Pentru mpi aspirat e mai potrivit Mobil 1 New Life 0W40.
Ce Tip De Ulei Folositi?
Collapse
X
-
din moment ce producatorul a pus din fabrica 5w30, am zis sa raman pe aceiasi vascozitate.
stiu ce recomanda mobil 1, dar nu cred ca e neaparat si singura varianta. cred ca e mai mult o ”norma” socio-culturala cum ca daca motorul e benzinar, automat se pune clasa de vascozitate 40 la cald si ca daca e disel e cu 30...hm, exista si exceptii, vezi honda/hyundai-kia care baga xw20 in benzinare, deci nu e o regula
Comment
-
Originally posted by cristi.... View Post
esp formula e net superior lui 0w40 la temperaturi f ridicate, 254 de grade vs 230 punct de autoaprindere; deci esp formula rezista mai bine la forja/regimuri severe. oricum, la logan e irelevant, mai mult de 90 de grade nucred ca trece temperatura uleiului...
Flash point-ul nu are dea face cu rezistenta la forje/regimuri severe;
Rezistenta la regimuri severe e corelata cu :
- HTHS - care la ESP < 0w40 ( 3.5 < 3.8 )
- VI care la esp este 165 pe cand la 0w40 este 186......deci, grossomodo esp isi va modifica mai repede vascozitatea la cald ( se va "subtia") decat M1 0w40 care isi va pastra vascozitatea mai mult timp, oferind protective
Insa nu este greseala cu folosirea lui (ESP) in logan, in fond 504.00 este mult mai restrictive decat ce recomanda Renault
In al doilea rand, de unde ai scos treaba cu temperatura uleiului? ai sensor pt asa ceva?
Comment
-
senzor nu am dar de fiecare data inainte de itp am scos-o un pic la un regim mai in forta si dupa aia am bagat-o in inspectie. fiind in regim optim de temperatura si dupa vreo 40 de km facuti la turatii maricele, de 4 mii, temp uleiului era de 75-78 de grade. asa aparea pe monitor. treaba cu 107-109 grade am vazut-o la o filmare pe autobahn cu un vw golf r dus in 6 mii de ture si 260km/h. temp uleiului a ramas la 109-110 grade
VW GOLF 7 R Onboard Autobahn VW VolkswagenBMW M5 E39 Onboard POV : https://goo.gl/VH6nWQPorsche 911 Onboard POV : https://youtu.be/bwEQZn4L88I#BerlinTomek
ii cam tremura volanu...)Last edited by cristi....; 21 March 2016, 20:36.
Comment
-
Temperatura uleiului depinde si de sarcina....la "coaja" in unele situatii am reusit sa trec de 150 grd, vara, la mers sustinut...la campie-am montat un ceas pt presiune si temp;
Eu nu am montat senzorul pt asa ceva unde trebuia- lam pus mai mult orientativ pt nebuniile mele, insa tot a aratat temperatura aceea; gandeste-te ca sunt parti din motor unde frecarea e atat de mare incat poate ajunge chiar si la peste 200 grd
Apoi mai este de luat in considerare si sistemul de racire al masinii....la logan e destul de defectuos
Nu compara golful R cu loganul pt ca nu are rost....ala are alt sis de racire ( thermostat pilotat electronic de UCE ) care lucreaza la presiune, piesele sunt altfel calite ( si rezista la temp mai mari) tolerante mai mici....
Ideea generala este ca....depinde.....de felul cum mergi (sarcina, clima altitudine), de sis de racire si mai depinde si de...ulei
Comment
-
eu sunt curios ce ulei se pune in dracia asta....totul e incandescent, cred ca sunt sute de grade in compartimentul motor
http://www.4 tuning.ro/filme-masini/view/QF9Mr9DKIXZ
Comment
-
Folosesc Liqui moly MoS2 10w-40 leichtlauf putin mai scump dar foarte bun dupa parerea mea.
Comment
-
Inlatura tu toate aberatiile si scrie de ce nu ar merge 0w30 la benzina ( chiar si producatorul motorului il recomanda in manual din cate imi amintesc)....
@octavian : da, ai dreptate, acum am vazut ca e dci de 65- astora nu le place xxW30, le trebuie xxW40
Comment
-
Originally posted by alessandro View Post0w30 in benzinare de Logan ? ))) ma bufneste rasul.
De 3 ani nu s a schimbat nimic pe threadul asta...aceleasi aberatii !
0W30 de la majoritatea producatorilor au cam aceleasi specificatii cu 5W30 DaciaOil (vascozitate rece-cald), cu diferenta ca majoritatea sunt ceva mai bune (indice vascozitate mai bun, punct de curgere mai bun, HTHS mai bun).
Deci rau nu faci, inlocuiesti uleiu de uzina cu altu din acelasi segment dar cu specificatii ceva mai bune.
Comment
Comment