scuze, nu am stiut ca exista total classic )
Ce Tip De Ulei Folositi?
Collapse
X
-
Originally posted by Ahernar View PostAhem . Eu am avut norocul sa pun ultima oara Total classic 5w40 - sintetic .
Norocul pentru ca mi-am dat seama ca s-au facut 5 ani de atunci (si 20000 km)
Nivelul l-am verificat din cand in cand si acum e ok , uleiul e murdar , maro inchis dar fluid . Cred ca daca aveam unul obisnuit acum era vaselina .
Oricum...mi se pare nepasare totala sau lipsa de informatie...cum sa tii 5 ani un oloi in motor...?
Comment
-
Originally posted by Octavian View Post.
Cum toate sunt acum minim A3/B3 -LongLife nu se mai pune problema sa fie musai schimbat la 1 an daca nu s-a depasit intervalul de km.
Fullsaps = bun la ungere (ZDDP>) pentru motoarele clasice dar trebuie schimbat la intervale stricte de timp si km. mult mai mici ca LL-ul.
Comment
-
Originally posted by prometheus View PostDe curiozitate poti sa desfaci capacul de pe chiulasa ? sa vedem cu arata un motor cu un ulei ce a facut 20.000 de km in 5 ani ?
@cristi
Faptul ca un ulei devine mai fluid pe masura ce se uzeaza e utter BS , e pe dos , testele de volatitilate pt ulei masoara exact inversul .
pag 428
Synthetics, Mineral Oils, and Bio-Based Lubricants: Chemistry and Technology , de LR Rudnick
Corect la faza cu cauciucurile , gresit la restul .
Atentie , eu am postat intamplarea ca sa va arat cum te poate scoate un sintetic din rahat , nu sa sustin ca ciorba din masina mea e proaspata . Daca nici dupa 5 ani si 20000 km nu e uzat uleiul atunci cand ? Uzat totusi nu inseamna smirghel - tot ulei este si cred ca-si face treaba 90% cat unul nou
Comment
-
Originally posted by Cromatic View PostDa, dar nu sunt potrivite pentru benzinarele clasice pentru ca LL-ul este sarac in aditivi, mai ales ZDDP, cel care la un moment dat dupa ce-si face treaba se tranforma in acizi.
Fullsaps = bun la ungere (ZDDP>) pentru motoarele clasice dar trebuie schimbat la intervale stricte de timp si km. mult mai mici ca LL-ul.
Gresit, A3/B3 sunt mai bine aditivate decat A1 si de regula au o rezistenta la forfecare mai mare (3,4-3,6).
Daca excludem intervalul prelungit de schimb, mai bine A3 decat A1.Attached Files
Comment
-
Mmmm...la benzina nu e musai un TBN asa de mare, oricum bigger is better.
Toata treaba e ce mai ramane din bazele alea dupa 7-8000 km, aici se face o diferenta clara intre un ulei de calitate si unul mediocru (teste de laborator), din fise ambele au TBN-uri similare de noi, dar dupa 10000 km unul e varza, altul inca mai traieste.
Comment
-
Deci eu cu uleiul long life de fabrica pot face linistit un 12ooo km. Eu am 2 ani sau 30000km, dar am vorbit cu ei si merg la un an, ca, kilometri nu ii facLast edited by mumus; 10 February 2015, 16:37.Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.
Comment
-
Masina fratelui (A4 2.0 tdi) sh luata din reprezentanta DE Audi, toate reviziile au fost facute la 30000 km...
Nu zic ca la ei se circula mult pe autostrada, alt regim, etc, dar la majoritatea pe dincolo cam la 25-30000 km se fac reviziile de oloi.
Asa ca ne stresam prea tare cu 10-12000 km la noi, indiferent ca e aerul e mai prafuit, drumurile sunt mai de rahat, lipsa de autostrazi etc.
Las-o dracu ca nu e Africa...Sahara...
Comment
-
Eu fac sub 10000 pe an, sa tin uleiul 2 ani, e si turbo... Parca nu am curaj. Sa o tin dupa calculatorul lui de uzura...si asa o sa fie vreo 1,5-2 ani...Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.
Comment
-
2C si o poza .
Sugerez sa tratati f diferit situatia daca aveti diesel sau benzina , daca mergeti km putini zilnic sau nu . Diesel-urile sunt si mai scumpe si mai sensibile si produc si mai mult jeg - daca le mai si plimbati cate putin zilnic atunci da nu o sa tolereze ce fac eu cu 1.4-ul meu plimbat cate 170km /weekend (si nu mai fac - a fost o intamplare - 3 ani e ok de acum inainte ).
M-am chinuit sa fac o poza prin buson - e cam proasta la limita in care poate sa faca mai mult rau decat bine (ochiometric peisajul e normal ,fara depuneri si maro ) dar decat sa demontez capacul de chiulasa mai bine imi fac o camera de inspectie (am o camera de raspberry pi care incape lejer prin buson - pun un ultrabright sau doua langa si vad ce iese - cam naspa ca n-are autofocus ) .Attached Files
Comment
-
Valvoline Synpower 5w40.
Originally posted by Octavian View PostMmmm...la benzina nu e musai un TBN asa de mare, oricum bigger is better.
ZDDP-ul insa se "consuma" destul de repede si se transforma in acid care va fi neutralizat de detergenti (scazand TBN-ul) dar si astia se vor consuma, moment in care uleiul trebuie schimbat d-aia trebuie respectat intervalul recomandat de producator. Concluzia: ulei FullSAPS = protectie mare cu interval de schimb mic.
C-urile nu au ZDDP in concentratii mari deci nu are cine sa mai produca acizi si implicit nu mai ai nevoie nici de detergent mult (TBN mic) si de aici intervalele mari de schimb (LL-urile) dar si protectia este mai mica. Normele C au fost create pentru protectia DPF-ului si implicit pentru poluare.
Comment
Comment