Intre cele 2 specificatii, Elf 5w40.
Ce Tip De Ulei Folositi?
Collapse
X
-
Originally posted by damirc View PostSalut,
Am cumparat un logan ph2 1.4 acum 1 an, vechiul proprietar ii baga parca mobil esp formula 5w30. Anul trecut prin aprilie am bagat motul 8100 x-cess 5w40, motorul a mers ca uns.
Acum o luna am facut cam 10000km si am zis sa il schimb tot cu motul, dar de 1 sau 2 saptamani cand pornesc motorul la rece cat si la cald se aude un sunet ,, tac tac tac tac'', precizez ca inainte sa schimb uleiul nu se auzea nimic. Am nimerit unul contrafacut, ce ulei recomandati pentru acest motor, are 46000km?.
Uleiul e planificat pentru motoare cu alta tehnologie. Pun pariu ca un motor cu tacheti hidraulici merge impecabil cu el.
Comment
-
Dragilor,
Tot citesc pareri despre uleiuri si nu mai inteleg nimic....
Eu si la primul Logan si la al-2-lea am bagat doar ulei 10w40 (primul avea 70.000km, actualul are 42.000km) si a mers ok....(zic eu).
Uleiurile cu specificatia 10w40 mi-au fost recomandate de mecanici ("pune 10w40 si nu vei avea probleme cu motorul"). Primul Logan a functionat timp de 2 ani doar cu MOTUL 6100 10w40 si nu am avut niciodata probleme cu el, iar noul Logan am bagat Elf 10w40 Evolution ST (parca) si de care inca nu sunt foarte incantat (destul de zgomotos motorul).
Exista vreo persoana cu 2 minute libere sa imi explice de ce bagati 5w40? sau 5w30? principiile de baza le cunosc (porniri mai usoare la temperaturi scazute, full syntetic "in teorie"). Ce mai stiu eu, este ca exista posibilitatea sa il pape ptr ca este mai subtire...si sa fie si mai galagios motorul....
Eu prin 2008-2009 bagam MOTUL 10w40 intr-un Suzuki Swift 1.3 GTi care se ducea in 7000 de ture (ca si exemplu, 105km/h cu treapta a-2-a, singur in masina), dar il schimbam la 5000 km pentru ca eram un copil prost caruia ii placea viteza....
Am incercat si Castrol Magnatec 10w40 si dupa 5000 km de forja (tot cu Suzuki), l-am scos apa....(mecanicul i-a spus "pacura chioara")...
In consecinta, avand in vedere ca sunt un om de rand cu buget limitat, cu o masina sa ii spunem decenta, ce ulei sa folosesc? Elf? Castrol? Mobil? MOTUL? 10w40? 5w40? mentionez ca plaja de ture este in general (dupa 3000, dar pana in 4000) si asa merg zilnic....acolo unde imi permite drumul...mai mentionez faptul ca vreau sa il schimb la fiecare 7500 km.., asa cum faceam si cu fostul...
Avand in vedere ca am acest Logan de putin timp (mai exact la 39.000 km l-am cumparat), nici nu stiu ce ulei a fost pus in el...(revizii facute la Meridian, dar in carnet-ul service nu am gasit si ce ulei au pus), ce imi recomandati? ce sa pun? Bunica? Floriol? )
Exista posibilitatea ca in cazul in care schimb acum uleiul ELF 10w40 (dupa 3000km) si pun MOTUL 10w40 sa fie o asa mare schimbare din punct de vedere silentiozitate motor? (merita sa imi iau de la gura si sa schimb uleiul? )
EduardLast edited by enc_edy; 5 November 2015, 19:03.
