Originally posted by Octavian
View Post
Culoare Maroniu -
Densitate (la 20°C) kg/m3 846 vs 851
Vâscozitate (la 40°C) mm2/s 89.3 vs 92
Indice de vâscozitate 163 vs 169
Punct de inflamabilitate (COC) °C 210 vs 244
Punct de curgere °C -40 vs -45
Cifra de bazicitate mgKOH/g 11 vs 10.7
Cenusa sulfatata % 1 vs 1.13
Deci ce avem ?
- Densitate mai mică (nu știu cum să caracterizez lucrul acesta)
- Vâscozitate mai mică la rece (nesemnificativ, oricum rămâne destul de mare pentru un 5W)
- Indice de vâscozitate mult mai mic. A fost o vreme când VSI avea indice de vâscozitate de 175 (acum un an și jumătate), deja 163 este o valoare pentru un ulei mediocru spre sub-mediocru. Țineți cont că această proprietate este una din cele mai importante la un ulei de motor și nu numai.
- Punct de inflamabilitate: aici este bomboana de pe colivă. 210 grade Celsius = punct de inflamabilitate comparabil, din nou, cu al unui ulei sub-mediocru.
- Punct de curgere mai mic cu 5 grade - deja ne apropiem de proprietățile unui semi-sintetic obișnuit. Cifra de bazicitate și cenușa nu le mai menționez, sunt nesemnificative în ecuația asta. Vreau doar să specific că valoarea aceea de 10-11 induce mult în eroare, pentru că uleiul pierde rapid acea proprietate (după 3-4000 km de rulat în oraș din ce am observat eu).
Pentru cei care vor să meargă pe Ravenol în continuare, recomand VST (VollSynth Turbo) 5W-40, este mult mai bun. Se apropie cumva de proprietățile lui M1 New Life, mai puțin indicele de vâscozitate și HTHS care la Ravenol nu este publicat.
Și alt lucru de menționat: verificați fișa tehnică direct pe site-ul Ravenol.de, pentru că varianta din România nu este actualizată prea des.
Comment