Originally posted by einstein1984
View Post
Ce Tip De Ulei Folositi?
Collapse
X
-
18 mii ai tinut mobilu'? cat l-ai tinut in motor, 2-2.5 ani?
elfu' (evo sxr 5w40 - d-asta stiu ca d-asta am pus ani de zile) s-a ieftinit de fo' 1,5-2 ani incoa', cam de cand i-au schimbat infatisarea (bidon si eticheta).
inainte nu-l gaseai la liber cu mai putin de 35-40lei litra prin magazine / supermarketuri.
nu vb. de reteaua dacia-reno, unde costa 165-180lei bidonu' de 4 litrii.Last edited by Kojak; 8 January 2015, 12:46.
Comment
-
Originally posted by Kojak View Post2 schimburi de oloi pe an (adica cca. 20.000km cat am facut eu in ultimu' an), io unu' nu consider ca-mi bat joc de bani...sunt multe alte chestii mai mult sau mai putin inutile pe care dam banii cand vine vb. de masina.
In general folosesc consumabile de calitate la masina; ca doresc sa le utilizez rational, e o problema personala, poate.
nea Inacule, ce-i cu linku' ala, te-ai facut distribuitor Ravenol?
Engine K4M
Use Normal
Intervals Check 15000 km / 12 months
Change 30000 km / 24 months
Iancu, ma numesc.Last edited by IancuMIC; 8 January 2015, 14:06.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
mobil 1 esp formula 5w30 cu 7 mii de km rulati, azi dimineata, pe la - multe grade.. ,sa tot fi fost vreo -20 si ceva cred, a pornit dar nu la sfert (a invartit de vreo 2 ori pana sa o ia)+ ceva zgomote neobisnuite timp de 2-3 minute, normale de altfel zic in conditiile date. mentionez ca pedala de ambreiaj am ridicat-o eu la pozitie normala bagand piciorul sub ea si ridicand-o dupa ce am pornit motorul(era marmelada, nu putea sa revina complet la pozitie normala) la fel si schimbatorul.. parca invarteam in smoala cu el ). nu mi s-a mai intamplat niciodata pana acu sa revina cu incetinitorul, cred sa fi fost spre -30 de grade totusi.... am lasat-o vreo 5-8 min sa mearga asa.. de incalzit s-a incalzit destul de repede, dupa vreun km de mers si cele 10 min de stat sa se dezmorteasca era la 4 linii deja.
uleiul urmeaza sa-l schimb in urmatoarele 10 zile, si-a facut datoria pe deplin
eu schimb uleiul de 2 ori pe an, indiferent de nr de km parcursi, o data primavara si o data cand schimb rotile de vara cu cele de iarna. de obicei intre cele 2 intervale se scurg 6-7 mii de km. ultimele 4 schimburi au fost facute cu m1 esp formula 5w30. schimbul de ulei era programat pt luna decembrie dar pt ca avea numai 6 mii de km atunci am zis sa-l mai tin o luna.Last edited by cristi....; 8 January 2015, 22:42.
Comment
-
niciodata nu l-am schimbat.... am vrut sa-l schimb, am cumparat si uleiul insa cei din reprezentanta au zis ca nu se schimba si m-au facur sa semnez p[e proprie raspundere un proces verbal daca vreau sa-l schimb pt ca ei nu-si asume nici un risc, fabricantul nu stipuleaza nicaieri, in intretinerea pe 10 ani asa ceva si ca nici un alt producator de masini, vw, audi, skoda, etc nu recomanda schimbul de ulei de cutie. pana la urma nu l-am mai schimbat. cred ca o urma de adevarexista si pe aici pt ca am schimbat uleiul de la servo acu un an si 15 mii de km si, coincidenta sau nu, imediat dupa schimbul de ulei in loc sa mearga mai usor servodirectia, a mers mai greu iar cu geru asta intr-o zi a mers si mai greu de am crezut ca am ramas fara servo, asa greu se misca volanu. am verificat uleiul etc totu in regula cu nivelul dar ce sa vezi... pompa de servo, a inceput sa musteasca un pic.. am fost la reprezentanta, s-au uitat, au zis ca nu e nimic grav, ca nu are rost sa o schimb pt atat etc, ca de picat pica in cativa ani bla bla. au zis ca e normal sa mearga greu servodirectia pe temepraturile astea pt ca uleiul e foarte gros si pana se incalzeste e normal sa mearga greu
pana sa schimb uleiu de servo totul era ok, nu era nici o pata pe pompa de servo. dupa schimb, la un an a aparut. asa ca nu schimb nici un ulei de cutie. daca ei zic ca nu se schimba, asa o fi. decat sa-l schimb si sa mi-l arunce afara sau sa se strice sau sa curga nu stiu ce pe acolo mai bine asa
masina are 68 de mii de km si 6 anisori fara 4 luni. am mai intrebat si pe la alte servicuri si au zis ca inca e drevreme sa-l schimb, ca nu are rost acum, dupa 100 de mii de km sa ma gandesc, daca vreau. eu zic ca momentan nu are rost si nu merita riscul
de ex, la cutiile de tip cvt, care cica au un sezor de monitorizare a calitatii uleiului, in functie de stilul de mers, poate sa indice necesitatea schimbarii uleiului, din cutie automata, si dupa 2-300.000 kmLast edited by cristi....; 8 January 2015, 22:59.
Comment
-
Eu mi-am schimbat uleiul din cutie(Elf NFJ 75w-80) si n-am absolut nici un fel de probleme cu ea, nici cand a fost cald afara nici acum cand sunt temperaturi trecute binisor sub zero (ca simt schimbatorul altfel la minus x grade e si normal) iar cu servodirectia cred ca la tine a fost o pura coincidenta sa-ti musteasca pompa dupa acel schimb de ulei - poate ai folosit un ulei nepotrivit .
Nu mai crede tu toate lucrurile care ti se spun in reprezentanta in legatura cu schimbatul uleiului din cutie ; daca este sa schimbi planetara stanga trebuie automat sa scoti/schimbi uleiul - atunci acei mesteri de reprezentante ce-o sa faca ??Last edited by prometheus; 8 January 2015, 23:10.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
-
uleiul de servo a fost cumparat din reprezentanta si pus tot de ei, excludem din start incompatibilitatea uleiului
parerea mea totusi e ca la -25...-30 de grade nu poti emite pretentii de la schimbator sa se comporte ca la 5grade cu +. la fel si cu celelalte subansamble ale masinii. dupa ce s-a incalzit uleiul din cutie totul a revenit la normal, se actioneaza foarte usor
pe de alta parte, am ajuns un fel de "amic" al reprezentantei, ma stiu de ... tipicar si ma indoiesc ca ar dori sa ma induca in eroare
cu alta marca de ulei m-au acceptat, cu schimbul de ulei de servo m-au acceptat.. insa totul pana la cutie. acolo au zis un NU foarte categoric
in Braila ma indoiesc ca au fost temperaturi extreme, deci e normal sa se comporte altfel cutia in acea parte a tarii
pai asta au zis si ei: uleiul se schimba numai cand schimbi planetare sau se completeaza daca scade nivelul. in rest nu se umbla. explicatia lor a fost ca e un mediu perfect etans, nu exista factori de oxidare/ impurificare a uleiului, uleiul nu ajnge niciodata la temperatura uleiului de motor-> nu se ardeLast edited by cristi....; 8 January 2015, 23:19.
Comment
Comment