Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am niste legaturi cu o firma auto si service auto din Cta, si l-am intrebat pe patron la un moment dat ce uleiuri sunt mai rasarite. El lucrand din 90' incoace in domeniul auto, fara sa faca pauza, imi zice ca Mobil si Castrol sunt cele mai bune.
    Eu numai Castrol ii pun pana dau masina.
    Puteai alege Mobil1. Era alegerea corecta dintre cele 2 marci enumerate.

    Comment


    • "M-am uitat in carnetul de intretinere" si nu scrie nimic de o anumita marca, logic. Orice ulei care se incadreaza in normele indicate este bun pt masina. Asta ca nu stiu ce user nu recomanda, sau ca a auzit el ca nu e uleiul bun, wtf.[/QUOTE]

      La caracteristicile uleiului m-am referit, nu la brand care evident nu apare in manualul de intretinere.


      Citat: "Conform legilor UE, nici un fabricant de masini nu poate forta clientul sa foloseasca piese sau lubrifianti de o marca anume. Prin forta, ne referim la anularea garantiei sau alte consecinte pentru folosirea altor marci de produse. In nici o carte a masinii dvs, nu veti vedea fabricantul sa spuna ca "Folositi uleiul MOBIL 5W-30." Legea UE spune foarte clar, ca in cazul in care un fabricant recomanda o anumita marca de produse (chiar cele originale) pentru intretinerea auto, el trebuie sa le ofere clientului GRATUIT.


      Din nefericire multi dealeri auto spun clientilor ca daca nu folosesc uleiul de la ei sau marca de ulei X, risca sa isi piarda garantia la masina. Acest lucru este o ilegalitate pe fata si daca vi se intampla, spune-tii respectivului consilier auto sa va dea acest lucru in scris si veti vedea cum se schimba lucrurile.

      DAR...marca de ulei nu este acelasi lucru cu SPECIFICATIA uleiului. Dealerul va poate anula garantia masinii daca folositi ulei care nu indeplineste specificatiile necesare masinii dvs."

      Comment


      • Legea UE spune foarte clar, ca in cazul in care un fabricant recomanda o anumita marca de produse (chiar cele originale) pentru intretinerea auto, el trebuie sa le ofere clientului GRATUIT.
        "Renault recomanda ELF", adica o sa am ulei moka la dispozitie.

        Care Lege UE, poti fi mai exact? Ca sa stiu ce le spun alora de imi arata recomandarea si eu plusez ca vreau un schimb de ELF cu 0 lei.

        Comment


        • Originally posted by Archangel80 View Post
          Aveam pretentii de la dvs in afirmatii documentate si lucruri cu care v-ati intalnit si folosit. Insa sa spuneti ca Magnatec nu e bun, si ati folosi Elf, fara sa fi folosit Magnatec vreodata, va cam discrediteaza.
          N-am spus nicaieri ca nu e bun Magnatec-ul; si daca as fi spus, care-i problema? Sigur esti OK?
          Originally posted by IancuMIC View Post
          Eu n-am folosit Magnatec, dar din ce spun unii useri, nu prea au fost incantati de el pe Logan si tot mai putini il recomanda; acuma nu e o tragedie, nu crapa motorul, lasa-l pana la urmatorul schimb, dupa care te vei decide, ce si cum.
          In locul tau as fi ramas la Elf, decat sa pun Magnatec; Edge se preta mai bine, daca tot ai dorit Castrol.
          OFF.
          Avand in vedere, modul revoltator in care reusesti sa atati lumea, te rog evita discutiile fata de posturile mele( asta ca sa fiu indulgent, ca ti-as spune eu cum e cu discreditarea); voi face acelasi lucru, vizavi de posturile tale.

          Originally posted by abc View Post
          DAR...marca de ulei nu este acelasi lucru cu SPECIFICATIA uleiului. Dealerul va poate anula garantia masinii daca folositi ulei care nu indeplineste specificatiile necesare masinii dvs."
          Nu face obiectul garantiei, nerespectarea programului de revizii. Nu poate nici un dealer sa anuleze garantia comerciala a autovehiculului; la reviziile dacia nu accepta ei sa-ti puna un ulei a carui norma nu e mentionata in carnetul de intretinere, sa zicem un...20w60. In carnet se trec operatiunile complementare, efectuate cu ocazia reviziilor, precum si norma de ulei.
          Last edited by IancuMIC; 29 September 2013, 19:26. Reason: Automerged Doublepost
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • prea tare


            Ti se trec normele specifice Renault, fara de care in garantie nu prea ai ce sa cauti. Celebrele RN 0700, RN0720 RN0710, etc, samd, clasele minime de calitate API, ACEA, dupa care la revedere. Din cate stiu, trebuie musai sa ai si norma Renault prentru motorul respectiv.

            Cu Motul 300V, pe care scrie doar ''above existing standards'' nu ai ce sa cauti in garantie si sa ai pretentii la despagubiri daca iti crapa motorul cu uleiul asta.

