Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • La banii aia, le cumpar stocul si-l revand.

    Comment


    • Da un telefon si afli ca e gresit pretul sau nu au deloc in stoc.
      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

      Comment




      • Cred ca este un sortiment nou aparut...Motul 5w40 pentru motoare cu GPL

        Voi credeti in asa ceva ? Adica ce ar putea sa faca in plus fata de un ulei normal ?
        Specificatiile sunt absolut normale...doar nu se aseaza intre scaun si supapa

        Comment


        • E mai putin volatil ca sa reziste la temperaturile mai mari.
          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

          Comment


          • Cu Eneos 0w50 se produc foarte putine gaze de carter...foarte putine.
            Clapeta si admisia sunt perfect uscate

            Cu Elf SXR 5w40 admisia si clapeta erau umede cu ulei. Era mult ulei si admisie in jurul gurii de recirculare.

            Nu stiu daca asta inseamna volatilitate

            Comment


            • Gazele de carter sunt blowby, nu numai ce se evapora din ulei. Un ulei mai vascos e normal sa stea mai mult in carter.
              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

              Comment


              • @alessandro: Volatilitatea este proprietatea unei substante de a se evapora la temperatura obisnuita, de ex benzina...Un ulei mai putin volatil, este un ulei care nu se evapora la temperaturi mari, adica temperaturile de lucru obisnuite atinse intr-un motor, deci isi pastreaza mai mult proprietatile si va rezista mai bine in motor... dupa stiinta mea
                Dar de ce pe gpl se spune ca se ating temeraturi mai mari? Pe benzina nu se ating tot astfel de temperaturi? Mie asta mi se pare o chestiune mai mult de marketing...

                Eu pt urmatorul schimb am pregatit M1 esp, sunt sigur ca nu o sa sughita ca nu-i special pt gpl. Cum de altfel nu zice nimic nici cu Elf evolution 5w30 care are deja 7000 pe gaz si 13k de toti.

                Comment


                • Ceea ce povestesti tu aici se cheama NOACK Evaporation Loss, o caracteristica pe care toti producatorii de uleiuri ar trebui sa aminteasca de ea insa foarte multi se fac ca ploua cand e sa o treaca in fisa tehnica a produsului.
                  Un mic exemplu la redline.

                  Comment


                  • Am intrat si eu azi in posesia uleiului dupa cateva peripetii cu importatorul. Nu mai e VMO ci VSI, pt ca desi dadusem comanda de VMO la importator acesta nu m-a mai sunat inapoi sa-mi confirme comanda, asa ca am comandat din alta parte, de la un magazin online din Iasi, ulei VSI 5w40.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Originally posted by Cromatic View Post
                      Ceea ce povestesti tu aici se cheama NOACK Evaporation Loss, o caracteristica pe care toti producatorii de uleiuri ar trebui sa aminteasca de ea insa foarte multi se fac ca ploua cand e sa o treaca in fisa tehnica a produsului.
                      Un mic exemplu la redline.
                      E unul din criteriile normei RN 0700/0710, trebuie sa fie sub 13%.
                      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                      Comment


                      • dacia oil sau aral 5w40 ? pentru 1,4 2005

                        sau elf excellium 5w40 ?
                        Last edited by cll; 7 February 2013, 20:23. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • Aral sau Elf; nu cred sa fie mare diferenta.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • Originally posted by Cromatic View Post
                            Ceea ce povestesti tu aici se cheama NOACK Evaporation Loss, o caracteristica pe care toti producatorii de uleiuri ar trebui sa aminteasca de ea insa foarte multi se fac ca ploua cand e sa o treaca in fisa tehnica a produsului.
                            Un mic exemplu la redline.
                            Si de ce ar trebui sa o aminteasca, acum serios, cu ce ma ajuta asa de tare in alegerea unui ulei in comparatie cu gradul de vascozitate, gradul de sulf, fosfor, etc...
                            O caracteristica virgula care nu nu se regaseste in parametrii de functionare al unui motor, adica sa-ti ajunga uleiu la 250 grC.
                            Unii producatori de motoare au cerinta clara sa fie sub 10.

                            Io zic ca e tot o gaselnita.

                            Exemplu (pt ca am date) Mobil1 0W40 are 9 sau chiar sub 9 dupa unele teste (intre 6,5 si 8,8), la fel ca si RedLine 0W40, dar nu aminteste de treaba asta in fisa de prezentare.

                            Atunci baga in motor o marmelada 10W60 pt ca are grad foarte mic de volatilitate daca e asa importanta treaba asta, dar sa nu te miri ca in turatii mari nu ajunge ulei destul prin lagari pt ca motorul resp pompa de ulei a fost gandita sa pompeze niste uleiuri mai subtiri.

                            Comment


                            • Uleiul nu se volatilizeaza in toata masa lui ci doar anumiti compusi din el inclusiv o parte din aditivi. Paguba nu provine din faptul ca scade nivelul uleiului, cu o mica completare ai rezolvat problema, problema e la ceea ce ramane adica la calitatea lui, daca partile(fractiunile) usoare din ulei s-au evaporat atunci e clar ca ceea ce ramane devine mai vascos cu (,) consecintele de rigoare.
                              NOACK-ul e un reper bun pentru baza uleiului - o valoare mare a acestuia inseamna ulei de baza "mai prost" dopat cu un mare pachet de aditivi(pastrand proportiile bineinteles), aditivi fara nici-o proprietate de ungere si care se evapora la temperaturi inalte.

                              In ceea ce priveste alegerea unui ulei in comparatie cu , "gradul de sulf, fosfor, etc..." (uleiuri low saps) - eliminarea acestor compusi benefici la ungere trebuie acoperita cu alti compusi chimici insa fara a afecta functionalitatea si fiabilitatea motorului, esti sigur ca se reuseste cu succes acest lucru? Ca sa faci alegerea corecta trebuie sa te uiti obligatoriu si la celelalte date dar are si NOACK-ul partea lui de "vina", mai mult sau mai putin bineinteles.


                              10W60 e vascos din nastere, nu trebuie sa se volatilizeze nimic ca sa devina vascos, de fapt asta e si motivul pentru care are NOACK-ul mic si oricum e construit si pe alta baza de aditivi adica din aia fara prea multe fractiuni volatile la cald. Una e sa-l fac eu vascos si sa ramana asa si alta e sa devina el vascos in exloatare pentru ca e facut prost.

                              einstein1984 Normele ACEA 2004 prevad ca valoarea NOACK pentru A3B4 sa fie < 13% insa normele ACEA 2010 prevad NOACK-ul la maxim 10% . Un producator care se respecta scrie valoarea exacta nu o marja data de un standard iar in privinta asta americanii sunt cei mai corecti.

                              Comment


                              • Esti subiectiv, un producator care se respecta...90% (poate exagerez oleaca) nu dau asta pe fisa de prezentare.
                                E un mod de selectionare total subiectiv.

                                Mai degraba un producator care se respecta nu trebuie sa se laude cu valoarea asta atata timp cat se incadreaza din start cerintelor (vezi Mobil 5W30, nu e sintetic 100% si are valoarea sub 10)
                                Last edited by Octavian; 8 February 2013, 00:17.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google