Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Amin!

    trimis de pe mobil
    „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

    Comment


    • am logan 1.6-16v din 2009 si am folosit numai Castrol Magnatec 5W40 C3 luat de aici dar acum nu mai au pe stoc si trebuie sa fac schimbul (schimbul il fac la un an si ca kilometraj nu am depasit 15.000 km) si ma gandeam sa pun alt ulei dar nu ma pot decide dintre urmatoarele:
      1.Liqui Moly TopTec 4100 5W-40
      2.Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
      3.RAVENOL VSI 5W40
      4.Motul 8100 X-cess, 5W40
      voi ce ziceti
      sau daca aveti alte tipuri sunt bine venite
      multumesc !!!

      Comment


      • Mobil1 0w40.

        Comment


        • Motul 10W40...esti mai sigur de originalitate.

          Comment


          • Motul 10W40...esti mai sigur de originalitate.
            POate da, poate nu...
            Pe criteriul asta, ca sa fii sigur, pui Dacia Oil, ca nu se oboseste careva sa-l falsifice.

            Comment


            • Originally posted by IancuMIC View Post
              Bine, Reno recomanda un ulei, nu obliga; dar ce recomanda e uleiul care asigura performantele de care poate dispune acel motor. Mi-e greu sa cred ca un ulei dopat cu PAO, va scoate 15cp in plus; nici nu va trai mai mult fata de unul care foloseste excluziv Elf.
              Din ce vad, lumea se orienteaza catre super uleiuri, dar sa nu uitam ca nu motorul e punctul slab al Loganului; de fiabiliate vorbesc.
              Am mai spus si repet: Renault recomanda Elf asa cum masina de spalat "nu stiu care" recomanda detergentul "cutare". Spala mai bine sau tine mai mult daca speli cu detergentul recomandat?
              Motor respectiv are nevoie de uleiul de un anume tip (A3... etc) indiferent cum se numeste uleiul. La ultimul schimb am pus Mannol (cica nemtesc) cu specificatiile 5w40 A3 "pentru Renault-Nissan". Momentan e foarte bun, motorul merge bine si destul de silentios. Si cu Elf 5w40 a mers bine, doar ca Mannol e mai ieftin si "Made in Germany" (desi am vazut haine produse in Pantelimona cu eticheta Made in Austria). Acum ar mai ramane sa ne recomande pneuri facute de Michelin, altele nu prea...
              Daca fabricantul recomanda 5w30-10w40, eu zic ca merge si 5w40. Ca e elf sau strumf sau alt pitic depinde ce pretentii ai, cum te simti tu impacat cu ideea ca e uleiul tzaf.
              Last edited by Fanez; 10 February 2016, 12:07.

              Comment


              • Originally posted by prometheus View Post
                Proba cu servetelul.Si camera e "profesionista".
                Arata ok, atat in bidon cat si pe servetel.

                Originally posted by onasys View Post
                .................
                dar nu ma pot decide dintre urmatoarele:
                1.Liqui Moly TopTec 4100 5W-40
                2.Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
                3.RAVENOL VSI 5W40
                4.Motul 8100 X-cess, 5W40
                voi ce ziceti
                sau daca aveti alte tipuri sunt bine venite
                multumesc !!!
                LM Synthoil HT 5W40 sau Ravenol VSI 5W40 (atentie la data fabricatiei, daca se poate sa nu fie mai vechi de doi ani)
                Last edited by Octavian; 10 February 2016, 20:39. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • Off topic
                  La un suzuki samurai, motor de vitara 1.6 8v, injectie monopunct,folosit in offroad unde des turele incep de la 4000 rpm si se termina cand se taie benzina, ce ati recomanda?
                  In carte scrie 10w30, 5w30, 10w40.
                  Ma bate gandul sa incerc un 10w50.
                  Multumesc!

