If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Vine vara, nu-i neapărat gros. Dacă îți propui să-l dai jos până la iarnă e ok... Totuși eu aș merge pe ceva consacrat (ori elf 5w40/10w40 ori castrol Magnatec cu aceiași vâscozitate)...
Daco o sa observati, fisa acestui ulei are si informatii despre comportamentul acestuia la rece, adica vascozitatea la - 30 *C. Nu prea am vazut asta la multe uleiuri de top.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
OK, posibil sa fi gresit eu cu eticheta in sensul ca doar aprobarile oficiale apar inscrise pe aceasta dar se pare ca e invers adica apare norma RN0700 pe eticheta deoarece respecta specificatiile acestei norme. Spun asta deoarece pe site-ul oficial ravenol.de VSI-ul nu are aprobare RN0700 si nici pe fisa tehnica nu apare (preluata de pe aceeasi pagina si afisata mai jos). Deci, de ce peste tot ar avea aprobare RN0700 numai in Germania nu? aveti o explicatie si in acest sens?
OK, posibil sa fi gresit eu cu eticheta in sensul ca doar aprobarile oficiale apar inscrise pe aceasta dar se pare ca e invers adica apare norma RN0700 pe eticheta deoarece respecta specificatiile acestei norme. Spun asta deoarece pe site-ul oficial ravenol.de VSI-ul nu are aprobare RN0700 si nici pe fisa tehnica nu apare (preluata de pe aceeasi pagina si afisata mai jos). Deci, de ce peste tot ar avea aprobare RN0700 numai in Germania nu? aveti o explicatie si in acest sens?
Vad ca sunt si diferente dintre cele doua fise tehnice, cea pusa de mine si asta a dumitale.
In tot cazul e un ulei despre care am auzit doar de bine.
Asta e uleiul pe care il recomanda cei de la Ravenol pe site-ul oficial, pentru motorul meu, K4M.
Probabil au schimbat formula si nu au mai obtinut certificarea. Site-urile diferite de .de nu au mai facut actualizarea.
Sa fim seriosi, nu a avut niciodata aprobare Renault. In Germania nu te joci cu vorbele si dupa aia o dai la intors <"a, pai stii domne ca de fapt n-ai inteles matale ce trebuie ..."> .
Asta e uleiul pe care il recomanda cei de la Ravenol pe site-ul oficial, pentru motorul meu, K4M.
La nici-un benzinar de la Renault nu recomanda VSI-ul, nu e cam dubios pentru un ulei care are inscrise normele renault pe bidon? Eu am studiat iun pic Ravenol-ul acum vreo 2 ani si nu m-a convins ....... deci raman pe ENEOS, macar ala nu ma minte frumos.
IancuMIC, uleiul e testat de Ravenol nu de Renault.
Si ca sa intelegem despre ce e vorba o sa dau un exemplu facand oarecum o paralela cu un alt domeniu - brandul OZ produce jante de aliaj cu certificare si omologare TUV fara exceptie. Pentru Logan gasim jante omologate TUV inclusiv pe 17", deci din punctul de vedere al firmei OZ jantele de 17" se pot folosi fara nici-un fel de problema insa Renault zice pas si nu pentru ca n-ar fi bune ci pur si simplu pentru ca nu vrea sa testeze si sa aprobe jante mai mari de 15" pe Logan, asa si cu uleiul nostru. Nici ENEOS si nici multe altele (Redline, Amsoil, Millers, etc) nu au aprobare Renault dar asta nu inseamna ca nu pot fi folosite fiind recunoscute de altfel ca niste uleiuri de exceptie. Daca mergem numai pe ideea cu "aprobarea" ar trebui ca si piesele de schimb sa le folosim numai pe cele cu sigla Renault insa exista destule piese care se folosesc cu succes pe masini fara a fi de origine.
In fine, eu nu tin neaparat sa am dreptate insa m-a deranjat mereu acest "loc de interpretare" facand lucrul mult mai atragator prin nuantarea specificatiilor nesesizand esentialul la o prima vedere.
Asta e, am ajuns intr-o economie in care pentru fiecare lucru pe care trebuie sa-l cumparam, cu exceptia celor de baza, sa ne documentam temeinic pentru a fi siguri de ceea ce cumparam.
Te legi de amanunte, care chiar nu prea conteaza.
Eram ferm convins ca te legi de acest aspect, de aia ti-am pus si urmatorul link in care scrie clar: Approvals
MB 229.3, BMW Longlife-98, Renault RN0700, Renault RN0710
Asa cum am mai spus, conteaza mai putin treaba cu ...aprobarea; daca nu are, nu inseamna ca nu e bun, inseamna ca cei de la Ravenol, n-au platit celor de la Renault, pentru acest privilegiu; la cum se vorbeste despre acest ulei, nici nu are nevoie.
Made in Germany, este poate una din garantia ca ce platesti aia ai.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment