Serios acum, ma gandeam (inca o data) sa renunt, deoarece fiecare poate ramane cu parerea lui si fiecare poate pune ce doreste. Dar prea mari sunt aberatiile:
1. de unde si pana unde "prea mult zinc ataca metalul" ? As dori o explicatie foarte bine argumentata aici (nu pentru mine, ca, nah, mi-am pierdut credibilitatea, ci pentru altii interesati de subiect). Zincul este primul si cel mai "implicat" in boundary lubrication si toti productorii de uleiuri, inclusiv Exxon sau BP au avut mari probleme cand a fost nevoie sa reduca nivelul zincului.
2. de unde si pana unde continutul redus de cenusa, fosfor, etc ... protejeaza catalizatorul de logan ? Catalizatorul de logan pe benzina este facut pentru ulei fullSAPS. Reamintesc faptul ca uleiurile Elf (in afara de cele RN0720) sunt fullSAPS, adica pline cu de toate, fapt demonstrat, printre altele si de TBN-ul de 9 si ceva.
3. unde s-a demostrat ca uleiurile cu "prea mult" zinc performeaza modest si in ce fel de teste ?
Imi pare rau, dar nu este bine deloc sa inducem idei gresite, pe baza faptului ca noi credem ca am inteles bine !!! Am totodata senzatia ca este o conspiratie venita de la cineva, cumva, ca parca prea hotarat se afirma aceste lucruri !
Cele trei "puncte" se refera la niste afirmatii facute de cineva aici, exact pe aceasta pagina, care a mai afirmat mai devreme ca hths-ul de la elful A5/B5 este 2.9, "probabil".
Atentie: nu instig la flame, este doar o cerere absolut pertinenta. Toata aceasta interventie a mea se bazeaza pe recomandarile producatorului motorului, deci n-am cum sa fiu acuzat de "specialism", cum am citit mai sus.
Bine, nici nu pot sa fiu 100% de acord cu uleiul Elf, dar din recomandarile lor si din istoricul de service al anumitor modele, poti sa-ti dai seama ca intodeauna este loc de mai bine. Asta spre deosebire de agregatele moderne, unde nu prea ai loc de intors. Exista variante cu mult mai echilibrate decat ceea ce recomanda Renault/Dacia. Atata ca cei care vin cu experiente personale, "incompatibile" chipurile cu gandirea colegilor, nu prea mai au loc.
Iar ca s-o scurtam cu filmuletele alea pe care le-am pus eu mai deunazi, ideea de baza a adaptarii uleiului la motor este aceea a turnarii in motor a uleiului care sa cedeze primul, inaintea camelor. Da, uleiul modern, low-SAPS este foarte puternic polimerizat, pentru a rezista presiunilor mari, iar aditivii "moderni" pot "dauna" aliajelor vechi. Le strica, sapa in ele. ASTA este idee acelui Dan Watson - Amsoil. Nu dadea drumul unor filmulete pe net, in lipsa unor cercetari in domeniu. Dincolo de aspectul comercial, el ii scoleste pe oamenii carora le vorbeste in acele filme. Adica aia sa aiba habar si sa stie ce sa spuna cand vreun potential client al lui vine cu fraze de genul, "du-te, dom'le cu prostiile tale" sau "bine ca esti tu destept". Era doar o idee, ma gandeam ca este cineva curios sa mai vada si alte filmulete, sa se convinga daca ala este destept sau prost.
Uleiul fullSAPS se pune in motoarele mai vechi pentru ca aditivii sa-si faca treaba, sa "crape" primii in procesul de protectie a motorului in timpul functionarii. Adica ei mor facandu-si datoria care le-a fost menita.
Dar, dupa cum am mai spus, fiecare este liber sa puna ce doreste.
1. de unde si pana unde "prea mult zinc ataca metalul" ? As dori o explicatie foarte bine argumentata aici (nu pentru mine, ca, nah, mi-am pierdut credibilitatea, ci pentru altii interesati de subiect). Zincul este primul si cel mai "implicat" in boundary lubrication si toti productorii de uleiuri, inclusiv Exxon sau BP au avut mari probleme cand a fost nevoie sa reduca nivelul zincului.
2. de unde si pana unde continutul redus de cenusa, fosfor, etc ... protejeaza catalizatorul de logan ? Catalizatorul de logan pe benzina este facut pentru ulei fullSAPS. Reamintesc faptul ca uleiurile Elf (in afara de cele RN0720) sunt fullSAPS, adica pline cu de toate, fapt demonstrat, printre altele si de TBN-ul de 9 si ceva.
3. unde s-a demostrat ca uleiurile cu "prea mult" zinc performeaza modest si in ce fel de teste ?
Imi pare rau, dar nu este bine deloc sa inducem idei gresite, pe baza faptului ca noi credem ca am inteles bine !!! Am totodata senzatia ca este o conspiratie venita de la cineva, cumva, ca parca prea hotarat se afirma aceste lucruri !
Cele trei "puncte" se refera la niste afirmatii facute de cineva aici, exact pe aceasta pagina, care a mai afirmat mai devreme ca hths-ul de la elful A5/B5 este 2.9, "probabil".
Atentie: nu instig la flame, este doar o cerere absolut pertinenta. Toata aceasta interventie a mea se bazeaza pe recomandarile producatorului motorului, deci n-am cum sa fiu acuzat de "specialism", cum am citit mai sus.
Bine, nici nu pot sa fiu 100% de acord cu uleiul Elf, dar din recomandarile lor si din istoricul de service al anumitor modele, poti sa-ti dai seama ca intodeauna este loc de mai bine. Asta spre deosebire de agregatele moderne, unde nu prea ai loc de intors. Exista variante cu mult mai echilibrate decat ceea ce recomanda Renault/Dacia. Atata ca cei care vin cu experiente personale, "incompatibile" chipurile cu gandirea colegilor, nu prea mai au loc.
Iar ca s-o scurtam cu filmuletele alea pe care le-am pus eu mai deunazi, ideea de baza a adaptarii uleiului la motor este aceea a turnarii in motor a uleiului care sa cedeze primul, inaintea camelor. Da, uleiul modern, low-SAPS este foarte puternic polimerizat, pentru a rezista presiunilor mari, iar aditivii "moderni" pot "dauna" aliajelor vechi. Le strica, sapa in ele. ASTA este idee acelui Dan Watson - Amsoil. Nu dadea drumul unor filmulete pe net, in lipsa unor cercetari in domeniu. Dincolo de aspectul comercial, el ii scoleste pe oamenii carora le vorbeste in acele filme. Adica aia sa aiba habar si sa stie ce sa spuna cand vreun potential client al lui vine cu fraze de genul, "du-te, dom'le cu prostiile tale" sau "bine ca esti tu destept". Era doar o idee, ma gandeam ca este cineva curios sa mai vada si alte filmulete, sa se convinga daca ala este destept sau prost.
Uleiul fullSAPS se pune in motoarele mai vechi pentru ca aditivii sa-si faca treaba, sa "crape" primii in procesul de protectie a motorului in timpul functionarii. Adica ei mor facandu-si datoria care le-a fost menita.
Dar, dupa cum am mai spus, fiecare este liber sa puna ce doreste.
Comment