If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Una la mana asta vroiam sa zic si eu, ca un ulei trebuie sa si curete motorul, nu sa se pastreze perfect "curat" pe toata durata de exploatare.
Doi la mana, la diesel se innegreste mai repde...Am schimbat luna trecuta uleiul la Clio, si cand am ajuns acasa, dupa aprox 30km, uleiul era deja negru...Poate ca din cauza ca il schimbasem in sambata aia cand a venit ninsoarea in Bucuresti si s-a mers destul de incet (in general doar cu tr 1 si 2) si s-a si stat pe loc (desi era sambata) si astfel motorul a functionat destul de mult comparativ cu km efectuati.
Voi o cam dati in barci cu curatirea asta a motorului. De la 5w40 incoace (fara 10w40) niciun ulei nu prea mai face depuneri deci daca pe toata viata motorului s-a folosit orice inafara de 10w40/15w40 nu prea ai ce griji sa-ti faci ca ai depuneri in motor. Masina mea a mers vreo 3 schimburi cu 10w40(din ce stiu eu), apoi ultimele doua cu 0w40 care si acum mai curata din depuneri ramanand toate in filtru.
Carora le ramane uleiul curat nu inseamna ca nu si-a facut treaba doar ca n-are ce sa curete ...
Era o oferta, era grav mai scump, vreo 70 de lei litrul. Bine, asta daca am vazut eu bine, poate mai confirma vreun coleg care are drrm prin Auchan, eu in general in weekend ajung.
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Atunci intreb si eu,,de ce naiba mai scriu astia prin cartile tehnice ca intra 4,8 litri la 16 v...3,2 litri la 1.4..si tot asa??.......
Ps..@Andreyi,,la 1.4 erau parca vreo 200 de ml diferenta si multi bagau 3 litri ca sa numai cumpere inca un litru degeaba.
Dar daca acum ai 1.6 16 v, vezi ca diferenta aia de 800 de ml are si ea o justificare,,mai multe valve de uns
Asa ca pe viitor poti cumpara un bidon de 5 litri si diferenta aia de 200 de ml sa iti ramana pt o eventuala completare.
Cred ca nu esti asa de zgarcit, incat sa numai dai inca 20/30 de lei pt inca un litru in plus?
Dar acum faci ce vrei,,dar repet,,numai da indicatii si la altii sa faca ca tine, ca nu e de bine!
Domnu coleg, si totusi ce ne facem daca respectam indicatiile producatorului date in minunatiile de carti tehnice si lasam sa se scurga suficient uleiul, se schimba si filtrul totul ca la carte si cand punem exact cantitatea pe care o da producatorul nivelul depaseste maximul pe joja cu mult? Ce ne facem? Ca tot producatorul spune negru pe alb sa nu se depaseasca nivelul maxim. Sunt patit cu treaba asta, la motorul meu producatorul da capacitatea de 4l, dar din fabrica a venit cu nivelul peste maxim, la prima revizie s-a pus fix 4 litri si nivelul era cu 3-4 mm peste maxim. La urmatoarele revizii am pus 3,7 litri si nivelul era la maxim, dar saracul motor a mers cu ulei mai putin de cat era necesar... Ce ma fac? Am respectat o indicatie si am pus 4 litri dar am incalcat o alta... Ulterior am respectat cealalta indicatie sa nu depasesc nivelul maxim dar n-am mai pus 4 litri de ulei, Pana acu n-a crapat.
Cat timp nivelul de ulei nu scade sub maxim motorul nu pateste absolut nimic. Ghici de ce? Pt ca asa ca orice alta piesa si baia de ulei este SUPRADIMENSIOANATA si cantitatea de ulei recomandata de producator e si ea supradimensionata si nu e minima. Nu scrie in nicio carte ca motorul sufera din cauza ca nu are fix cantitatea maxima de ulei data de producator. Scrie in schimb peste tot ca rularea cu nivelul de ulei sub limita minima este daunatoare. Forma baii de ulei influenteaza si ea pt ca oricat ai lasa la scurs daca busonul de golire nu e cel mai jos punct, mai ramane ulei in baie si cand se face umplerea nivelul va fi unul mai mare cu o cantitate mai mica de ulei pusa in baie... dar de regula nu ramane mai mult de 100-200 de ml maxim de ulei de la vechiul schimb Ceea ce e prea putin.
Nu vreau sa fac flame sau ceva dar gandeste-te putin inainte sa te scoti in evidenta ca un perfectionist absolut si sa ii iei pe altii in suturi cum ca dau indicatii eronate.
Last edited by piroman22; 11 February 2014, 01:27.
Ceea ce zice piroman22 se intampla si la 1.5 dci-ul meu din 2006.
In carte zice sa pun 4.5 litri dar daca pun 4.5 litri am nivelul peste maxim cam cu 4 mm ceea ce nu e bine.
Asa ca la fiecare schimb pun exact un bidon de 4 litri. Nivelul este cam cu vreo 5-6 mm sub maxim si mult peste minim. La cum merg eu nu scade nivelul intre revizii si, oricum, intre revizii imi aduc aminte sa ridic capota de vreo 3-4 ori si sa verific uleiul.
Asta in ciuda mecanicilor Dacia si Renault care o tin pe a lor cu pusul de 4.5 litri.
E nivelul intre minim si maxim? Este. Atunci sanatate si drum bun!
Lasand astea deoparte cu nivelul de ulei. Iar sunt nehotarat ce ulei sa pun, am 2 schimburi la activ cu M1 esp, sunt multumit de el dar scade pe joja... As incerca 0w40 dar nu stiu ce sa zic, adevarul este ca esp-ul dupa 10.500km inca arata foarte bine doar maronit usor... La 135 de lei iau 5 litri de elf si la 4 schimburi imi mai ramane de un schimb gratis dar am mai avut elf si nu m-a dat pe spate.
@Vitriol - ai schimbat oloiu' ce zeama de dinozaur ai ales?
ce-ai vrea sa faca un ulei ? s-o faca racheta ?
mie mi se pare ca merge foarte frumos dieselul.
si asta spunea si nenea Iancu, la al sau 16v.
vad din pol ca e cel mai folosit. n-or fi chiar toti nebuni.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment