bine, nici nu e chiar asa de rau. eu am vazut taximetrist care a pus uleiul scos de un altul la 5000 km.
Ce Tip De Ulei Folositi?
Collapse
X
-
nu e rau ?
pai mai bine si ar pune un ulei de 5000 km si juma de an decat vaselina putreda ce o are acum in motor.
ps : daca nu esti in stare sa iei 3 l de ulei si un filtru pe an , adica minim 70 de lei , mai bine pui masina la conservare si mergi cu rata ...Last edited by Costi-bc; 9 February 2015, 20:34.o/____\o
(i)
.........
Comment
-
Originally posted by Costi-bc View Postdaca tot nu esti convins , fa o proba de laborator al uleiului si apoi contrazice ma ca inca mai are proprietati de lubrefiere si racire.
2 Rezultatul final conteaza -daca am sa desfac vreodata motorul revin cu poze
Funny , mai si a trecut itp-ul pe bune , inclusiv la noxe
Comment
-
Ca sa se degradeze exponential ar trebui ca unul din produsii de reactie sa fie catalizator . Numele lui si adresa va rog .
Consumul e la fel deci daca nu se facea ungerea acesta ar fi crescut - macar detectabil . Dar eu cand testez consumul resetez cb si merg cu 70 km /h cu a 5 a vre-o 10 km si vad "media" Daca e 4.4 totul e ok si atat a ramas de la inceput . Un ulei busit ar fi influentat macar un pic cifra .
Nu zic sa repete cineva ce am facut , probabil exista depuneri pe orificiile de ungere mai fine , habar n-am . Vre-o idee apropo de un test casnic de vascozitate ?
Comment
-
De curiozitate poti sa desfaci capacul de pe chiulasa ? sa vedem cu arata un motor cu un ulei ce a facut 20.000 de km in 5 ani ?
Intradevar Dacia scrie in cartea de intretinere ca uleiul se schimba la fiecare 20.000 km sau un an , totusi cati sunt aici de pe forum care schimba uleiul la acel interval de km ? ca sa nu mai spun ca tu l-ai si tinut atat de mult in motor(ca si perioada ma refer).Last edited by prometheus; 9 February 2015, 21:48.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
-
probabil ca acel termen variabil de valabilitate de 3-5 ani se refera la urmatoarea chestiune:
o sa fac o analogie
ce produs rezista mai mult in timp? unul 100% natural, fara e-uri and stuff sau unul burdusit cu e-uri?
asa e si la uleiuri: cele semi sintetice probabil ca nu au prea multe pachete de aditivi sau nu in cantitati foarte mari iar cele full sintetice au mai multi aditivi care prelungesc viata uleiului (de asta si sunt garantate a merge f multi km, peste 30 de mii)
dar dupa atata amar de vreme, "mor" toti aditivii si mai ramane uleiu chior care nu mai are detergenti, corectori de vascozitate, etc indexul de vascozitate o fi si el coborat, etc etc
oricum, nu se vad acum efectele unui ulei expirat, ci in timp. dar daca ai zis ca nu te intereseaza sa duca mai mult de 120 de mii cred ca e ok si asa
stiu cazul unui ford focus 1.6 benzina care a mers numai cu 1 l de ulei (fara sa se aprinda nimic in bord sau sa creasca temperatura lichidului de racire) (proprietarul nu si-a dat seama decat in momentul in care a mers sa-si faca revizia si baietii de acolo au ramas muti cand au vazut ca s-a scurs numai 1l de ulei): initial a pus cat spunea cartea iar dupa 15 mii de km mai avea 1 l. motorul merge bine mersi, e forjat sanatos, unde mai pui ca are si vreo 270.000km la bord
are si o chestiune mai ciudata: 10w40 il papa insa pe 5w30, original ford, nu il papa asa grav )Last edited by cristi....; 9 February 2015, 22:41.
