If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Imi fac loc printre elaborarile 'mneavoastra cu o banalitate, si anume ca uleiul Dacia 5W30 dupa 6000 km nu-mi mai place cel putin la rece(la prima pornire se aude cam o secunda imediat la pornire o bataie ceva si becul se stinge putin cam greu, cred o secunda zic eu). Am senzatia ca-i prima si ultima oara cand mai pun ulei Dacia. In rest la cald, no problem.
Se intampla asta si celor care folosesc uleiuri mai cotate; este aproape imposibil ca uleiul sa ajunga inca de la invartirea motorului, imediat la toate mecanismele ce necesita ungere, mai ales daca n-ai pornit de mult timp. Aici e marea dilema, la pornire si in timpul acesteia...mai ales ca "startul" se face direct la 1500rpm. Si la Castrol-ul meu se mai aude cand e mai rece dimineata.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Aici este foarte important si un filtru de ulei de calitate buna, deoarece daca supapa nu tine uleiul in filtru, mai sunt cateva secunde pana intarzie urcarea uleiului pana sus in rampa. Asa am patit eu cu filtrul original renault, cand porneam motorul, cateva secunde parca se auzea un zgomot metalic si de cand folosesc man, nu mai am acel zgomot.
Aproape fiecare filtru de ulei pentru motor are un ventil bypass sau o supapă de ocolire. Această supapă se deschide automat atunci când filtrul de ulei este înfundat, adică murdărit si cantitatea de ulei necesară motorului nu mai poate trece prin filtru si uleiul nefiltrat curge la locurile de ungere şi de alunecare. Numai uleiul curat, fără impurităţi are voie să ajungă la locurile de ungere. Asa se pot deosebi filtrele de ulei de calitate de cele ieftine. Filtrele de calitate au suficientă capacitate de prelevare a impurităţilor, astfel încât supapa de ocolire să nu se deschidă de la un schimb la altul de ulei, fie că este vorba de un element cu înşurubare sau unul de schimb
Si un ulei prea vascos la rece va crea reale probleme pieselor care necesita ungere, la prima pornire, mai ales pe vreme rece; supapa filtrului va deschide si in acest caz, trimitand ulei nefiltrat. Da' tot e mai bine decat deloc.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment