Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MPI-urile "e" simple ... la DPF ne rupem urechile pentru ca exista un singur Solaris FE/DPF sau cum se mai cheama azi ...

    Deci: ce norma VW depaseste norma RN 0720?

    Comment


    • Stie careva cu ce ulei vine masina din fabrica? Tot Dacia Oil ? Dupa ce am facut ieri revizia de un an astazi motorul e mult mai galagios iar in jurul a 3000 rot zici ca e masina de curse turata la maxim. Parca mi-au schibat motorul cu unul de drujba.
      "Nimeni nu scapa virgin, viata le-o trage la toti."
      "Parerile-s ca gaurile din cur , toti au cate una."

      Comment


      • Originally posted by einstein1984 View Post
        Si uleiul specific VW e mai scump ca ala specific renault, desi plusul de performanta nu este necesar in motoarele RN. dar e bine sa fie acolo, nu se stie cand depasesti 50% sarcina sau 3000 rot/min la 1.4 mpi.
        Ete, na ... in principiu este un ulei mult mai puternic polimerizat decat RN. Nu vad cu ce-ar strica...

        La toti blenderii pe care i-am studiat eu, uleiurile cu "RN" pe eticheta sunt printre cele mai ieftine. Chiar asa, nici amaratul ala de 1.4 sa nu merite ceva UN PIC mai bun ? Eu nu spun sa dai un salariu pe un schimb de ulei, dar, totusi, sa punem chiar ce-i mai ieftin doar pentru ca-i 1.4 ? ... Ma rog, fiecare face cum crede ...

        Iar ca pret... sa fim seriosi..., daca nu ne referim la uleiuri OEM (acolo este diferenta mare, intr-adevar), intre cele doua mai mult de 30 de lei la un schimb in plus nu dai.


        Originally posted by madhorsefuzzy View Post
        Deci: ce norma VW depaseste norma RN 0720?
        504/507
        Last edited by guido; 26 August 2014, 11:24.

        Comment


        • Problema nu e sa dau 30 de lei in plus, problema e ca ii dai si nu obtii nimic in plus de banii aia. Sa folosesti uleiuri de genul ala pe logan MPI e ca si cum te-ai dau crema de soare SPF50 si dupa aia faci plaja in beci imbracat in trening. Daca foloseai o crema SPF 30 tot acolo era protectia.
          Eu as cumpara ce e mai ieftin si face treaba de care am nevoie (elf 5w40 pt mine, desi poate 10w40 era ok), ca nu bati cuie cu excavatorul, poti folosi un ciocan.
          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

          Comment


          • Bazile foarte posibil ca pe motorul de 1.2 de pe a ta sa fi venit din fabrica cu 10w-40 , din cauza asta acum il simti putin mai zgomotos (probabil ti-au pus 5w-30). Dar la temperaturi negative la prima pornire dimineata cum il simteai ?
            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

            Comment


            • Originally posted by einstein1984 View Post
              Problema nu e sa dau 30 de lei in plus, problema e ca ii dai si nu obtii nimic in plus de banii aia.
              Mdea, ai si tu dreptatea ta, dar vezi tu, asta e un punct de vedere. Ca nu obtii nimic in plus. De ce nu obtii nimic in plus ? Pentru ca avantajele nu se vad cumva, nu sunt cuantificabile in vreun fel. Sau cel putin nu pe termen scurt. Dar de ce nu se vad avantajele ? Pentru ca motorul nu este pretentios absolut deloc si ca, dupa ureche multora (cred ca si a mea), nu se simt diferente notabile.

              Dar nu cumva tot asa judeca si constructorul ?

              Adica nu stiu, dar mie nu-mi iese din cap diferenta aia de aditivare intre Elf si Total. Acelasi grade SAE, aceleasi norme ACEA, Total-ul cu Ca 2800ppm, Elf-ul cu 1800 ppm. Nu ti se pare ceva ciudat ? Adica motoarele de Renault sa fie atat de "curate" in functionare spre deosebire de PSA ?

              Sau cumva Elf-ul este o gama mai slaba, iar Total-ul este marca "aia buna" ? Dar atunci, de ce au preturi comparabile ?

              Te rog, zii ceva, nu stiu. Raspunde la ceva din ce-am scris. Eu sunt patit cu Elf-ul, probabil pentru ca am diesel si de-aia nu vreau sa mai aud de marca asta, never-ever. Si crede-ma ca nu sunt racer cum e unul ca Octavian, dar din punctul meu de vedere, un lubrifiant trebuie OBLIGATORIU sa-si faca treaba macar 10k km. Nu pot sa concep sa-mi mearga bine o perioada si, dupa aia sa-i aud tachetii dimineata si alte zgomote ciudate pe care stiu sigur ca nu le auzeam cand era uleiul nou. Pai asa, fac ceva pe ele de aprobari, pun uleiul cel mai ieftin posibil (parca era unul de vreo 10 lei litrul cu tot cu TVA) si-l schimb la 3000km.
              Last edited by guido; 26 August 2014, 12:45.

              Comment


              • Elful unge Meganeuri RS cu 125 CP/L , si rezista. Si nu e ulei specific.
                cat priveste comparatia elf/total, fii amabil si spune care modele de uleiuri ai comparat.
                Eu prefer sa nu compar uleiurile dpdv zgomot tacheti. Daca vreau liniste, pun unul mai gros.
                Tu esti patit cu elfulul cum? S-a stricat motorul din lipsa de ungere (arbore cu came, cuzineti biela)?
                Diferentele la uleiuri nu sunt cunatificabile, asta zic si eu. Daca tine 350 000 in taxi cu ce ulei apuca si cand apuca, tine si la mine 125 000 (am 84 de mii acum, fac sub 10 000 pe an...).
                VW arunca biele prin bloc si cu uleiurile alea minune. Daca e prost gandit motorul, e prost cu orice ulei.
                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                Comment


                • Ce spui tu acolo, imi intareste convingerile mele. Daca ai rabdare sa citesti, o sa vezi de ce.

                  Cand vezi ca o perioada dieselul maraie linistit acolo, chiar si la turatii mai mari, iar dupa perioada aia incepe sa faca precum un polizor, orice-ai zice tu, ceva se intampla acolo. Nu stiu, poate dieselul solicita mai mult uleiul, spre deosebire de benzinar.

                  Si, dupa ce schimbi marca de ulei cu una cvasi-obscura cu care motorul merge foarte bine cu mult dupa perioada mentionata mai sus ... iti dai seama ca nu motorul este problema.

                  Comparatia mea se referea la un Elf "nu stiu de care" 5w40 si Total Quartz 9000 5w40.


                  referitor la VW, eu n-am spus ca motoarele lor sunt vreun monument de fiabilitate sau vreo capodopera tehnica. Din contra, deocamdata nu ma poate convinge nimeni ca VW au rezolvat problemele de ungere (da, si in 2014 ei au probleme). La fel cum nu ma poate convinge nimeni ca a vazut vreodata un Renault/PSA/etc cu pistoane crapate cum patesc TSI-urile moderne de la VAG. Dar, daca nemtii au investit o gramada de timp/bani pe know-how-ul care sa le salveze (chipurile) motorul, de ce sa nu profitam si noi ? Mai ales ca la voi, cu benzinarele, este extrem de simplu. La mine, la diesel, nu stiu din ce motiv, s-au interzis grade-le SAE Xw30 in carticica cu care vine masina.
                  Last edited by guido; 26 August 2014, 13:16.

                  Comment


                  • 5w30 merge la diesel renault, e chiar ala de prima umplere. 0w30 parca e interzis.
                    Vezi ca exista elf 5w40 sxr , exista NF si nu sunt una si aceiasi zeama. De aia zic ai grija ce compari.
                    La VW e asa bun uleiul ca e proiectat motorul sa-l consume ca sa-l poti improspata din mers....
                    A investit si elf/renault destul, ca au ajuns la 30 000 km interval maxim de inlocuire.
                    Ca sa fim clari: eu sunt de parere ca uleiul rcomandat de cosntructor e necesar si suficient. Altele mai scumpe POATE aduc vreun beneficiu sesizabil sau mai degraba nu. Ficare pune ce vrea si ce poate. Mobil 1 am pus cand am gasit ieftin. Cand n-am avut oferta de mobil 1 si era musai sa schimb oloiul neplanificat, am pus elf si a fost ok.
                    Poti pune si ulei MAN sau Caterpillar daca crezi ca ajuta.
                    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                    Comment


                    • Absolut de acord cu ce-ai spus.

                      Dar ce-i cu astea doua marci mentionate de tine ? Sunt cumva "aruncate" (adica putea fi orice acolo) in spiritul discutiei sau stii ceva ?

                      Parca despre excellium NF era vorba, am cautat ceva, dar n-am gasit in timpul alocat. O sa mai caut.

                      Total-ul are unul singur.

                      Nota de service zice ca 0w30 se pune iarna "pentru o pornire mai usoara". Dar numai la motoarele pe benzina. Repet, la mine-n carte zice clar, pentru DPF - 5w30. Daca n-am DPF (cazul meu) xW40 (0, 5, 10).

                      LE: or fi investit ei, dar megane ca al meu, dar 2005 are intervalul de service 30k km, al meu personal, din 2006, are 20k la "vidange". Ce-i drept, ambele au 1 an la alternativa. Asta e alta necunoscuta.... De unde schimbarea asta ? Din motor sau din ulei ? Bineinteles, n-o sa stim niciodata.

                      Si plus ca acel interval de service depinde foarte mult de conditiile de exploatare ...
                      Last edited by guido; 26 August 2014, 14:30.

                      Comment


                      • In fr poate avea interval de vidange de 30 000 nu alea vandute iN RO.
                        Am zis MAN si caterpillar ca producatori de motoare grele. MTU fac niste dieseluri fantastice pentru armata (100 CP/litru) si au normele lor proprii de uleiuri. Cummins sunt iar foarte respectati in domeniu.
                        http://www.mtu-online.com/fileadmin/...001061_35E.pdf pentru niste info interesante.
                        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                        Comment


                        • *************************************

                          LE: Am gasit, despre Elf Excellium NF 5w40 era vorba, adica ala pe care l-am folosit si eu o data. Si n-are Ca 1800ppm, ci chiar mai putin, 1300 ppm. Eu nu spun ca Mobil-ul ala 1 o fi vreo licoare a zeilor, dar la capitolul asta sta cu 3300 ppm, mult mai bine. Asa cum am spus, pana si Total-ul are 2800. Daca este slab aditivat, trag concluzia ca este un ulei ieftin din toate punctele de vedere. Sau n-am dreptul asta ? Dieselului meu nu i-a placut. Nu contest ca la benzinare merge.

                          Si, atentie, vorbim de un diesel, care, chiar daca este trecut de 200k km, nu-i place uleiul vascos. Tot cu d-alde 0w40/5w40 se descurca cel mai bine. Poate merge si cu 5w30, dar mi-e teama mie sa pun, mai ales ca scrie si in carte explicit treaba asta.

                          Originally posted by einstein1984 View Post
                          In fr poate avea interval de vidange de 30 000 nu alea vandute iN RO.
                          Eu am adus in discutie doua masini facute in FR ambele:
                          - una din 2005, euro 3 (60kW k9k-722) cu 30k km "vidange"
                          - alta din 2006, euro 4 (63kw k9k-724) cu 20k km "vidange".
                          Last edited by guido; 26 August 2014, 14:55. Reason: Automerged Doublepost

                          Comment


                          • Facute in fR, dar intervalul de vidange e in functie de unde e livrata, nu de natia muncitorului de la asamblare (K9Kurile erau de Valencia pe vremea aia).
                            Eu prefer ulei cu baza buna care nu are nevoie de aditivi. Ca ide asa, ca nu ma framant ca tine. De aia mi-am luat benzinar.
                            Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                            Comment


                            • Bun, mergem mai departe cu rationamentul: ambele facute in FR, si pentru piata franceza. Ambele au circulat primele 70-90k km in Franta. Ambele au venit in RO cu certificat de inmatriculare francez.

                              k9k erau facute la Valladolid, tot pe acolo ... Acum se fac aproape exclusiv la Bursa, Imperiul Otoman. Daca nu s-or face si pe la noi ...

                              Daca esti bun sa-mi explici cum vine asta cu "baza buna care n-are nevoie de aditivi" ? Aici chiar nu inteleg. Pe bune. Nu de alta, dar pana si uleiurile date de tine exemplu mai sus sau RedLine, mama posircilor americane care inca mai au ceva esteri in compozitie, tot sunt pline ochi de aditivi. Chiar tu ai dat exemplu de Shell-ul ala, cu formula pura. Pai si ala are aditivi de curatare din greu. La fel Mobil 1. Sa fie Elf-ul mai sus dpdv al bazei uleiurilor decat astea doua ? Sau chiar mai bun decat firma-mama Total ?
                              Last edited by guido; 26 August 2014, 15:25.

                              Comment


                              • Nu ca e mai bun, dar aditivii compenseaza ce nu poate face baza. N-am zis ca elf e mai bun, doar ca isi indeplineste caietul lui de sarcini cu mai putini aditivi, desi poate caietul lui de sarcini nu e atat de sever ca ala de shell sau Mobil 1.
                                Cat timp oloiul indeplineste caietul ala de sarcini, nu ma intereseaza cum o face (baza buna, aditivi multi sau magie neagra).
                                mea culpa, valencia fac masini (chiar si masini), valladollid face motoare .
                                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google