Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • daca citeai tot post-ul, ai fi inteles ca făceam referire la faptul ca la mers decent 12 ani, chiar daca motorul merge, ai probleme cu tabla (cazi din ea, ii cad rotile = figuri de stil). Daca toti au inteles ce ai inteles tu, am scris degeaba )
    Tata socru' are un Logan din 2005, 150.000 km si motorul toarce, dar are mari probleme cu rugina....este plina....de la stâlpii din fata de la parbriz pana la aripi spate, usi si etc....si sincer mie nu mi se pare putina rugina....cumperi o caroserie?
    Ca si rezumat, motorul super fiabil, nu tine tabla.....daca intelegi bine, daca nu, nu....(poate ptr unii ce am descris eu mai sus înseamnă "putina rugina"...ptr mine înseamnă "gata....a mers suficient".....

    Si ca sa revin la subiect, dc sa mă stresez cu cine stie ce ulei când din orice unghi....nu pot folosi un Logan mai mult de 12-15 ani....iar motorul nu crapa la 2-300.000 km cati poti face tu in anii astia....
    Patesti ca mine, am tinut primul Logan ca pe ochii din cap, ulei la 5000 km, schimbat tot, nou, nu tuseam in ea, nu stranutam (tot figuri de stil - ma simt obligat sa mentionez) si am vandut-o dupa 2 ani ptr ca ma plictisisem de ea...si ghici ala care a luat-o nici măcar nu o spala )) a facut iarna cu cauciucurile noi de vara....

    Si la ce m-a ajutat faptul ca am schimbat uleiul la 5000 km? Am luat-o la 58.000 si am facut 25.000 km cu ea..si am schimbat uleiul de 5 ori...doar Motul 10W40....
    Cred ca unii au tendinta sa exagereze (in trecut si eu...) si uita sa se mai bucure de condus, masina si etc...
    Last edited by enc_edy; 12 March 2016, 17:07. Reason: Automerged Doublepost

    Comment


    • va rog sa reveniti la subiect! Despre rugina, exista alt thread!
      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

      Comment


      • Originally posted by enc_edy View Post
        nu pot folosi un Logan mai mult de 12-15 ani....
        Iti dau dreptate ca unii exegereaza cu stresatul despre marca uleiului, etc.
        Insa afirmatia de mai sus e din nou fortata, sper sa nu te superi.
        Una e ca nu VREI sa folosesti un Logan mai mult de 12 ani, ca te-ai plictisit, si alta e ca nu poti.
        Eu ma indoiesc ca nu s-ar putea.
        Oricum, cele mai vechi Logane in circulatie nu au inca nici 12 ani impliniti, asa ca deocamdata nu ne putem pronunta despre "mai mult de 12 ani".
        Si eu am ceva probleme cu rugina, insa doar in locuri unde am avut incidente(lovituri/zgarieturi). Si la cum a evoluat rugina in ultimii...9 ani, de cand am avut un accident urat, as putea sa garantez ca mai tine inca 5-6 tabla fara a se ajunge la probleme serioase, asta lejer daca nici macar nu o mai ating.
        Personal deja masina are 10 ani, daca nu am vandut-o in primii 5, dupa aia nici nu mi-am mai pus problema. La mine o sa moara, asa ca vom vedea exact cat va tine. )
        Last edited by anto84; 12 March 2016, 17:19.

        Comment


        • Originally posted by Cezar View Post

          Eu nu cred ca motorul de logan poate crapa

          Legat de regim sportiv: vrei sa-mi spui ca acel MOtul 300v pus in gradieentul de temperatura cerut de motorul tau, facea pe nebunul? Pentru ca este efectiv imposibil. Avea nea mike in logan, si-i indrepta mereu cocoasa. Tipicar si ala. Insa nu s-a plans vreodata de acel ulei. Intreb pt ca nu inteleg cum de un ulei full ester ar putea produce zgomote intr-un motor atat de "tolerant" cum este cel al loganului. Ori ai luat fals, ori altceva s-a intamplat.



