If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
eu la 1.6 mpi imi arata maximul pe joja dupa ce torn mai bine de 3.5-3.6 litri.
daca pun 4 litri sta putin peste maxim
de obicei merg cu 3.5 litri/schimb, mi se pare mai ok sa rulezi 3.5 litri in 10.000 km decat 3 litri in acelasi interval.
eu la 1.6 mpi imi arata maximul pe joja dupa ce torn mai bine de 3.5-3.6 litri.
daca pun 4 litri sta putin peste maxim
de obicei merg cu 3.5 litri/schimb, mi se pare mai ok sa rulezi 3.5 litri in 10.000 km decat 3 litri in acelasi interval.
Vezi sa nu faci aceeasi greseala ca mine, in principiu cam toate sunt sensibile la joja daca nu e plan drept (chiar si 2-3 grade inclinatie te duce in eroare).
Acu vreo ~9 ani dupa ce am facut in reprezentanta schimul mirific de ulei cu (desigur) M1 5W30, acasa dupa vreo 3 beri am iesit sa-mi admir utilaju, am verificat joja...sub nivel cu vreo 3 mm..."bai ce xxxxx au facut astia" , din al 4-lea bidon desfacut am mai turnat io vreo 300 gr...
A doua zi pe plan vertical, a trebuit sa scot din motor aprx 300 gr de ulei, era peste max. Seara am uitat ca masina imi sta in fata casei inclinata...
3,5l la schimb e prea mult
Last edited by Octavian; 28 April 2016, 22:17.
Reason: Automerged Doublepost
Pentru D4F sunt curios care ulei dintre : Elf SXR 900 5w-40/5w-30 s-ar preta mai bine ? Partea mai nasoala e ca 5w-30 are API -> SL fata de 5w-40 care este SN deci teoretic mai bun.
sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Am citit si am conchis ca multi pe aici se leaga la cap fara sa-i doara...
Daca schimbi la 8-10 000 km sau la an atunci poti folosi orice ulei de pe lista chestionarului.
Atata palavrageala fara nici o documentare alta decat eticheta de pe bidon sau pur si simplu senzatia subiectiva a fiecaruia ca unul se "aude" mai bine decat celalalt!
Intretineti si exploatati motorul cum trebuie si nu veti avea probleme!
mie aia cu luboilu imi suna a propaganda. auzi: bun si la masina , dar si la avion ulei universal, ce mai
asa si nemtalaii bateau la rusi la Stalingrad ca la fasole, asta la radio ca in realitate raportu era invers )
te pomeni ca si dacia oil o fi tot luboilu din 38, niste stocuri ramase )
in alta ordine de idei dacia oilu asta e cam demodat, orice credeti voi. norma aia sl il cam da de gol. ok, la vechiile mpi-uri am mai inteles, motoare de generatie veche, in acord oarecum cu norma sl tot veche. dar sa pui un ulei sl, specific aniilor 2001 parca, intr-un motor modern totusi, cu tehnologie imprumutata din f1 (cel putin asa apare in prezentari, pistoane cu protectie diamantata parca) mi se pare cel putin habarnistic.
coreenii cum pun 0w20 in motoarele lor? mai bine elfu ala 5w40 cu norma sn decat vreu n 5w30 sl
eu n-am prea mai vazut nici un constructor actual care sa recomande pt motoarele sale moderne uleiuri sl
vw, audi, bmw ,merc, Porsche, etc recomanda uleiuri sl in motoarele lor?
Last edited by cristi....; 29 April 2016, 00:55.
Reason: Automerged Doublepost
Am citit si am conchis ca multi pe aici se leaga la cap fara sa-i doara...
Daca schimbi la 8-10 000 km sau la an atunci poti folosi orice ulei de pe lista chestionarului.
Atata palavrageala fara nici o documentare alta decat eticheta de pe bidon sau pur si simplu senzatia subiectiva a fiecaruia ca unul se "aude" mai bine decat celalalt!
Intretineti si exploatati motorul cum trebuie si nu veti avea probleme!
In ce calitate ne spui noua asta? Tot ca o senzatie subiectiva ca totul e ok, orice maglavais ai pune in motor? Fara o documentare prealabila.
Zic sa aplici sfatul pe masina ta si lasa pe fiecare sa aplice pe masina lui ce-i trece prin cap. Asa cum faci si cu RCA-ul, cel mai ieftin e cel mai bun. Asta, pana cand da peste tine unul cu RCA facut la acelasi asigurator, atunci probezi pe tine strategia proprie.
Nu toate uleiurile sunt la fel de bune, dar asta e greu de priceput pentru aia de vor sa faca economie la 30-40 de lei in plus.
Intretineti si exploatati motorul cum trebuie si nu veti avea probleme!
Am inteles! Deci, sa facem bine, ca sa nu fie rau.
Mai ramane sfatul sa ducem o viata cumpatata si nu vom avea probleme.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment