Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • va salut,
    am o intrebare : am vazut la supermarketul S..., un stand destul de bine aprovizionat cu mai multe sortimente ale unor marci de ulei pe care le putem folosi la Logan, mai exact Castrol, Arad, Mobil, Elf etc.. am observat ca preturile sunt cam cu 5 lei pe litru mai mari decat la diverse SRL-uri care vand piese auto. pornind de la parerile de pe acest forum ca majoritatea uleiurilor auto sunt contrafacute, putem avea sansa ca acele uleiuri din supermarket,mai scumpe un pic, care in mod logic sunt aduse prin reprezentante, sa fie intradevar originale?
    o zi buna

    Comment


    • Am o intrebare : sa zicem ca un ulei are 10% noack volatility, asta inseamna ca dintr-un litru(1000 ml), 10% vor fi pierderi prin evapoare, adica 100 ml ?

      Acesti 100 ml se pierd pe intrega durata de utilizare a uleiului, banuiesc. Altfel spus, daca un producator de ulei spune ca recomanda ca un ulei sa fie tinut in motor 15.000 km si are 10% noak volatility, inseamna ca dupa 15.000 de km in loc de 1000 ml, ar trebui sa ramana 900 ml, la un volum de 5 litri ar trebui sa fie o pierdere prin evaporare de 500 ml ?

      Asta inseamna ca, chiar daca ai un motor nou care nu consuma ulei, in timp nivelul uleiului va scade. Corect ?
      Last edited by optimizer; 30 March 2013, 09:39.

      Comment


      • Nu.
        E un test de laborator, se incalzeste uleiu la 150 grC si se masoara gradul de evaporare dupa 1 ora.
        Uleiurile moderne au sub 10% gradul de evaporare, nu prea trebuie sa-ti bati capu cu asta. Uleiu la tine in motor lucreaza pe la 90-110 grC.

        In timpul utilizarii sigur ca se mai consuma o infima parte de ulei, neglijabila.
        Sunt motoare care chiar din fabrica sunt facute sa consume ceva ulei.

        Comment


        • Multumesc pt. raspuns , totusi, la nivelul pistonului, segmentilor, cred ca temperatura este mult mai mare de 110. Daca o mai si alergi o ora pe autostrada( mai mult nu poti pt. ca se termina autostrada) ) se cam intrunesc conditiile alea din laborator.
          Nu vreau sa las sa se inteleaga ca te contrazic, dar cautam niste explicatii, orice punct de vedere e binevenit.
          Last edited by optimizer; 30 March 2013, 11:11.

          Comment


          • Optimizer : asa mi s-a intamplat mie pe autostrada, cernavoda-bucuresti cu 160-170 treptele 4 si 5 schimb in 6000 m-am intors in bucuresti cu 300-400 ml lipsa la ulei, motul 5w40, ulei cu uzura de 8000 km, initial am crezut ca l-a mancat sau l-a aruncat pe la simeringul distributiei, ulterior am realizat ca uleiul s-a evaporat.
            Acum am mobil1 0w40 tot cam 8000 km si dupa un drum drajna-bucuresti pe a2 cu 170-180 (ca mai mult nu poate masina) am ajuns in bucuresti sa estimez cam cu 150-200 ml (dupa nivelul pe joja) mai putin. Oricum uleiurile nu se compara intre ele dar cred ca asta e cauza pentru care scade nivelul pe joja. In alte regimuri de condus nu mananca gram.
            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

            Comment


            • Daca alergai Mobilul pana la la Cernavoda cred ca aveai acelasi consum de ulei.

              A mea, de la un schimb la altul(7000-8000 km), mers nici batraneste, dar nici forjata(3500 - 4000 rot/minut treapta 5) consuma aproximativ 250 ml.

              Comment


              • Originally posted by Octavian View Post
                Nu.
                E un test de laborator, se incalzeste uleiu la 150 grC si se masoara gradul de evaporare dupa 1 ora.
                Uleiurile moderne au sub 10% gradul de evaporare, nu prea trebuie sa-ti bati capu cu asta. Uleiu la tine in motor lucreaza pe la 90-110 grC.

                In timpul utilizarii sigur ca se mai consuma o infima parte de ulei, neglijabila.
                Sunt motoare care chiar din fabrica sunt facute sa consume ceva ulei.
                În anumite condiţii de funcţionare a motorului, eu sunt de părere că uleiul de motor care ajunge în cilindri depaşeste, temperatura pe care ai indicat-o; să nu uitam că uleiul are şi rolul de a răci elementele pe care le lubrifiaza.
                În general uleiurile sintetice au un factor redus de evaporare, faţă de cele minerale. Se spune ca 0,1l ulei consumat la 1000km, e ceva normal.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • Originally posted by optimizer View Post
                  Daca alergai Mobilul pana la la Cernavoda cred ca aveai acelasi consum de ulei.

