Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @ mitosu

    In primul rand Aral HT 5W40 nu este sintetic, din start nu face obiectul discutiei mele si putin imi pasa de el. Nu contest faptul ca are un raport pret/calitate excelent si pentru Logan e mai mult decat ok in 99% din cazuri. Doi la mana, nu exista sintetic banal/de rand si altele mai cu mot. Exista uleiuri sintetice care bineinteles pot fi bune, foarte bune sau extraordinar de bune.

    In general, majoritatea uleiurilor sintetice au ca baza PAO (Grupa IV) + pachet de aditivi + ceva esteri. In functie de ulei, se merge de obicei pana la un 25% esteri, astea la alea mai scumpe dar un 3-5-10% este ceva normal sa gasesti in multe uleiuri sintetice. Bineinteles ca sunt si altele care nu au absolut deloc esteri in compozitie dar nu predomina. Sunt si uleiuri la care baza este POE (Grupa V) + PAO (20-30%) + aditivi dar mai rar. Au si esterii anumite dezavantaje, de aia nu prea o sa vezi ulei 100% ester fiindca nu ar fi bun, desi unii ar fi excitati de gandul sa aiba doar esteri (si esterii astia sunt de multe tipuri, depinde si ce esteri se folosesc si in ce scopuri).

    Faptul ca in F1 (si in alte motor sporturi asa cum a spus alessandro) se folosesc uleiuri la care predomina clar PAO sau sunt chiar 100% PAO ar trebui sa iti dea de gandit ca nici esterii astia nu sunt miezul din Fanta si nu inseamna ca fara ei uleiul sintetice "comun". De exemplu un ulei daca ar fi 100% Ester ar trebui schimbat foarte des si pe langa asta ar mai avea destule dezavantaje

    Vrei uleiuri care au si PAO si Esteri ? Ia-ti un ulei sintetic si foarte probabil o sa ai ce iti doresti. Daca vrei Esteri in procent destul de mare, ia-ti Motul 300V sau chiar 8100 Ester E-Tech (desi nu are cat 300V). Vrei mai multi esteri decat PAO ? Ia-ti RedLine.

    Oricum lubrifiantii au evoluat mult si acum gasesti destule uleiuri foarte bune (si nu ma refer bune pentru Logan) la care baza este grupa III/III+, uleiuri care au un raport pret/calitate foarte bun. La ce tehnologie e in Logan si la uz staradal cum il folosesc ~ toti, un semi sintetic schimbat la timp o sa ii asigure o viata atat de lunga a motorului incat deja o sa fie la al 5-lea proprietar. Cand vad cum fac multi in afara, adica se uita la 1-2 dolari / quart sau la free shipping si poseda 4-5 masini, toate premium, gen Volvo, Saab, BMW, Audi, chiar de la diviziile sport, asta in conditiile in care in USA uleiurile sunt mult mai ieftine. Un 0W40 New Life este ~6.5-7$ / quart, cele mai scumpe sunt pe la 10-12$. Pai eu si acum daca le-as lua la pretul asta numai cel mai scump ulei l-as baga, cu atat mai mult sa am masini de sute de mii de euro si aia se **** pe ei la cativa $. Numai Dacia Oil 10W40 imi trece in cap atunci, schimbat la 15 000.

    Daca nu ma agasai cu posturile tale si atitudinea ta iti dadeam niste materiale super interesante de citit, scrise intr-un limbaj destul de accesibil (dar in Engleza). Asta e, pierderea ta.

    Eu am spus cam ce era de spus, have fun.
    Last edited by Shakar; 4 May 2012, 16:24. Reason: Automerged Doublepost
    '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

    Comment


    • Dar te-ai uitat la filmele americane sa vezi ce fum scot masinile lor ? De unde crezi ca li se trage ? De la economia aia de 1 dolar pe kilu' de ulei. Nici nu statui sa citesc bine postul tau ca vazui ca o dadusi iar in Saab, BMW....

      Cat despre faptul ca aia ''posedeaza'' cate 4-5 masini d-alea scumpe , gandeste-te ca tu traiesti in Romania si nu uita ca ai facut rata sa-ti iei Logan domn' inginer. Vezi ca dadusi in patima lu ' ala cu cunostinte in Anglia care schimbau masinile la 2 ani

      Si vezi domn' inginer cu studii in rezistenta materialelor si in uleiuri , ce inseamna un ulei semisintetic inainte sa mai spui prostii asa mari ca studiile pe care le ai . Punct.

      Fluid strength technology nu e nici o inovatie in privinta compozitiei uleiurilor , vezi ca altii au folosit formula asta cu vreo 20 de ani inainte si Castrol le-ar fi datori . Iti amintesti de reclama de pe TVR 1 la Cielo ? Aia cu taurul ala care alerga de nebun ,iar ala spunea : Cieeelooo! Foooortzaaaa tehnologiei 1 Era pe dracu ,ca si FST .
      Last edited by dan viteza; 4 May 2012, 16:43.

      Comment


      • De unde stii ca am facut rata si nu am luat-o cash ? Iti place sa faci afirmatii fara nicio baza si fara sa ai habar despre ce trancanesti. Eu nu vorbesc de americanul tampit care nu are habar de masini, vorbesc de americani pasionati de asa ceva, membri pe diferite forumuri de specialitate, care duc mostre de ulei la laborator sa vada daca uleiul e ce trebuie sau nu si asa mai departe dar totusi nu arunca cu banii asa aiurea desi au de unde. Plus ca nu vad ce treaba au masinile mentionate acolo (era un exemplu de ce avea un user) cu subiectul principal al discutiei, te-ai legat aiurea de ele. Ultima fraza iar e lipsita total de sens si vine ca nuca in perete pe thread. Ceva constructiv nu poti posta ?

