Sus cu Elfu'!
Ce Tip De Ulei Folositi?
Collapse
X
-
General:
1. benzina - 0w30 sau 0w40 sau 5w30 - ACEA A3/B4 - in functie de stilul de mers
2. motorina fara DPF - 5w40 ACEA A3/B4
3. motorina cu DPF - am recomandari, dar le tin pentru mine.
Niciodata A5/B5. Sunt niste motoare vechi, proiectate sa mearga cu ceea ce se gasea la ora aia pe piata, adica 10w40 in cel mai bun caz. Nu se bate deloc cap in cap cu pct. 1, deoarece gradele date de mine (A3/B4) sunt net superioare in tehnologia actuala oricarui 10w40 corespunzator aceleiasi tehnologii. Adica imbina aditivarea old-time cu soliditatea bazelor uleiurilor noi.
Niciodata Elf (decat pentru DPF - explicatia la pct. 3) - am facut exact ca prostul, nu mi-a fost de ajuns o experienta, am pus de mai multe ori Elf, pana sa accept ca este slab si oboseste rapid. Si n-am stil de condus extraordinar de sportiv. Si, mai ales, avand cu ce sa fac comparatia, imi dau seama ca Elf este un minim ca motorul ala se invarta. Da, aici sunt subiectiv, dar pe aici am gasit foarte putine pareri obiective. Mai mult decat atat, calciul, care este element esential in curatenia motorului este prezent in jumatate din cantitate fata de orice alt ulei cu care m-am mai intalnit eu, adica pe care l-am turnat in motor. Pana si Total-ul, are mai mult, desi si ala este slab aditivat. Da, stiu, sunt niste gargauni, dar sunt gargaunii mei. Subiectiv, dupa cum am spus.
Asa ca, da, schimbam experiente, impresii, dar nu marci. Eu cam asa as putea sa sintetizez experienta mea. Bine, am avut de-a face si cu alte "flavours", dar nu sunt dispus sa spun mai mult. Cel putin nu public.Last edited by guido; 24 February 2015, 11:37.
Comment
-
Motul ma, ce nu pricepi? Eu am bagat motul in BMW si merge mai ok decat mergea cu uleiul de fabrica (la pornire are mai putine tacanituri).
La javra mica urmeaza sa-i bag niste motul 300v.
Pana la urma, Mobil1 e mai ieftin ca Motul. Motul e singurul (inca) nehidrorahat. Pana la urma daca are norme, ce ma deranjeaza marca?
Ca vrea si motul sa-si faca reclama? E normal, doar e o firma mult mai mica decat celelalte. Ca angajeaza oameni care fac asta? evident! Si mobil la fel a facut.
Mint astia de fac promovare? NU prea. Atunci, care-i buba noastra? Cu ce ma deranjeaza ca vine sa-mi spuna informatii pe un topic unde asta se discuta?Last edited by Cezar; 24 February 2015, 11:54.
Comment
-
mr.K, imi pare rau, am fost fanul anumitor marci la un moment dat, pana cand am observat ca nu banii dau obligatoriu si calitatea. Asa ca la marca zic pas. Imi pare rau. Dar esti liber sa ne impartasesti din impresiile tale cu Mobil 1 0W40. Evident, daca si tu doresti asta.
Comment
-
mr.k, sa inteleg ca am gresit raspunzandu-ti serios la o intrebare pe care imi dau seama acum ca tu ai pus-o la bascalie ?
Sau sa-nteleg ca trece de capacitatile tale cognitive intelegerea acestui raspuns ?
Originally posted by guido View Postnu banii dau obligatoriu si calitatea
Am vazut ca exista optiunea "setari de ignorare" in boardul forumului.
Comment
-
Castrol, ca si in skode.
Sau sa-nteleg ca trece de capacitatile tale cognitive intelegerea acestui raspuns ?
Cand am drum prin Braila, te caut sa-mi explici. Asta...daca ai curaj.
Oricum nu stai in Braila, este?
Am vazut ca exista optiunea "setari de ignorare" in boardul forumului.Last edited by mr.K; 24 February 2015, 13:29.
Comment
-
Originally posted by guido View PostDa, dar dacia oil este full-SAPS ;). Asta nu vreti sa intelegeti never-ever. Si nu aveti cum sa aveti dreptate intr-o astfel de recomandare, atata timp cat motoarele astea nu au fost niciodata testate cu ESP-ul sufletului. Sau mai stiu eu ce ulei d-asta nou. Inca o data, nu tot ce-i nou, este si mai bun. Ganditi-va ca VW foloseste la vechile TDI-uri tot norma 505.01, desi au acum in portofoliu 507.00, tot pentru diesel.
Revenind, pe rationamentul tau, in carte nu spune nicaieri sa NU folosesti ulei de exemplu ACEA E7/E9. Un ulei foarte curat, de altfel, dar pentru camioane. Asta ce inseamna ? Ca-l putem pune ?
Domnule, chiar dumneata, in care se increde atata lume pe aici faci teoria asta dupa cate schimburi de M1 ESP ? 1, 2, 3 ? Pai de ce nu spui ca ai mers cu A3/B4 100k km ?
..............................
Nu-ti spune sa nu folosesti ulei de camione, se presupune ca esti cretin daca insisti totusi sa bagi ulei de camion, in service sigur nu se intampla asta.
Totusi...cand spui ca nu a fost testat cu uleiu asta, ma gandesc ca te referi la norme si nu la uleiul propriu zis.
Hai sa o luam dupa norme si ce spune uzina, sa vedem daca ESP 5W30 poate sau nu poate fi folosit in motoarele noastre minunate, defapt daca e bun sau nu pt motoarele Reno.
Vascozitate: 5W30, e ok.
Pt benzinar:
Calitate ulei/cerinte uzina dupa norme ACEA, API: ACEA A1, A2, A3, A5, sau in lipsa API SJ, SL, SM.
Pt dizal: ACEA B2, B3, B4, dupa API - CF.
Da...chiar eu )
Nu stiu cata lume se increde in mine (nu asta e scopu), dar daca tocmai tu ai observat treaba asta ce sa zic...cred ca gresesti...n-ar fi prima data.
Incerc sa nu-ti mai combat parerile (combatem pareri/idei da?) , dar parerile mele nu-mi dau pace cand le vad pe ale tale.
Voi face eforturi mai mari pe viitor sa ignor.Attached Files
Comment
Comment