            Uleiurile care au trecute pe ele norma, au fost testate de Renault pe cheltuiala proprie, de unde si locul celebrei norme RN07xxx pe eticheta. Renault nu are sa plateasca pentru toate marcile de ulei in vederea testarii, pentru a satisface gusturile tuturor de pe planeta. Nici un producator auto nu face asta. Pentru asta exista parteneriatele deja consacrate intre anumiti producatori auto si marcile de uleiuri.

            A recomanda nu inseamna a obliga.

            Orice s-ar spune, asta-i un mega cum de mult n-a mai fost.

            PS > eu iti recomand sa te uiti intr-o carnet de intretinere de la Porsche. Sa vezi ce recomanda ''exclusiv'' pentru folosire in motoarele lor, stiu, net inferioare tehnic celor de la Renault. Ca sa nu mai vorbim de puterea litrica.
            sigpic

            Comment


            • Originally posted by IancuMIC View Post
              N-am spus nicaieri ca nu e bun Magnatec-ul; si daca as fi spus, care-i problema? Sigur esti OK?

              OFF.
              Avand in vedere, modul revoltator in care reusesti sa atati lumea, te rog evita discutiile fata de posturile mele( asta ca sa fiu indulgent, ca ti-as spune eu cum e cu discreditarea); voi face acelasi lucru, vizavi de posturile tale.



              Nu face obiectul garantiei, nerespectarea programului de revizii. Nu poate nici un dealer sa anuleze garantia comerciala a autovehiculului; la reviziile dacia nu accepta ei sa-ti puna un ulei a carui norma nu e mentionata in carnetul de intretinere, sa zicem un...20w60. In carnet se trec operatiunile complementare, efectuate cu ocazia reviziilor, precum si norma de ulei.
              Eu sunt foarte ok. Tu?
              Spui clar ca un ulei nu-i bun, din auzite, nu il recomanzi, desi nu ai pus mana pe el vreodata nu l-ai testat, si tot tu esti victima....wtf. Invata sa accepti si ce iti spun altii, fara sa te superi, daca poti.

              Comment


              • Originally posted by dr_mke View Post
                :
                Ti se trec normele specifice Renault, fara de care in garantie nu prea ai ce sa cauti. Celebrele RN 0700, RN0720 RN0710.

                Daca luam ca reper carnetul de intretinere, nu se precizeaza decat clasa de vascozitate; 5w30...5w40, samd; nu scrie nicaieri ca uleiul trebuie sa aiba norma Renault, sau cel putin eu nu am astfel de documente.
                Cu ani in urma in unele reprezentante Dacia, nu se turna decat Dacia Oil, vorbesc de 2005, 2008. Era un paradox; oficial nu te obligau, dar nu te primeau cu alt ulei, iar revizia trebuia facuta.
                Last edited by IancuMIC; 29 September 2013, 20:54.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • Originally posted by IancuMIC View Post
                  Cu ani in urma in unele reprezentante Dacia, nu se turna decat Dacia Oil, vorbesc de 2005, 2008. Era un paradox; oficial nu te obligau, dar nu te primeau cu alt ulei, iar revizia trebuia facuta.
                  nu exista, ii calcai la propriu pe cap si ii amenintai cu Vocea Clientului si OPC-ul in perioada aia a ta 2005-2008
                  Si eu m-am dus cu Motul 300V dupa primele 7 luni de garantie si am dat jos uleiul lor si bujiile S-a intamplat in 2006
                  Au comentat ca ei nu imi pun bujiile NGK, i-am facut un scandal monstruos la sefu de garantii care habar n-are de el si nici de mecanica, pana la urma a facut ce i-am zis eu. Eram indreptatit ca mereu la relanti,imediat in primii 500km de cand luasem masina de la dealer, se transmiteau niste trepidatii pana la scaune si nu era fun deloc. Iar marele sef de garantii tot mintea ca ar fi de la benzina si se suia doar ca sa schimbe la 6 mii pe o linie dreapta si atat
                  I-am zis de N ori cu martori de fata, ca e incompetent si ca nu stie sa citeasca nici macar ce zice parametrii de la testerul lor
                  LE: sa se stie, vorbesc de tipul care raspunde de garantii pe Dacoserv Militari ;)
                  Last edited by Leo0608; 29 September 2013, 21:22.
                  ​​​​​​

                  Comment


                  • Prin 2005-2006, nu exista psihoza asta cu uleiurile si apoi uleiul Dacia de atunci era produs in Belgia de Texaco. Elf, puneau doar in Renault-uri.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • Oricum nu aveau argumente tehnice daca ii luai la bani mărunți. Si la mine au strâmbat din nas la Aral. Mi-am luat catrafusele si m-am dus la alt dealer care n-a comentat.
                      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                      Comment


