@ mitosu
In primul rand Aral HT 5W40 nu este sintetic, din start nu face obiectul discutiei mele si putin imi pasa de el. Nu contest faptul ca are un raport pret/calitate excelent si pentru Logan e mai mult decat ok in 99% din cazuri. Doi la mana, nu exista sintetic banal/de rand si altele mai cu mot. Exista uleiuri sintetice care bineinteles pot fi bune, foarte bune sau extraordinar de bune.
In general, majoritatea uleiurilor sintetice au ca baza PAO (Grupa IV) + pachet de aditivi + ceva esteri. In functie de ulei, se merge de obicei pana la un 25% esteri, astea la alea mai scumpe dar un 3-5-10% este ceva normal sa gasesti in multe uleiuri sintetice. Bineinteles ca sunt si altele care nu au absolut deloc esteri in compozitie dar nu predomina. Sunt si uleiuri la care baza este POE (Grupa V) + PAO (20-30%) + aditivi dar mai rar. Au si esterii anumite dezavantaje, de aia nu prea o sa vezi ulei 100% ester fiindca nu ar fi bun, desi unii ar fi excitati de gandul sa aiba doar esteri (si esterii astia sunt de multe tipuri, depinde si ce esteri se folosesc si in ce scopuri).
Faptul ca in F1 (si in alte motor sporturi asa cum a spus alessandro) se folosesc uleiuri la care predomina clar PAO sau sunt chiar 100% PAO ar trebui sa iti dea de gandit ca nici esterii astia nu sunt miezul din Fanta si nu inseamna ca fara ei uleiul sintetice "comun". De exemplu un ulei daca ar fi 100% Ester ar trebui schimbat foarte des si pe langa asta ar mai avea destule dezavantaje
Vrei uleiuri care au si PAO si Esteri ? Ia-ti un ulei sintetic si foarte probabil o sa ai ce iti doresti. Daca vrei Esteri in procent destul de mare, ia-ti Motul 300V sau chiar 8100 Ester E-Tech (desi nu are cat 300V). Vrei mai multi esteri decat PAO ? Ia-ti RedLine.
Oricum lubrifiantii au evoluat mult si acum gasesti destule uleiuri foarte bune (si nu ma refer bune pentru Logan) la care baza este grupa III/III+, uleiuri care au un raport pret/calitate foarte bun. La ce tehnologie e in Logan si la uz staradal cum il folosesc ~ toti, un semi sintetic schimbat la timp o sa ii asigure o viata atat de lunga a motorului incat deja o sa fie la al 5-lea proprietar. Cand vad cum fac multi in afara, adica se uita la 1-2 dolari / quart sau la free shipping si poseda 4-5 masini, toate premium, gen Volvo, Saab, BMW, Audi, chiar de la diviziile sport, asta in conditiile in care in USA uleiurile sunt mult mai ieftine. Un 0W40 New Life este ~6.5-7$ / quart, cele mai scumpe sunt pe la 10-12$. Pai eu si acum daca le-as lua la pretul asta numai cel mai scump ulei l-as baga, cu atat mai mult sa am masini de sute de mii de euro si aia se **** pe ei la cativa $. Numai Dacia Oil 10W40 imi trece in cap atunci, schimbat la 15 000.
Daca nu ma agasai cu posturile tale si atitudinea ta iti dadeam niste materiale super interesante de citit, scrise intr-un limbaj destul de accesibil (dar in Engleza). Asta e, pierderea ta.
Eu am spus cam ce era de spus, have fun.
In primul rand Aral HT 5W40 nu este sintetic, din start nu face obiectul discutiei mele si putin imi pasa de el. Nu contest faptul ca are un raport pret/calitate excelent si pentru Logan e mai mult decat ok in 99% din cazuri. Doi la mana, nu exista sintetic banal/de rand si altele mai cu mot. Exista uleiuri sintetice care bineinteles pot fi bune, foarte bune sau extraordinar de bune.
In general, majoritatea uleiurilor sintetice au ca baza PAO (Grupa IV) + pachet de aditivi + ceva esteri. In functie de ulei, se merge de obicei pana la un 25% esteri, astea la alea mai scumpe dar un 3-5-10% este ceva normal sa gasesti in multe uleiuri sintetice. Bineinteles ca sunt si altele care nu au absolut deloc esteri in compozitie dar nu predomina. Sunt si uleiuri la care baza este POE (Grupa V) + PAO (20-30%) + aditivi dar mai rar. Au si esterii anumite dezavantaje, de aia nu prea o sa vezi ulei 100% ester fiindca nu ar fi bun, desi unii ar fi excitati de gandul sa aiba doar esteri (si esterii astia sunt de multe tipuri, depinde si ce esteri se folosesc si in ce scopuri).
Faptul ca in F1 (si in alte motor sporturi asa cum a spus alessandro) se folosesc uleiuri la care predomina clar PAO sau sunt chiar 100% PAO ar trebui sa iti dea de gandit ca nici esterii astia nu sunt miezul din Fanta si nu inseamna ca fara ei uleiul sintetice "comun". De exemplu un ulei daca ar fi 100% Ester ar trebui schimbat foarte des si pe langa asta ar mai avea destule dezavantaje
Vrei uleiuri care au si PAO si Esteri ? Ia-ti un ulei sintetic si foarte probabil o sa ai ce iti doresti. Daca vrei Esteri in procent destul de mare, ia-ti Motul 300V sau chiar 8100 Ester E-Tech (desi nu are cat 300V). Vrei mai multi esteri decat PAO ? Ia-ti RedLine.
Oricum lubrifiantii au evoluat mult si acum gasesti destule uleiuri foarte bune (si nu ma refer bune pentru Logan) la care baza este grupa III/III+, uleiuri care au un raport pret/calitate foarte bun. La ce tehnologie e in Logan si la uz staradal cum il folosesc ~ toti, un semi sintetic schimbat la timp o sa ii asigure o viata atat de lunga a motorului incat deja o sa fie la al 5-lea proprietar. Cand vad cum fac multi in afara, adica se uita la 1-2 dolari / quart sau la free shipping si poseda 4-5 masini, toate premium, gen Volvo, Saab, BMW, Audi, chiar de la diviziile sport, asta in conditiile in care in USA uleiurile sunt mult mai ieftine. Un 0W40 New Life este ~6.5-7$ / quart, cele mai scumpe sunt pe la 10-12$. Pai eu si acum daca le-as lua la pretul asta numai cel mai scump ulei l-as baga, cu atat mai mult sa am masini de sute de mii de euro si aia se **** pe ei la cativa $. Numai Dacia Oil 10W40 imi trece in cap atunci, schimbat la 15 000.
Daca nu ma agasai cu posturile tale si atitudinea ta iti dadeam niste materiale super interesante de citit, scrise intr-un limbaj destul de accesibil (dar in Engleza). Asta e, pierderea ta.
Eu am spus cam ce era de spus, have fun.
Comment