          Nu, eu nu doar o conduc, eu o si am. Si nu-i singura cu putere asemanatoare. Nu inteleg de ce ti se pare ca am batut vreo aluzie la nivelul tau de "improprietarire"... Eu vorbeam de chestiuni tehnice. Pt ca nu-mi este clar cum de un ulei top poate pune in genunchi un motor de logan.


          La primul alineat : nu crapa insa vreau sa mearga optim si sa-si atinga potentialul maxim atat cat o duce....e obsesia mea, nebunia mea daca vrei;


          La al doilea- eu am folosit astea, cu urmatoarele observatii :

          Motul 300v 10w40 - 2 schimburi - la rece dupa 2-3000km apareau batai de fier pe fier pana se faceau 4 linii la apa; dupa incalzire, de la 4500-5500 sustinute 4-8 minute se auzea ca fier/fier....clar rupea filmul

          Motul 300V 5w30 - 2schimburi- la rece dupa 4-6000km aceleasi batai pana se incalzea la 4 linii apa.....la turatii mari la fel ca precedentul ( deci ceva mai potrivit )

          Motul X-lite 0w30 ( esteric base ) - fara batai la rece dar la 5000-5500rpm sustinut mai mult de 4 minute apar batai.... asta pana in 10 000 km

          Motul x-max 0w40 si 0w30 - alternativ - comportament bun la rece, fara batai......apar relativ batai cam pe la 7-8000 km la ture mari...deci oarecum acceptabil, dar nu chiar perfect

          Mobil 1 (0w40) si Redline ( 0w40/5w30 ) uleiuri foarte bune.....fara batai in nici o situatie.....comportament ff bun pana la intervalul de schimb 10000km

          Diferenta intre Mobil si Redline o face zgomotul, cu Redline este clar mai infundat, gros, inclusiv la ture mari....aceast aspect impreuna cu datele lui tehnice ( HTHS 4 vi 196-200) ma fac sal aleg peste mobil 1 0w40....

          Stilul de mers : pana la 4 linii niciodata schimbat peste 2000-2500 rpm ; dupa ce atingie 4 linii , maxim (limitare) pe tr 4-5, cand se impune pe tr 3.....niciodata nu turez peste 3000 in tr 1 si 2, nus fac liniute sau alte tampenii care le fac pustii....insa imi place de la 160 in sus; atat


          La al treilea alineat :

          - ultima mea fraza care ai citat-o nu ti se adreseaza, era pt altcineva....deci nu avea rost sa o incluzi in citat

          - cu privire la impropietariri poti substitui "conduc" cu "am"....sau puteai subintelege

          - degeaba "ai" daca nu conduci.....degeaba "conduci" daca nu pilotezi....degeaba pilotezi daca nu intelegi ce se intampla cu ea -

          Nu vreau sa continui cu acest aspect, sunt aici sa discut despre logan

          Nu este vorba ca pune in genunchi un motor de logan.....doar ca motorul nu e construit pt acel tip de ulei ; tiam mai zis mai sus ca piesele loganului nu au tolerantele si nici duritatea ( calirea ) motoarelor care folosesc uleiurile de care zici....de asta el tacane la rece...sau la ture mari daca nu se impaca cu uleiul...

          Deci nu intelege ca zic ca uleiul X,y,z e prost.....doar ca nu se potriveste cu un oarecare K7M din 2004 condus de mine

          Comment


          • Si ce folosesti acum ? Pentru un k4m cu 270 k si 18 ani vechime...ce mi recomandati? Haleste cam 200 grame in 10000 km.
            Schimb uleiul luni...si o sa incerc si un tratament cu Prolong.
            Last edited by Andyno; 12 March 2016, 22:04.

            Comment


            • Colegul, eu nu sunt guru- sunt un om ca si tine deci fara persoana 3 plural ; adica nu "recomandati" ci recomanzi....