Comment
-
daca ai 1.4 la actualul, iti ajung 3l de un ulei mai bun, gen mobil 1 5w30 esp formula/0w40; 50 de roni/l = 150 in total uleiul
de castrol 5w30 incearca sa te feresti; cei cu bmw-uri s-au lecuit de el, inclusiv constructorul si l-au schimbat cu shell
ideea e ca un ulei full syntetic , sau mai sintetic decat elf de ex, are o rata de curgere la rece mai buna si astfel ai o ungere buna si rapida chiar si la temperaturi joase.
eu am folosit in 75 de mii de km doar 2 tipuri de ulei, ambele cu aceeasi vascozitateȘ 5w30 respectiv dacia oil 50 de mii de km schimbat la 5500-6 mii de km si de la 50 pana acu la 75 de mii mobil 1 esp formula 5w30. motorul este mai silentios cu el, nu cu mult, nu te astepta la mari minuni, dar o mica imbunatatire se simte. cert e ca acum e prima data cand a trecut de 7 mii, in acest moment are spre 8 mii sau chiar 8 mii, nu am mai gasit foaia unde am trecut la cat am facut schimbul dar parca la 67 de mii de km, si inca se simte ca la inceput, nu sunt sunete suspecte sau ceva. de mancat nu a papat nimic, e la acelasi nivel ca la inceput
5w30 nu ti-l papa, nici 0w40; e o conceptie gresita cum ca 0w40 ar fi prea subtire; total fals; o fi mai subtire raportat la clasa lui de vascozitate dar e un pic mai vascos comparativ cu un 5w30
orice ulei 5w30/5w40 e ok pt loganul benzina, fereste-te totusi de 10w40. daca vrei ceva mai ieftin poti alege elf 5w30/40, insa diferenta e foarte mica fata de un mobil 1, sub 10lei/l, cel putin la supermarket... elfu 5w30/40 e vreo 40 de lei/l, mai scump chiar si decat la reprezentanta renault unde elf 5w30 am vazut la 37 de lei/l
insa, am mai vazut un ulei de motor, nissan oil motor 5w40 la 87 de lei/l parca.. am ramas surprins
10w40 s-a pus numai la inceput pe primele loganuri, prin 2004-2005 dar dupa aia au mers numai pe 5w30; la benzina ma referLast edited by cristi....; 5 November 2015, 19:30.
Comment
-
in carte am vazut ca este specificat si 10w40.....(in mod normal motorul este cel mai silentios cu 10w40 ptr ca este mai gros....zic si eu....), iar la actualul nu vad de ce mi am batut joc de el ptr ca am mers aproximativ 3000 km....si temperaturile nu au fost cu "-"Last edited by enc_edy; 5 November 2015, 22:41.
Comment
-
Nu incerc sa fac pe desteptul....incerc doar sa imi spun si eu punctul de vedere. Ca si argumente suplimentare in a-mi sustine teoria, am cautat carnetul de intretinere al masinii si am identificat urmatoarele: la toate reviziile de pana acum s-au folosit urmatoarele uleiuri:la 7769km si 15.500km -5w30 Dacia, la 19.500km, 25.400km, 33.203km, 39305km - ulei Elf Competition 10w40). Mentionez ca toate sunt facute la reprezentanta, mai exact la Meridian Sud.....voi ce ati face in locul meu? Cu riscul de a ma repeta, nu fac pe desteptul...ci doar incerc sa inteleg de ce unii au continuat sa bage 5w30 si reprezentanta a trecut la 10w40?
am uitat sa ma precizez un aspect: masina a avut garantie 4 ani (3+1) si a prins 2 revizii din 4 cu ulei 10w40....ma gandesc ca daca nu era conform cartii nu il puneau pentru ca se batea cap in cap cu cerintele din carnetul de garantie
Comment
-
Pai poate acea reprezentanta vroia sa-si termine stocul de ulei 10w-40 si ti l-a bagat tie "pe gat".
De ce 5w-30
Ai punct de curgere mai ridicat la temperaturi negative ,
HTHS mai ridicat ,
Sulf diminuat
Punct de aprindere mai ridicat
Detergenti mult mai performanti care iti reduc depunerile in motor.
si exemplele pot continua ce-am scris eu e asa un mega rezumat..
Poti alege un 10w-40 atunci cand motorul iti papa celelalte uleiuri(5w-30,5w-40, 0w-40 ).sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
Comment