                  Comment


                  • Te gandesti bine, un 5W50 zic si eu ca se preteaza la forje de offroad (turatii mari, viteza mica, racire precara)

                    Comment


                    • Multumesc!
                      Dumneavoastra ati folosit parca 5w50 Mobil 1 pe logan din cate imi amintesc.Ati fost multumit de el?

                      Comment


                      • Da, am folosit un schimb de proba. Foarte multumit, comportament bun atat la forja cat si la temperaturi scazute.

                        Comment


                        • Da, si pompa de ulei a loganului e fix proiectata pt vascozitati gen xxW 50-60

                          La fel si arborele cotit....si cuzinetii


                          Va plac mult M-urile nu?

                          Comment


                          • Sa fim seriosi, nu vorbim aici de motoare F1 sau japoneze care merg cu 0W20.

                            Diferenta de vascozitate nu e asa de mare incat sa nu asigure un flux suficient de oloi...nici nu se pune problema asta la motoarele astea.

                            Adica ce sa zic atunci de motoarele de motociclete care merg cu 10W40 si 10W50 la 12-13000 rpm..? Au lasat cumva japonezii o toleranta mai mare la cuzineti ca sa intre destul oloi...?
                            Dupa considerentul asta ar trebui sa mearga cu un ulei super subtire, si uite ca nu e asa.

                            Siacum daca e sa vorbim si dupa ce mai scriu ei in cartea masinii, dupa capu lor e absolut ok si vascozitatea 5W50 (este trecuta in carte) .

                            Eu am spus ca am facut, am folosit o data de proba, dupa care am trecut la 0W40.
                            5W50 se preteaza mai bine (dupa capu meu) la ce spuse colegu, turatii mari, viteze mici.

                            Uleiurile subtiri se preteaza la acceleratii puternice de scurta durata, pentru anduranta (turatii mari si constante) tot oloiurile mai "groase" sunt folosite (vezi cursele de 24h)

                            Comment


                            • Originally posted by VIORE_L View Post
                              Eu pun elf 10 w 40 si il tin ~10k...ma costa 65 de lei uleiul plus 15 lei filtrul de ulei..am si gpl si pot sa spun ca arata foarte bine la culoare ,putin maro.
                              De ce sa pun ceva scump ca pana ma lasa motorul incepe tabla sa rugineasca la pasaje roti....
                              Incepe...dar pana sa apara vreo problema de integritate structurala cred ca mai trec 20 de ani.

                              Comment


                              • Originally posted by Octavian View Post

                                Siacum daca e sa vorbim si dupa ce mai scriu ei in cartea masinii, dupa capu lor e absolut ok si vascozitatea 5W50 (este trecuta in carte) .

                                .
                                5W50 se preteaza mai bine (dupa capu meu) la ce spuse colegu, turatii mari, viteze mici.
                                Contam pe raspunsul tau si de asta am si scris, sa ridicam calitatea discutiilor

                                Ai dreptate si asteptam sa scrii asta, inclusiv in manualul loganului apare vascozitatea 5w50; deci suporta, insa recomandabil ar fi in climat foarte cald si mai putin climat temperat.

                                Sa vezi ce consum "frumos" o sa ai, pana il incingi bine in conditiile noastre de temperatura....si demarajul va fi la fel.

                                Treaba cu Suzuki samurai nu face subiectul acestui forum; colegul a mai intrebat si prin alte parti ( stii tu bine unde ;) si in final a pus un total 10w50, daca nu ma insel.

                                Eu nu m-as axa atat pe vascozitatea la cald ( w50 ), cat mai mult pe alte calitati ale uleiului daca ar fi sa aleg.

                                Si ca sa pun si mai mult paie pe foc, o sa atasez un link ( momentan nu merge ) cu un test facut la finlandezi vis-a-vis de stabilitatea termica a uleiurilor sintetice vs semisintetice.....sa vezi atunci polemica


                                P.S : a nu se confunda stabilitatea termica cu proprietatea de ungere
                                Last edited by 77sky; 27 February 2016, 08:55.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google