              In al doilea rand, eu nus in masura sa recomand ceva, doar uzina si creatorul acestui motor recomanda - ma amuz teribil cand citesc aici sau in alte parti cand diversi useri scriu "iti recomand" nu stiu ce.....de parca ei ar fi facut motorul respectiv....sau orice alt reper tehnic


              Revenind la topic, acum folosesc RL, am scris mai sus....insa folosesc si M1 si Motul, in functie de situatie si cat de grabit sunt, cu schimburile....RL eu nu-l mai achizitionez din Romania

              Eu cred ca mai important decat ce folosesti, este sa-l schimbi la cel mult 10 000 km....cu filtre cu tot, asa fac la toate, de cand le am

              Am mai scris, M1 0w40 este un ulei ff solid cu raport cost/calitate neintalnit in Romania la alt ulei.....si il gasesti si peste tot; deci daca vrei ceva mai bun decat ELF il poti incerca; asta daca nu doresti uleiuri de nisa

              Decizia este numai a ta

              Comment


              • Motorul nu prea se auzea bine cu 5w40, Motorul 8100-xcess. Cred ca cu 0w40 o sa fie si mai rau.

                Comment


                • 0w40 o fi necesar daca stai pe la Miercurea-Ciuc...
                  In rest, cu ce-au gresit motoarele alea de le omorati cu 5500 ture?
                  Eu cred ca diferentele intre uleiuri sunt mici, e chestie de marketing mai mult. Orice ulei isi face treaba in 10.000 de km si in regim normal de functionare(fara jdemii de ture aiurea).
                  Si am mai inteles ca nu e indicat sa schimbi toata ziua buna-ziua marca de ulei si cu atat mai putin tipul.
                  Last edited by anto84; 12 March 2016, 22:50.

                  Comment


                  • Originally posted by Hirayama View Post
                    La primul alineat : nu crapa insa vreau sa mearga optim si sa-si atinga potentialul maxim atat cat o duce....e obsesia mea, nebunia mea daca vrei;


                    La al doilea- eu am folosit astea, cu urmatoarele observatii :

                    Motul 300v 10w40 - 2 schimburi - la rece dupa 2-3000km apareau batai de fier pe fier pana se faceau 4 linii la apa; dupa incalzire, de la 4500-5500 sustinute 4-8 minute se auzea ca fier/fier....clar rupea filmul

                    Motul 300V 5w30 - 2schimburi- la rece dupa 4-6000km aceleasi batai pana se incalzea la 4 linii apa.....la turatii mari la fel ca precedentul ( deci ceva mai potrivit )

                    Motul X-lite 0w30 ( esteric base ) - fara batai la rece dar la 5000-5500rpm sustinut mai mult de 4 minute apar batai.... asta pana in 10 000 km

                    Motul x-max 0w40 si 0w30 - alternativ - comportament bun la rece, fara batai......apar relativ batai cam pe la 7-8000 km la ture mari...deci oarecum acceptabil, dar nu chiar perfect

                    Mobil 1 (0w40) si Redline ( 0w40/5w30 ) uleiuri foarte bune.....fara batai in nici o situatie.....comportament ff bun pana la intervalul de schimb 10000km
                    La 300v am vazut ca sunt peste standardele Renault. De ce bate la tine, o enigma.

                    PS: dupa cum ai statistica ne arata, motoarele se uzeaza greu. Sau poate de la ulei merg mai putin optim? Dar totusi nu apare uzura... Cum de ar putea merge mai putin optim?

                    Comment


                    • Eu cred ca diferentele intre uleiuri sunt mici, e chestie de marketing mai mult.
                      Ai demonstrat cat de mult stii despre uleiuri.

                      Comment


                      • Originally posted by Andyno View Post
                        Motorul nu prea se auzea bine cu 5w40, Motorul 8100-xcess. Cred ca cu 0w40 o sa fie si mai rau.

                        Motul 5w40 x-cess l-am aruncat in prima mie de km....de fapt nici 1000, bate urat la rece; Mobil 1 0w40 nu incape comparatie nici practic si nici la cifre...uitate la cifre

                        X-cess este un hidracracat prost ( exista si bune ) pe cand 0w40 este sintetic....