                  A mea, de la un schimb la altul(7000-8000 km), mers nici batraneste, dar nici forjata(3500 - 4000 rot/minut treapta 5) consuma aproximativ 250 ml.


                  Am totusi o umila speranta ca motulul 5w40 xcess este la degetul mic al mobilului1 0w40 ... macar are mai mult detergent si curata motorul
                  Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                  Comment


                  • Originally posted by IancuMIC View Post
                    În anumite condiţii de funcţionare a motorului, eu sunt de părere că uleiul de motor care ajunge în cilindri depaşeste, temperatura pe care ai indicat-o; .................................................. ........................Se spune ca 0,1l ulei consumat la 1000km, e ceva normal.
                    Daca ti-a ajuns uleiu in cilindri poti sa-l uiti, ala il recuperezi sub forma de fum albastru la tzava de esapament ))
                    Ce ajunge si se arde in cilindri e o cantitate infima.

                    Nu cred ca te-ai simti confortabil la benzinaru tau sa-ti haleasca vreo 1,5 litri intre schimburi, nu-i de speriat, dar cazuri mai rare la benzinare atata consum de ulei (poate daca mergi ca la raliu zilnic).

                    Originally posted by optimizer View Post
                    Daca alergai Mobilul pana la la Cernavoda cred ca aveai acelasi consum de ulei.
                    .........................
                    Nu fii sigur de asta.
                    Un ulei poate fi superior fata de altul in conditii similare de mers (adica sa tina mai bine la temperaturi mari de lucru), nu poti sa spui ca sunt toate la fel.
                    Last edited by Octavian; 30 March 2013, 11:51. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • A mea intre schimburi (15000 km si 1 an jumate) a consumat ~ 1,2 litrii , ulei Castrol Magnatec 5W40 , masina are 40.000 km , dar vede zilnic 4-5000 rpm . De asta am intrebat mai sus daca e cumva de la ulei, de aia as vrea sa incerc acum Elf .
                      Dupa forje observ cateodata pe tips negreala, sa fie ulei ars sau se curata depunerile de pe evacuare din cauza turatiei ?
                      sigpic

                      Comment


                      • Sam , ai putea sa faci o comparatie intre cele 2 uleiuri,(Motul si Mobil) pe care le-ai folosit ? Bile albe si bile negre pt. fiecare dintre ele.

                        Sau , mai bine spus ce asteptari ai avut de la ele, ce te-a dezamagit sau ce te-a uimit?
                        Last edited by optimizer; 30 March 2013, 12:14. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • Originally posted by Bad_Wolf View Post
                          A mea intre schimburi (15000 km si 1 an jumate) a consumat ~ 1,2 litrii , ulei Castrol Magnatec 5W40 , masina are 40.000 km , dar vede zilnic 4-5000 rpm . De asta am intrebat mai sus daca e cumva de la ulei, de aia as vrea sa incerc acum Elf .
                          Dupa forje observ cateodata pe tips negreala, sa fie ulei ars sau se curata depunerile de pe evacuare din cauza turatiei ?
                          Incearca Elf, mai prost nu e.
                          Negreala e normala.

                          Comment


                          • ce are elf ul ala in plus fata de magnatec ? intreb si eu ca utilizator de edge5w40 diesel de circa 120.000km de care sunt multumit dar la fel de multumit as fi si cu oricare alt ulei 5w40 care indeplineste normele pentru motorul meu.

                            Comment


                            • Originally posted by Octavian View Post
                              Daca ti-a ajuns uleiu in cilindri poti sa-l uiti, ala il recuperezi sub forma de fum albastru la tzava de esapament ))
                              Ce ajunge si se arde in cilindri e o cantitate infima.
                              Cred ca faci o confuzie; uleiul unge şi pereţii cilindrilor. Care e rolul segmenţilor de ungere?
                              În camera de ardere sau in capul pistonului nu are ce cauta.
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment


                              • Originally posted by Octavian View Post
                                Incearca Elf, mai prost nu e.
                                Negreala e normala.
                                O sa incerc Elf-ul de data asta , mi s-a parut totusi destul de mult consumul cu Castrol , la primele doua schimburi cu Dacia Oil nu am bagat decat maxim 500 mg
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google