                      • Iunie 2000. Dacia 1410 Li, nou noutza in garantie, 500 km la bord dupa cateva zile de la cumparare, mers la revizia de 1000 km. Evident, galagie, ca-i prea devreme revizia, ca nu se face, etc, bla, bla.
                        Eu adus cu mine ulei 10W-40, Aral SuperElastic, filtru de ulei, ulei de cutie Castrol 75W-90. Scandal in toata regula, ca nu se poate, ca motorul mananca uleiul, ca o sa curga din cutie, ca-i prea subtire, etc, bla, bla, ca nu-i permis, ca-mi scot masina din garantie
                        Eu am solicitat scoaterea din garantie in scris.
                        Cum am facut asta, s-a pus in motor uleiul, in cutie la fel, n-a consumat, n-a ramas fara ulei in cutie, asa s-a constatat cand am revenit la revizia ''regulamentara'' dupa alti 500 km.
                        Dupa care nu a mai comentat nimeni nimic la reviziile urmatoare.

                        Renault, ca toti producatorii de automobile, are un caiet de sarcini pentru calitatile minime ale unui ulei pentru un anumit tip de motor. In ziua de azi, poti gasi uleiuri proaste, nu spun nu, dar trebuie sa te chinuie rau de tot talentul in acest sens.

                        Cartea de intretinere iti spune ce sa pui in motor, ca si calitate minima acceptata. Cine se tine de intretinerea preconizata in manualul masinii, se bucura de viata fara probleme si stres inutil. Parerea mea.

                        Offtopic: Dacia spune ca la 60.000 km verificarea geometriei este obligatorie. De asemenea recomanda primul test de amortizoare la 60.000 km, iar la 80.000 km spune ca este OBLIGATORIU. Cati dintre voi stiu asta ? Multi mecanici din service habar nu au. Sefii de la mecanica stiu prea bine treburile astea, dar nu se prea fac in practica.
                        Last edited by dr_mke; 29 September 2013, 22:31.
                        sigpic

                        Comment


                        • Daca am avut 2 schimburi de ulei cu Dacia Oil 5w30 apoi alte 2 cu Elf Evo 5w40 credeti ca pot sa merg urmatoarele schimburi cu Elf Evo 5w30, am 40.000 km si motor 1.2 16v?

                          Comment


                          • Poti sa pui linistit Elf Evo 5w30, am tinut uleiul asta 16500km in motor si a mers ok. Acum sunt la al doilea schimb cu M1 5w30 ESP si merge uns. tot polizor de 1.2

                            Comment


                            • info

                              Originally posted by IancuMIC View Post
                              In motor, uleiul lucreaza la temperaturi variabile (-20 pana ~150 grade C); in acest sens este indicat ca variatia vascozitatii sa fie cat mai scazuta. Indicele de vascozitate IV, este cel care ne ofera informatia cu privire la aceste variatii; cu cat indicele este mai mare, cu atat acel ulei asigura o protectie mai ridicata.
                              Aceasta informatie nu o gasim totusi pe eticheta ci in fisa tehnica a produsului.
                              Uleiul pe care il am acum in motor, M1 0w40, are IV 185; deci unul destul de bun. Pentru imbunatatirea vascozitatii se fololsesc compusi polimerici; problema e cat timp reusesc acestia sa "supravietuiasca in motor"?. Probabil nu vom sti niciodata (pe asta se bazeaza si producatorul), de aceea nu as supralicita termenul de inlocuire al unui ulei peste 15.000km, care mi se pare unul mai realist, decat cel indicat de fabricantul uleiului; mai ales ca in ultima perioada uleiul de care fac vorbire are preturi destul de mici, fata de "galonarea" acestuia. Costul scazut poate fi rezultatul scaderii cheltuielilor de producere (materii ieftine).

                              Protectia la uzura NU E DATA DE V-INDEX ci de HTHS (cel mai important indice al unui ulei) un indice pe care 80% din blenderii jalnici de ulei nu il trec ca se fac de ras cu el ca e mic si arata slaba performanta la uzura a uleiului.
                              un optim este peste 3.5, ideal ar fi 4.3 ca la heavy duty oils

                              In general se accepta sub 2,9 SA CONSUME MOTORUL PUTIN si SA SE UZEZE RELATIV REPEDE ca la masinile de cetatean .
                              NORMA A5/B5 are HTHS SUB 2.9 trebuie sa manance si gura constructorilor ceva... doar nu trebuie sa tina motorul 1milion km....

                              in rest nu vad discutii decat despre uleiuri DE HIDROCRACKARE jalnice mai putin despre 100% sintetice veritabile pt durabilitate maxima la un motor...
                              Last edited by nec100; 1 October 2013, 19:18.

                              Comment


                              • in rest nu vad discutii decat despre uleiuri DE HIDROCRACKARE jalnice mai putin despre 100% sintetice veritabile pt durabilitate maxima la un motor...

                                Tu ce folosesti, de exemplu? Ia lumineaza-te tu care-s alea 100% veritabil sintetice. Asa, ca sa renunt la jalnicul M1 0w40 care e acum in motor.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google