi tot mergem pe ulei de vara si ulei de iarna doar sa facem o risipa (in adevaratul sens al cuvantului) de bani si de ulei bun ?

                    PS2 - te intreb si eu de ce insisti cu Renault Sport ? Motoarele alea uzeaza uleiul mai mult si daca ai baga 5W30 e posibil ca la sfarsitul intervalului de schimb sa isi piarda prea mult din vascozitate. Daca la Logan sa zicem uleiul X pierde 10% din vascozitate, la alea poate pierde 25% si 5W30 - 25% poate nu ar fi suficient dar noi NU NU NU avem RS. E mult mai important ca uleiul sa fie de calitate decat sa aiba doar o vascozitate potrivita pentru motor dar ingrediente de rahat. Ti-am zis sa intri pe AMS OIL sa vezi ca la testul ala cu ball wear test, gama de top ofera cea mai mica uzura si acolo gasesti doar uleiuri super subtiri (0W20, 5W20 etc). Alea cu 40 & co din gama mai slaba (dar tot sintetic si tot ulei foarte bun) uzeaza mai mult. Deci nu se rezuma doar la vascozitate ci mai mult pe "ingrediente".

                    Plus ca eu sunt anti 50 si sa nu mai spun 60. La cald 40 mi se pare foarte ok dar cu 0W sau maxim 5W in fata, nu cu 10W ca nu stau sa schimb de 3 ori uleiul pe an si vara e ~ acelasi lucru. Nici cu un 0/5/10W 30 de calitate nu zice pas, merge ok cu Dacia Oil si nu merge cu uleiuri esterice sau pao ?
                    Last edited by Shakar; 30 April 2012, 19:40.
                    '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                    Comment


                    • 0w40 Trophy are HTHS 3.6 10w40 compatition are 4.5 deci al 2 lea ofara protectie mai buna
                      aici este important ce spuneai tu. in ce motor il bagi.

                      0w30 x-lite are HTHS 3.6 si pour point de -54 grade deci se pare ca si la rece si la cald este mai bun ca 0w40. eu doream sail dau exemlu doar pentru iarna

                      0w40 are pour point -45 deci si aici e mai slab ca 0w40

                      Comment


                      • 0W40 Trophy are HTHS 3.9 si pour point pana la -51*. Te rog sa nu mai dezinformezi doar ca sa para ca ai dreptate.



                        300V e mai bun ca X Lite si la rece si la cald si la orice vrei tu, nu doar din HTHS si pour point ci din formulare. De aia e dublu ca pret. Un ulei cu acelasi HTHS poate sa faca uzura DUBLA din cauza ca nu este la acelasi nivel de performanta ca celalalt participant la test. Tot pe AMSOIL gasesti vreo 10 uleiuri si primele 3-4 sunt alea ale lor de top si 300V iar alte uleiuri, tot bune nu panarame si tot cu vascozitati similare cu uzura de 3-5-8 ori mai mare in acelasi test. Deci uita-te sa iti iei ulei bun/calitativ (pe asta sa pui accentul), vascozitatea doar sa fie potrivita pentru Logan, eventual tot anul.

                        Uite si exemplu (sunt multe dar asa sa iti faci o idee) - http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2569.pdf
                        Last edited by Shakar; 30 April 2012, 19:46.
                        '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                        Comment


                        • da am gresit. nu m am gandit ca Motul are doua 0w40 uri

                          de aici am luat informatia. nu este vreun secret NASA http://www.motul.com/system/product_...pdf?1323961491

                          si totusi hai sa nu comparam uleiuri din gama 300v cu uleiurile simple

                          comparam 0w40 300v cu Motul specific 710/700 5w40 care are HTHS 4. si nu este ESTER Core*

                          Comment


                          • Citeste ce am scris mai sus, daca au amandoua acelasi HTHS nu inseamna ca ala RN o sa se compare vreodata cu 300V 0W40 in termeni de protectie si uzura (cat mai mica) asupra motorului si nu inseamna ca dupa 2000KM ala RN ala o sa aiba aceeasi pierdere (procentuala) din proprietati ca 300V.

                            Deci cum tu vrei protectie maxima ia-ti 0W40, ca 10W40 iti ofera protectie la cald dar la rece mult mai slaba, 0W40 e bun TOT TIMPUL si e complet useless sa mergi pe 0W30 iarna si 10W40 cand poti sa mergi mereu cu 0W40. Oricum vad ca ai mai venit de acasa, acum esti croit pe 10W40, macar ai renuntat la 50 si in special la 60.
                            '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                            Comment


                            • eu am avut o experienta foarte neplacuta cu 0w40. sincer nu doresc sa o repet. de asta nu am incredere

                              P.S. nu ti doresc sa iti faca motoru vreo data cum imi facea mie la -20 grade cu 0w40.

                              300v 10w40 sau M1, Elf 5w50 astea sunt preferatele mele
                              Last edited by alessandro; 30 April 2012, 20:05.

                              Comment


                              • ...si iar ajungem la subiectivisme
                                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google