        PS - am uitat ca tu ai anumite probleme de comportament, ai dat edit si ai luat-o razna, te legi de FST & co desi eu nu am mentionat absolut nimic de ele. Practic tu te certi singur. Trebuie sa iei in calcul un consult la psihiatru. Eu inchei discutia aici.
        Last edited by Shakar; 4 May 2012, 16:50.
        '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

        Comment


        • Originally posted by Shakar View Post


          Vrei uleiuri care au si PAO si Esteri ? Ia-ti un ulei sintetic si foarte probabil o sa ai ce iti doresti. Daca vrei Esteri in procent destul de mare, ia-ti Motul 300V sau chiar 8100 Ester E-Tech (desi nu are cat 300V).
          Eu am acum in motor Motul x-cess 5w40.
          Poti sa imi spui, te rog, daca acest ulei este sau nu sintetic (grupa 4), si daca are vreun pic de esteri in el?

          Comment


          • Este un ulei full sintetic, PAO asa cum sunt uleiurile 8100 de la Motul. Doar cele Ester E-Tech din categoria 8100 aveau esteri in cantitati semnificative, restul sunt pe baza de PAO si continutul de esteri este foarte redus sau chiar deloc. Oricum este un ulei bun care nu costa extraordinar de mult. Din pacate vad ca nu mai exista 0W40 E-Tech (nu il mai gasesc pe site la ei) si a fost inlocuit de 0W40 X-Max care imo nu arata la fel de bine, cel putin pe hartie.

            @ ionut.stavar - nici nu ma obosesc sa iti raspund la un asemenea post.
            Last edited by Shakar; 4 May 2012, 17:11.
            '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

            Comment


            • [QUOTE=Shakar;1258529]@ mitosu

              In primul rand Aral HT 5W40 nu este sintetic, din start nu face obiectul discutiei mele si putin imi pasa de el. Nu contest faptul ca are un raport pret/calitate excelent si pentru Logan e mai mult decat ok in 99% din cazuri. Doi la mana, nu exista sintetic banal/de rand si altele mai cu mot. Exista uleiuri sintetice care bineinteles pot fi bune, foarte bune sau extraordinar de bune.

              Sa moara Gibilan Toate uleiurile 5W40 sunt sintetice?Cum ti-ai dat seama ca nu e sintetic?L-ai pus pe limba si avea alta compozitie chimica.
              "light up the darkness" Bob Marley

              Comment


              • Mobil1 0W-40 rullz

                PS > NGK rullz too
                Last edited by skandal; 4 May 2012, 19:34.
                sigpic

                Comment


                • Inainte de asta am avut Chevron supreme synthetic 5w40. Nu stiu cat de bun era acest ulei deoarece mi-a consumat la schimb mai mult decat eram obisnuit. Ma refer aici fata de uleiul pe care mi l-au pus ei la revizii cat a fost masina in garantie, anume Elf evolution sxr 5w40.
                  Sunt foarte curios acum cu Motul, cum se va comporta motorul si care va fi consumul de ulei. Deocamdata am doar 1000 km de la schimb, si nu pot sa imi dau seama.

                  L.E. Rog un admin sa uneasca cele 2 posturi, ca nu am mai putut edita, zice ca a expirat limita de timp.

                  Comment


                  • Ce va tot omorati cu atatea uleiuri care mai de care?Daca tine tabla cat tine motorul ne-am scos cu loganu" la bani.Eu la inceput tineam socoteala la indoiturile tablei.Acum m-am resemnat,este facuta din tabla moarta si la orice atingere se infunda,zici ca e plastilina.
                    "light up the darkness" Bob Marley

                    Comment


                    • Imi explica si mie cineva cum sta treaba cu cenusa sulfatata? La motoarele noastre stiu ca e recomandata A3 sau RN0700. C3 teoretic ar trebui sa o includa si pe A3, dar de obicei acelea au cenusa mai putina decat A3. Cum e mai bine, mai putina sau mai multa?

                      Comment


                      • Normal ca e mai bine sa fie mai putina, in special pt DPF-uri, unde daca e multa, risca sa le infunde prematur. C3 e o norma buna, si cam multe uleiuri bune o au, si C3 include de obicei A3/B3 si e pt motoare pt benzina puternice si diesel cu DPF, HTHS >3,5 mPa.s desi prin alte surse e HTHS >2,9 mPas

                        Comment


                        • Stiam si eu treaba cu filtrul de particule care necesita un ulei cu putina cenusa dar ma interesa strict pentru 1.4, 1.6, 8v sau 16v care sunt echipate doar cu catalizator.

                          Comment


                          • Cenusa sulfatica contine sulf, reiese din denumire, catalizatorul de obicei converteste oxizii de sulf, azot in CO2, dar cu cat ii dai mai mult sulf de convertit cu atat il soliciti mai mult si scade in timp in eficienta. In mod normal la masinile fara DPF, o mare parte din cenusa, trece de catalizator si este evacuata, dar o parte care ramane trebuie oxidata pt a fi transformata in H2O si CO2. In concluzie un ulei cu norma C3 nu dauneaza nici unei masini fie ea chiar si fara DPF.

                            Comment


                            • Elf Evolution SXR 5w40 la 8000 km. este auriu roscat si transparent

                              Attached Files

                              Comment




                              • cu uleiul asta m-as risca sa merg 40.000km (2 ani) fara sa-l schimb dar numai in regim de autostrada
                                Last edited by dias02; 4 May 2012, 22:13.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google