Comment
-
Si eu sunt de parere ca e cam mult 5 ani de zile cu acelasi ulei. Se putea schimba la 10k in acesti 5 ani, nu cred ca ar fi fost un efort supraomenesc. Personal nu cred ca motorul a suferit prea mult din cauza asta, presupun ca si stilul de mers a fost unul domol... Dar cred ca uleiul in acest moment este absolut terminat si ar necesita schimbare. Motorul de logan nu e foarte pretentios dar nu merita sa iti bati joc de el, pune un ulei bun si schimba-l la un interval decent.
Comment
-
Originally posted by Ahernar View PostCa sa se degradeze exponential ar trebui ca unul din produsii de reactie sa fie catalizator . Numele lui si adresa va rog .
Consumul e la fel deci daca nu se facea ungerea acesta ar fi crescut - macar detectabil . Dar eu cand testez consumul resetez cb si merg cu 70 km /h cu a 5 a vre-o 10 km si vad "media" Daca e 4.4 totul e ok si atat a ramas de la inceput . Un ulei busit ar fi influentat macar un pic cifra .
Nu zic sa repete cineva ce am facut , probabil exista depuneri pe orificiile de ungere mai fine , habar n-am . Vre-o idee apropo de un test casnic de vascozitate ?
pe de alta parte, te imbeti un pic cu apa rece in sensul ca acel ulei, dupa cei 5 ani si 20.000 de mii de km, nu mai are aceeasi vascozitate ca la inceput, adica 5w40, ci e mai mica: sa zicem un 5w30 sau 5w20/25..
daca are vascozitate mai mica-> consum mai redus
asa, si eu cred ca pot scoate un consum minim de 5 sa zicem, cu un filtru de aer rulat 15-20 de mii de km, compensand deficitul de aer cu o presiune mai ridicata in roti, de 2.4-2.5 care duce la scaderea consumului sau daca fac niste artificii de condus economic. dar e irelevant asta in sensul ca ma amagesc singur, sub un fals paravan, ca filtru de aer e ok si la 20.000 pt ca scot acelasi consum intelegi ?
p.s
uleiul e mai solicitat la stilul subturat de mers decat la un stil normal. in plus, cred ca ai un consum mai bun la 2000, pana in 2500 de ture, decat la 1700 de ture, cum e in tr 5 la 70Last edited by cristi....; 9 February 2015, 22:52.
Comment
-
Originally posted by Ahernar View PostCa sa se degradeze exponential ar trebui ca unul din produsii de reactie sa fie catalizator . Numele lui si adresa va rog .
SulphatedAsh = ?
TBN = ?
HTHS = ?
precizeaza valorile astea si vedem noi dupa aia la ce adresa ajungem.
Comment
-
avand in vedere ca sub umbrela total, uleiurile sunt la fel cu exceptia numelui-> total quartz 5w40 e acelasi cu elf sxr 5w40. deci poti afla prin elf unele din valorile totalului, tbn stiu ca e 10 parca, hths si ash sunt secrete )
oricum, colegul kojak (care sper sa nu se supere pe aceasta cale ca ii amintesc pseudonimul ) spunea ca pe la 8 mii de km cu elfu 5w40 motorul scotea niste zgomote metalice " ne-naturale" )
acelasi lucru l-am observat si eu la dacia oil 5w30, invariabil in jurul valorii de 6 mii de km. asa stiam cand trebuie sa il schimb
oricum, recomandarea producatorului, din experienta mea, "tine" maxim vreo 8 mii de km, nu 20 si asta la un stil normal de mers, fara extravagante
de altfel, producatorul si recunoaste, voalat, ca in conditii speciale de mers, intervalul de schimb se reduce la 7500 de km
20.000 de mii poate doar in conditii ideale, mers numai pe autostrada la 80-90 la ora in tr 5 si vreo 10-15 grade afaraLast edited by cristi....; 9 February 2015, 23:13.
Comment
-
-
Originally posted by Costi-bc View Postinca mai sunt multi care nu stiu ca uleiul se schimba ANUAL sau la nr de km.
Anual inseamna in fiecare an. DA? Chiar daca pe bidon nu e expirat
Cum toate sunt acum minim A3/B3 -LongLife nu se mai pune problema sa fie musai schimbat la 1 an daca nu s-a depasit intervalul de km.
Comment
Comment