Am votat Dacia Oil.
Primul schimb a fost facut cu Elf sxr 5w40 la recomandarea celor de la service. Nu am remarcat nici o diferenta in comportamentul masinii desi auzisem tot felul de povesti cum ca o sa vad alta masina. Masina a devenit putin mai zgomotoasa, dar m-am gandit ca poate filtrul de motor este mai curat sau suruburile de la scut nu au fost stranse la fel de bine.
Citisem intr-unul din posturi faptul ca vascozitatea diferita a uleiului ar putea face motorul mai zgomotos. La al doilea schimb am ales Dacia Oil (5w30). Nu as putea spune ca disparut zgomotul, insa la temperaturile actuale -2/+10 grade vad clar faptul ca masina se comporta mult mai bine la pornire. Inainte de schimb, pana nu faceam cativa Km masina se misca ceva mai greu, iar acum e sprintena de cum plec. De la 3500-4000 RPM ELFul parea sa ma ajute sa turez motorul ceva mai usor, dar asta e mai mult o senzatie.
Primul schimb: ~9000 Km, 11 luni de la achizitionarea masinii, am circulat mai mult in oras
Al 2-lea schimb ~18000 Km, 17 luni de la achizitionarea masinii (acum o saptamana), din cei 9000 km doar 1/2 au fost facuti in oras
Culoarea era la fel inainte de cele 2 schimburi. Fie temperatura scazuta a facut diferenta dintre uleiul uzat si cel nou fie Dacia Oil e mai indicat iarna decat ELF 5w40. Daca ati avut ocazia sa faceti o comparatie intre ELF 5w30 si Dacia Oil sunt curios sa aflu ce diferenta ati remarcat (daca exista vreo diferenta).
Dupa ce vin temperaturile negative am sa incerc sa compar vascozitatea pentru ca mai am aproape 0,5L din fiecare ulei.
Primul schimb a fost facut cu Elf sxr 5w40 la recomandarea celor de la service. Nu am remarcat nici o diferenta in comportamentul masinii desi auzisem tot felul de povesti cum ca o sa vad alta masina. Masina a devenit putin mai zgomotoasa, dar m-am gandit ca poate filtrul de motor este mai curat sau suruburile de la scut nu au fost stranse la fel de bine.
Citisem intr-unul din posturi faptul ca vascozitatea diferita a uleiului ar putea face motorul mai zgomotos. La al doilea schimb am ales Dacia Oil (5w30). Nu as putea spune ca disparut zgomotul, insa la temperaturile actuale -2/+10 grade vad clar faptul ca masina se comporta mult mai bine la pornire. Inainte de schimb, pana nu faceam cativa Km masina se misca ceva mai greu, iar acum e sprintena de cum plec. De la 3500-4000 RPM ELFul parea sa ma ajute sa turez motorul ceva mai usor, dar asta e mai mult o senzatie.
Primul schimb: ~9000 Km, 11 luni de la achizitionarea masinii, am circulat mai mult in oras
Al 2-lea schimb ~18000 Km, 17 luni de la achizitionarea masinii (acum o saptamana), din cei 9000 km doar 1/2 au fost facuti in oras
Culoarea era la fel inainte de cele 2 schimburi. Fie temperatura scazuta a facut diferenta dintre uleiul uzat si cel nou fie Dacia Oil e mai indicat iarna decat ELF 5w40. Daca ati avut ocazia sa faceti o comparatie intre ELF 5w30 si Dacia Oil sunt curios sa aflu ce diferenta ati remarcat (daca exista vreo diferenta).
Dupa ce vin temperaturile negative am sa incerc sa compar vascozitatea pentru ca mai am aproape 0,5L din fiecare ulei.
Comment