Originally posted by ion_R5
View Post
Ce Tip De Ulei Folositi?
Collapse
X
-
-
Cumparat astazi cele necesare reviziei pentru 2 x 1.4 mpi, 95.000, respectiv 130.000 km la bord, Elf Evolution SXR 5W-40. Pana amu' nici una nu a crapat cu uleiul asta, de la bun inceput; filtre Mann de aer & ulei.
LE > mica corecturaLast edited by dr_mke; 31 October 2011, 18:18.sigpic
Comment
-
Intre cele mai low cost uleiuri ce ati alege ca si raport pret calitate ? trebuie sa cumpar 6 litri pentru un 1.6 si un 1.4 asa ca nu e un dezavantaj faptul ca achizitionez un ulei la bidon de 5 litri desi imi trebuie doar 3 .
dacia oil 5w30 4 litri =80 de ron
aral hightronic 5W40 4 litri =90
ulei GM 5W30 5litri=100
Nu ma intereseaza alte uleiuri mai performante si mult mai scumpe, sunt deschis la sugestii pentru alte uleiuri care se incadreaza ca pret in ce am enumerat mai sus, fara oferte pentru 10w40
Comment
-
@ Octavian_32 Ma refeream la cele foarte fine care mai trec de filtru, sau la cele care raman captive gravitational pe fundul baii de ulei - dar care in urma unei frane puternice, sau unei gropi care zgaltaie bine masina, pot sa plece la plimbare cu valul ...
Asemenea particule le gasim si in cutia de viteze. Normal ar fi fost sa fie evacuate pe la busonul de golire. In fine, asa au proiectat baia de ulei - asta e. Doar nu o sa demontam baia de ulei... Avand in vedere ca motoarele astea au rodajul facut in fabrica - nu ar trebui sa fie totusi o mare problema - DACA au indepartat particulele respective odata cu uleiul cu care s-a facut rodajul.
Comment
-
In cutia de viteze (in ulei) gasesti pilitura (nu-s mai particule alea ca le vezi cu ochiul liber !) este asa ceva pt ca n-are nici un filtru de ulei. Si eu am vazut in cutia mea de viteze cand s-a scurs uleiul.
La cutie nu e nici o problema.
In schimb in baia de ulei (am avut-o sparta la 70000+ km) nu am vazut nici o pilitura, absolut nimic, curata lacrima.
Deci crede-ma ca n-are ce ''val'' de particule/pilitura sa plece din baia de ulei la nici o frana/groapa.
PS: d-aia e bine a se folosi filtre de ulei de calitate, nu cu 7 lei bucata.
Motoarele care le avem noi pe utilaje si-au dovedit fiabilitatea in timp, nu trebuie sa reinventam noi roata acum si sa bagam de vina ''greseala'' de proiectare la baia de ulei.
Suntem chiar comici.Last edited by Octavian; 31 October 2011, 18:51.
Comment
-
Pe 10nov.voi face revizia de 3 ani.Dupa o documentare pe acest forum si cu ajutorul colegilor de aici, carora le multumesc,m-am hotarat pentru ELF EXCELLIUM NF 5W4.
Sambata cand sunt mai liber voi merge sa-mi cumpar si celelalte consumabile,filtru ulei si aer.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Am gasit in Carrefour Brasov ulei Elf Excellium NF 5w40 si Elf Evolution SXR 5w40 ambele la 132 ron bidonul de 4L.Nu e chiar nicio diferenta intre cele 2 uleiuri de costa ambele la fel?
Si inca o intrebare,e ok ca uleiul sa aiba un miros de benzina?(uleiul care se afla in motor).Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
My ride
Comment
-
Originally posted by Punk View PostAm gasit in Carrefour Brasov ulei Elf Excellium NF 5w40 si Elf Evolution SXR 5w40 ambele la 132 ron bidonul de 4L.Nu e chiar nicio diferenta intre cele 2 uleiuri de costa ambele la fel?
Si inca o intrebare,e ok ca uleiul sa aiba un miros de benzina?(uleiul care se afla in motor).
NU e normal ca uleiul din motor sa miroase a benzina.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
-
Originally posted by IancuMIC View PostNU e normal ca uleiul din motor sa miroase a benzina.
Dar a ce trebuie sa miroasa? A flori de tei?
E foarte normal ca uleiul sa miroasa a benzina! Punct!
Cateodata citesc niste elucubratii de ma "doare" mucii...In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Am pus mana pe o carte despre motoare pt automobile.Trebuia sa fi facut asta mai devreme.Segmentii care se afla pe capul pistonului au 2 roluri,de ungere si de compresiune.Din moment ce trebuie sa asigure si ungerea oglinzii cilindrului,asta inseamna ca o mica, cantitate de ulei ajunge si in camera de ardere.Prin asta se explica mirosul de benzina al uleiului.
Sa-mi fie si a doua oara rusine.Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
My ride
Comment
-
Nu te grabi cu concluziile si asculta-ma cu atentie;uleiul ajuns in camera de ardere nu se mai intoarce in baia de ulei,ai sa-l "vezi" pe esapament.
Uleiul de motor nu trebuie sa aibe miros de benzina;daca are acest miros el a fost contaminat.In carterul inferior nu trebuie in mod normal sa ajunga nciodata benzina.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
Comment