                        Feriti-va de 5w40.....tehnologia a progresat si mai toate 5w40 sunt hidrocracate dar cu cifre bune ( pt a face diferenta cititi MSDS nu numai datele tehnice ) ; la 0w40/0w30 este mai greu sal produci hidrocracat, de asta cam tot ce e 0w40/0w30 este sintetic.....deci daca nu aveti timp de studiat cifre mergeti la sigur cu un 0w XX si sigur aveti sintetic


                        @Cesar : toate 300V spun ca sunt peste toate standardele - nu asta e problema

                        Un ulei pt curse este facut sa tina...cat tine cursa....nu 9-10 000 km ; apoi mai este ceva, uleiurile sunt facute sa reziste la diverse dilutii cu carburant - daca studiezi inclusiv la motul zice pt medium/low dilution scris....la unele nu scrie

                        Ala la curse, dupa o speciala il arunca....daca nul arunca, la urmatoarea explodeaza motorul; uneori schimba si motorul cu totul.....la curse si motorsport totul este sacrificat pt castig ( totul insemnand si protectie si anduranta)....lor le trebuie un ulei care sa reziste doar cat duce cursa....la fel si un motor

                        Nu ca la noi....sa reziste 10 000 km....sau motorul sa tina sute de mii de km

                        Din fericire, Renault stie sa faca motoare.....pe benzina ma refer si o sa argumentez cu 2 idei :
                        - desi are multe sute de mii de km, al meu nu mananca inca nici gram de ulei....indifferent de ulei

                        - teava de esapament este curata....fara negreala, fara ulei....fara fum albastru...fara fum negru....chiar la 5500 rpm

                        La celelalte care le am, desi mult mai puternice, ciup ulei....si teava e murdara.... si cu atat mai mult la ele nu fac rabat la piese

                        Optim la mine inseamna sa prinda Vmax in orice conditii si sa o MENTINA CAT VREAU EU, fara prea mult effort ( a nu se intelege ca cer sa fie Porsche RUF, dar normal pt logan ) si mai ales fara fum la esapament.....eu asta vreau, indifferent de nr de km...dealtfel ai vazut cum merg, la topicul de vmax

                        Referitor la chinuit cu 5000 rpm......cei care scriu asta, au idee la ce turatii se testeaza un motor Renault benzina, inainte de a fi pus in productie....si pt cat timp?(in particular cel de dacie, de ex?)

                        Comment


                        • Originally posted by Hirayama View Post
                          Referitor la chinuit cu 5000 rpm......cei care scriu asta, au idee la ce turatii se testeaza un motor Renault benzina, inainte de a fi pus in productie....si pt cat timp?(in particular cel de dacie, de ex?)
                          Pooti detalia cam la ce rotatii este supus un benzinar Renault la teste ? chiar sunt curios.
                          sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                          Comment


                          • Si eu sunt curios.

                            Trimis de pe al meu SM-G355H folosind Tapatalk

                            Comment


                            • "mioveni-ul" zice ca cel de dacie K7x xxx a fost testat sa reziste la 9000 rpm

                              Evident il limiteaza apoi la 6000, ca sa duca linistit sutele de mii de km....trebuie sa intelegeti ca testul nu este facut in sarcina si este limitat in timp.....insa ca idee

                              Comment


                              • Originally posted by Hirayama View Post
                                Referitor la chinuit cu 5000 rpm......cei care scriu asta, au idee la ce turatii se testeaza un motor Renault benzina, inainte de a fi pus in productie....si pt cat timp?(in particular cel de dacie, de ex?)
                                Cum adica "inainte de a fi pus in productie"?
                                Si nu stiu de ce se tot vorbeste despre curse pe un forum de Logan. )
                                Treaba voastra, turati-le si la...7000 daca puteti, nu degeaba dupa aia auziti tot felul de zgomote cu anumite uleiuri...
                                Eu pun doar Elf 5w40 de ani de zile si nu am auzit niciun zgomot.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google