La banii aia, le cumpar stocul si-l revand.
Ce Tip De Ulei Folositi?
Collapse
X
-
@alessandro: Volatilitatea este proprietatea unei substante de a se evapora la temperatura obisnuita, de ex benzina...Un ulei mai putin volatil, este un ulei care nu se evapora la temperaturi mari, adica temperaturile de lucru obisnuite atinse intr-un motor, deci isi pastreaza mai mult proprietatile si va rezista mai bine in motor... dupa stiinta mea
Dar de ce pe gpl se spune ca se ating temeraturi mai mari? Pe benzina nu se ating tot astfel de temperaturi? Mie asta mi se pare o chestiune mai mult de marketing...
Eu pt urmatorul schimb am pregatit M1 esp, sunt sigur ca nu o sa sughita ca nu-i special pt gpl. Cum de altfel nu zice nimic nici cu Elf evolution 5w30 care are deja 7000 pe gaz si 13k de toti.
Comment
-
-
Am intrat si eu azi in posesia uleiului dupa cateva peripetii cu importatorul. Nu mai e VMO ci VSI, pt ca desi dadusem comanda de VMO la importator acesta nu m-a mai sunat inapoi sa-mi confirme comanda, asa ca am comandat din alta parte, de la un magazin online din Iasi, ulei VSI 5w40.
Comment
-
O caracteristica virgula care nu nu se regaseste in parametrii de functionare al unui motor, adica sa-ti ajunga uleiu la 250 grC.
Unii producatori de motoare au cerinta clara sa fie sub 10.
Io zic ca e tot o gaselnita.
Exemplu (pt ca am date) Mobil1 0W40 are 9 sau chiar sub 9 dupa unele teste (intre 6,5 si 8,8), la fel ca si RedLine 0W40, dar nu aminteste de treaba asta in fisa de prezentare.
Atunci baga in motor o marmelada 10W60 pt ca are grad foarte mic de volatilitate daca e asa importanta treaba asta, dar sa nu te miri ca in turatii mari nu ajunge ulei destul prin lagari pt ca motorul resp pompa de ulei a fost gandita sa pompeze niste uleiuri mai subtiri.
Comment
-
Uleiul nu se volatilizeaza in toata masa lui ci doar anumiti compusi din el inclusiv o parte din aditivi. Paguba nu provine din faptul ca scade nivelul uleiului, cu o mica completare ai rezolvat problema, problema e la ceea ce ramane adica la calitatea lui, daca partile(fractiunile) usoare din ulei s-au evaporat atunci e clar ca ceea ce ramane devine mai vascos cu (,) consecintele de rigoare.
NOACK-ul e un reper bun pentru baza uleiului - o valoare mare a acestuia inseamna ulei de baza "mai prost" dopat cu un mare pachet de aditivi(pastrand proportiile bineinteles), aditivi fara nici-o proprietate de ungere si care se evapora la temperaturi inalte.
In ceea ce priveste alegerea unui ulei in comparatie cu , "gradul de sulf, fosfor, etc..." (uleiuri low saps) - eliminarea acestor compusi benefici la ungere trebuie acoperita cu alti compusi chimici insa fara a afecta functionalitatea si fiabilitatea motorului, esti sigur ca se reuseste cu succes acest lucru? Ca sa faci alegerea corecta trebuie sa te uiti obligatoriu si la celelalte date dar are si NOACK-ul partea lui de "vina", mai mult sau mai putin bineinteles.
10W60 e vascos din nastere, nu trebuie sa se volatilizeze nimic ca sa devina vascos, de fapt asta e si motivul pentru care are NOACK-ul mic si oricum e construit si pe alta baza de aditivi adica din aia fara prea multe fractiuni volatile la cald. Una e sa-l fac eu vascos si sa ramana asa si alta e sa devina el vascos in exloatare pentru ca e facut prost.
einstein1984 Normele ACEA 2004 prevad ca valoarea NOACK pentru A3B4 sa fie < 13% insa normele ACEA 2010 prevad NOACK-ul la maxim 10% . Un producator care se respecta scrie valoarea exacta nu o marja data de un standard iar in privinta asta americanii sunt cei mai corecti.
Comment
-
Esti subiectiv, un producator care se respecta...90% (poate exagerez oleaca) nu dau asta pe fisa de prezentare.
E un mod de selectionare total subiectiv.
Mai degraba un producator care se respecta nu trebuie sa se laude cu valoarea asta atata timp cat se incadreaza din start cerintelor (vezi Mobil 5W30, nu e sintetic 100% si are valoarea sub 10)Last edited by Octavian; 8 February 2013, 00:17.
Comment
Comment