Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Indiferent de gradul SAE, gama 300V de la Motul se comercializeaza in bidoane metalice la 2 l.

    Comment


    • si ce avantaje prezinta ambalajul ? mai pui zacusa si sucul de rosii in ele ?! )

      Comment


      • Zacusca nu prea ca are gura mica (te chinui mult cand umpli bidonul), in rest orice lichide...
        Attached Files

        Comment


        • Ăla-i ulei cu pretenții, nu ELF rebrănduit. Faptul că se vinde numai la recipient din tablă, fix asta mă impresionează. Am să iau totuși aminte și-mi păstrez un bidon, să mi-l pun în bibliotecă

          Cum dumnealui nu-i utilizator constant (de fapt, nici măcar ocazional) de uleiuri „cu pretenții”, cel mai bine-i să nu-și dea cu părerea.

          Atîta timp cât pui un ulei de calitate bună, cu filtru bun și îl schimbi la timp după indicațiile manualului de întreținere, n-are să reziste caroseria cât rezistă motorul.

          Dacă consideri că folosești mașina în regim sever, fie îl schimbi mai des, fie pui un ulei „cu pretenții”, deși manualul nu prevede „uleiul cu pretenții” drept alternativă. Parcă scrie despre utilizarea mașinii în regim preponderent urban, că-i socotit regim sever de utilizare.

          Probabil toți avem pitici pe creier în legătură cu varii chestii legate de mașină, singura diferență este că nu toți își dau seama.
          sigpic

          Comment


          • voia sa spuna ca are mai multe pretentii decat magnatec 10w40.
            in conditiilea astea, cred ca avea dreptate. si nici eu nu cred ca schimba magnatec 10w40 la 15.000 km de condus sportiv, "schimbat frecvent la 6000 rpm", cu zicea colegul. doar daca rupi motorul.

            Comment


            • uleiul ala inferior magnatec pe care nu l-as recomanda nici dusmanilor, sa zicem ca n-ai bani atuncea de ulei, mai mult de 4-5 mii de km sa nu il tii in motor
              cat despre schimbat la 6000rpm si 15 mii km tinut in motor, vise taica vise ...
              ​​​​​​

              Comment


              • Dacia 1310 TLX din 1987, a facut cu ulei M20W40 cca ~18,000 km, apoi a venit revolutia si am inceput sa mearga cu ulei mai bun, Shell 15W-40. La ~200.000 km cand am dat masina, consuma ulei, mergea cu viteza maxima prescrisa si tragea foarte bine. Ulei schimbat la 5000 km, cel romanesc la 2000 km. De pe la ~60.000 km eu i-am dat carbid cat a incaput, +6000 rpm erau la ordinea zilei.

                Berlina 1310 Li, luata de noua in 2000 dupa asta din 87, a mers cu ulei semi-sintetic, primii 50.000 km cu Aral BasicTronic 10W-40, iar apoi numai cu Elf Competition ST 10W-40, schimbat la ~ 7.000 km. A luat-o pe costum la fel ca si cealalta, iar la 140.000 km nu scotea gram de fum albastru sau sa-i scada nivelul pe joja intre 2 schimburi.

                Asa ca de ce cred unii ca un motor superior cu mult dpv al calitatii n-o sa tina cu un semi-sintetic schimbat la intervale normale sau cu un ''pseudo-sintetic'' gen Efl EvoSXR 5W-40 ?
                sigpic

                Comment


                • La vechea Dacie 1300 setu motor tinea cam 12-15000 km dupa care trebuia segmentat, ulei 20W40 si combustibil diluant de vopsea

                  Dimineata nu pornea cu diluant, se turna benzina curata in carburator + o oala de apa fiarta peste carburator...

                  In ulei ca sa tina presiunea s-a bagat la un moment dat valvolina, asa 2 litri ulei + 500-800 gr valvolina.

                  Comment


                  • Comment


                    • Originally posted by Octavian View Post
                      La vechea Dacie 1300 setu motor tinea cam 12-15000 km........
                      Octaviane, vreau sa cred ca ai uitat un zero , cum dracu sa tina doar doishpe-cinshpe mii km setu'??!
                      Io am avut cca. 90.000km cu vechea berlina 1310, fara sa-i fac nici macar segmentare, darmite setu'.

                      Comment


                      • N-ai citit tot. Cu valvolina in baie si diluant in rezervor cat vrei sa tina

                        Comment


                        • Originally posted by Octavian View Post
                          La vechea Dacie 1300 setu motor tinea cam 12-15000 km dupa care trebuia segmentat, ulei 20W40 si combustibil diluant de vopsea

                          Dimineata nu pornea cu diluant, se turna benzina curata in carburator + o oala de apa fiarta peste carburator...

                          In ulei ca sa tina presiunea s-a bagat la un moment dat valvolina, asa 2 litri ulei + 500-800 gr valvolina.
                          Nu stiu ce batrana Dacie 1300 ai avut, dar a mea a trecut de 150k km fara segmentare, combustibil diluant de vopsea, benzina turnata in carburator si oala de apa fiarta pe carburator.
                          Da, ulei 20w40, dar masina aia nu a consumat ulei vreodata.
                          Si legat de presiune, a sarit doar o data garnitura de la capacul de la culbutori, asta insemnand o suprapresiune
                          Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
                          My ride

                          Comment


                          • V-a dat Octavian subiect de discutie, discutam de uleiuri...la LOGAN!

                            Comment


                            • Originally posted by bad_hrc View Post
                              N-ai citit tot. Cu valvolina in baie si diluant in rezervor cat vrei sa tina
                              Mda...in cazu' asta nu ma bag, nu cunosc.

                              Io la a mea n-am bagat nimic din licorile astea minunate, n-a fost nevoie, uleiu' il dadeam afara la interval de 4500km, maxim 5000km.
                              Numa' British Petroleum Visco 2000 20W40 foloseam.
                              Last edited by Kojak; 1 December 2013, 16:52.

                              Comment


                              • @ Punk: garnitura ti-a sarit de la suprapresiunea facuta de gazele de carter, nu de la presiunea uleiului

                                Gazele de carter in exces proveneau de la scaparile mari de compresie.

                                @Octavian: diluantul de vopsea parca spala ''putin'' filmul de ulei de pe interiorul cilindrilor, ungere din parti, plus contaminarea uleiului din motor.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google