If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
In genere, majoritatea uleiurilor cu AB5 sunt definite ca "fuel economy".
In ultima peroada majoritatea constructorilor de automobile, pun la prima umplere si recomanda, ulei 5w30.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
In genere, majoritatea uleiurilor cu AB5 sunt definite ca "fuel economy".
In ultima perioada majoritatea constructorilor de automobile, pun la prima umplere si recomanda, ulei 5w30.
Tendinta de utilizare a acestui tip de ulei este data si de necesitatea respectarii normelor de emisii poluante, prin economia de combustibil. Aceast economie este mai putin cuantificata de utilizator si mai mult de producator, care are tot interesul in acest sens; de aceea multi utilizatori prefera uleiuri mai vascoase, care ar oferi o protectie mai ridicata organelor motorului. Aici e o intreaga discutie; dupa parerea mea, un ulei de inalta performanta, va fi acel ulei ce are in componenta aditivi de calitate, conserva energia, prin reducerea frecarii si asigura aceiasi protectie ridicata, din primele clipe ale pornirii, indiferent de temperatura si regimul de lucru, ale motorului.. Probleme e cum identificam aceste uleiuri, pentru ca nu avem la indemana decat datele producatorului; totusi; indiferent de subiectivitatea individului, pentru a nu da gres e de recomandat sa alegem uleiuri ale unor branduri de renume.
In alta ordine de idei, aceste uleiuri cu vascozitate scazuta, scot in evidenta adevaratele performante ale motorului, fara a afecta consumul.
Dupa parerea mea, iarasi e doar o parere, uleiurile din categoria 5w30 sunt, in general, superioare celor din clasa 5w40; se pare ca exista o tendinta tot mai redusa de utilizare a acestor uleiuri.
...
Am simtit nevoia acestei ...dizertatii, prin umila mea contributie, pentru a veni in sprijinul celor ce nu s-au hotarat, in privinta folosirii unei anume vascozitati.
Multumesc pentru intelegere.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Nush cum tine lumanarea un ulei mainstream 5w-30 unui 10w-40, sintetic veritabil, gen Motul, Eneos, Ipone, etc.
Tolerantele mici la care sunt executate motoarele moderne permit folosirea unor astfel de vascozitati, IN PRIMUL RAND ! Motoarele Honda, de exemplu, au cilindrii uzinati direct in bloc de acum 1000 de ani si folosesc exclusiv 0W-20. Cate din marcile europene sau americane folosesc acest procedeu, si de cand ?
E tare inradacinata ideea la noi ca un ulei mai vascos e si mai bun.
In motor, uleiul lucreaza la temperaturi variabile (-20 pana ~150 grade C); in acest sens este indicat ca variatia vascozitatii sa fie cat mai scazuta. Indicele de vascozitate IV, este cel care ne ofera informatia cu privire la aceste variatii; cu cat indicele este mai mare, cu atat acel ulei asigura o protectie mai ridicata.
Aceasta informatie nu o gasim totusi pe eticheta ci in fisa tehnica a produsului.
Uleiul pe care il am acum in motor, M1 0w40, are IV 185; deci unul destul de bun. Pentru imbunatatirea vascozitatii se fololsesc compusi polimerici; problema e cat timp reusesc acestia sa "supravietuiasca in motor"?. Probabil nu vom sti niciodata (pe asta se bazeaza si producatorul), de aceea nu as supralicita termenul de inlocuire al unui ulei peste 15.000km, care mi se pare unul mai realist, decat cel indicat de fabricantul uleiului; mai ales ca in ultima perioada uleiul de care fac vorbire are preturi destul de mici, fata de "galonarea" acestuia. Costul scazut poate fi rezultatul scaderii cheltuielilor de producere (materii ieftine).
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
depinde, Mobil1 ce cifra de vanzari are fata de Motul, Eneos, Lubrolene, Royal Purple, toate la un loc ? D-aci si treaba cu pretul.
In plus, marcile astea ''exotice'' cer pretul afisat pentru ca pur si simplu isi permit. Iti garantez ca nu dai 80 de lei pe un litru de Mobil1, dar ai da pe un litru de Motul. Corect ?
Daca Renault iti spune sa schimbi uleiul la 15.000 km in conditii normale de utilizare, tot Renault iti spune sa-l schimbi la jumatatea intervalului in conditii grele de utilizare (cum ar fi trafic preponderent urban, tot in manual este trecut).
Nu vreau sa ofensez pe nimeni, insa la romani, daca schimbi uleiul mai repede decat este indicat, inseamna ca-ti ingrijesti masina extraordinar de bine, desi restul componentelor sunt complet neglijate.
Eu schimb uleiul la intervalul recomandat, motorul vede turatii si solicitari mari fara cele mai mici menajamente, in mod constant, are 200.000 km fara o mustata si functioneaza perfect. Daca as folosi masina strict la drum intins fara excese, m-as duce cu intervalul la 20.000 km fara stres, avand in vedere calitatea uleiului folosit.
PS > iti poate spune fuzzy ce raliu a luat masina lui, de la mine, intr-o noapte pe o speciala de raliu, iar inainte de asta pe autostrada.
imi cer scuze pentru Off, dar n-am gasit un topic mai potrivit.
am comandat 5 litri de ulei Elf evo 5w40 pe site-ul. uleideulei. a mai cumparat cineva de la ei ? sunt de incredere 100% ? mi se pare un pret suspect de mic 128 de lei pentru 5 litri, mai ales ca ei sustin ca sunt made in france, nici mai mult, nici mai putin. mi-am luat teapa ?
Sunt de incredere, IancuMIC iti poate confirma.
Uleiul nu e fabricat in Franta, are cod de bare de Franta ceea ce inseamna ca e ambalat si trimis spre comercializare de Franta dar nu e teapa.
imi cer scuze pentru Off, dar n-am gasit un topic mai potrivit.
am comandat 5 litri de ulei Elf evo 5w40 pe site-ul. uleideulei. a mai cumparat cineva de la ei ? sunt de incredere 100% ? mi se pare un pret suspect de mic 128 de lei pentru 5 litri, mai ales ca ei sustin ca sunt made in france, nici mai mult, nici mai putin. mi-am luat teapa ?
Eu as zice ca n-ai de ce sa-ti faci probleme; e o promotie, "black week", de aia e mai ieftin. La ultimul schimb, inaintea celui actual, am dat 169 lei pe 5l de Elf Evo (un ulei perfect pentru motoarele de pe Logan). Vad ca si M1 0w40 are un pret bun, 165 lei, 4l, avand in vedere ca mai am 0.5l de la ultimul schimb, e chiar tentant.
Last edited by IancuMIC; 29 September 2013, 09:15.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment