Originally posted by 827sam
View Post
Ce Tip De Ulei Folositi?
Collapse
X
-
dupa ce am mai citit cate ceva de pe forumul softpedia, am dat peste o chestiune, respectiv mobil 1 esp formula in combinatie cu if ws2 ar fi o ”combinatie” f misto
Comment
-
Originally posted by cristi.... View Postm1 0w40 inca n-am incercat
pana acum, in 80 de mii de km, primii 50 de mii a mers cu dacia oil 5w30 schimbat in medie la 6 mii de km si ultimii 30 de mii de km cu m1 5w30 schimbat tot asa, 5-6 mii de km, cu tot cu filtre (ulei si aer)
..................
Io il tineam asa aprx 9-10000 km (cu stil de mers bmw m power) , si senzatia era ca M1 5W30 la 10000 km avea viata mai multa in el decat M1 0W40 la aceiasi km.
Vara cand am fo pe un mini-circuit dupa vreo 20 minute de forja (constant 4000-6500 rpm) n-am observat nimic suspect, motorul torcea frumos, fara suflanta pornita, fara tacanituri din toate incheieturile (uleiu avea vreo 4000 km).
Dacia Oil nu a rezistat la asemenea regim, dupa ce s-a incins bine motoru, nu mai puteam trece de 4000 rpm...zgomote suspecte de rezontante (grohaia ca un porc spre 4000-4200 rpm) . A trebuit sa merg usurel cateva minute, apoi sa-l las pornit cateva minute bune pana s-a oprit suflanta.
Deci sunt diferente intre uleiuri, doar ca la un regim omenesc de exploatare nu ai cum sa faci vreo diferenta notabila, ici colo o limitare de turatie duce orice ulei care respecta normele de uzina.
Comment
-
Originally posted by Octavian View PostIo il tineam asa aprx 9-10000 km (cu stil de mers bmw m power) , si senzatia era ca M1 5W30 la 10000 km avea viata mai multa in el decat M1 0W40 la aceiasi km.
Detaliaza pt ca este nevoie de info - dpdv al zgomotului sau? Zi-le si despre diferente la demaraj intre M1 0w40 si M1 5w30....
Comment
-
Eu unul sunt perfect de acord cu ce a spus Octavian.
La ultimele doua schimburi de ulei am pus Elf Evolution 5w30 si recent am pus Mobil 1 NL 0w40. Motorul e incomparabil mai silentios in regim de forja decat cu elf 5w30.
Masina mea vede destul de des 5500 de rpm, de regula la mers in afara orasului. Depasirile le fac de regula in treapta a 3-a, exceptie fiind cand chiar nu e novoie de forja. In general schimb din tr 5 direct in tr3 si merg pana aproape in limitare.
Inainte, cu 5w30, la peste 4000 de rpm motorul era foarte foarte galagios. Probabil aici e vorba si de antifonarea excelenta a loganului.
Inainte sa incerc mobil 1 am fost cam sceptic dar ma bucur ca am decis sa-l incerc. Nici nu ma gandesc sa pun altceva de acum incolo.Dacia Logan 85 cubic inches 2k5
"Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect"
Comment
-
Nu este correct sa compari M1 0w40 cu Elf 5w30....nu numai din cauza vascozitatilor ci din cauza ca unul este full saps iar celalalt Mid-Saps ( in cel mai bun caz, nu m-am obosit sa ma uit pe indici)
Daca vrei, poti compara M1 0w40 eventual cu un ELF 5w40 ( desi e hydrocrack) .....sau cu 0w40 (daca ELF are asa ceva...)
ELF 5w30 il poti compara eventual cu M1 5w30.....
Comment
-
Eu nu am vrut sa fac o comparatie directa intre m1 nl si elf sxr. Stiu foarte bine ca nu e corect. Pur si simplu a fost o constatare personala. Avand in vedere ca la 1.4 e nevoie de 3 litri de ulei ( da da, stiu ca valoarea oficiala e 3.3) pt mine diferenta de pret dintre un "banal" elf sxr sau daciaoil si Mobil 1 sa zicem nu mi se pare semnificativa.Dacia Logan 85 cubic inches 2k5
"Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect"
Comment
-
Din motivele pe care le-ai scris tu nici eu nu inteleg de ce nu accepta M1 - vorbind strict pe criteria de pret ; pt ca daca vorbim de raport pret/calitate atunci de departe M1 este cel mai potrivit in Romania....la cat de ieftin este si mai ales cat de mult face pt pretul scazut, nu are rival....
Comment
-
Pe situl bmwservice.livejournal.com la articolul despre uleiuri apare bolul ala de sticla la unele cu arsuri, la altele transparent, la unele cu o pelicula maronie de ulei; in care din cazurile astea este uleiul mai bun ?
Trimis de pe al meu Orin_QS folosind Tapatalk
Mai precis aici http://bmwservice.livejournal.com/27699.html; sunt analizate dupa ce sunt fierte la temperatura inalta...
Trimis de pe al meu Orin_QS folosind Tapatalk
Comment
-
Originally posted by plopii View PostPe situl bmwservice.livejournal.com ..... in care din cazurile astea este uleiul mai bun ?
Ce vezi acolo e un test al diverselor uleiuri la temperatura ridicata...si atat ; eu am pus link-ul aici doar pt a va face o parere si nicidecum pt a cumpara in functie de acel test
Acel test nu cuprinde capacitatea de lubrefiere , pompabilitate, detergenti etc a unui ulei.....se refer strict la comportamentul la temp ridicate - exists inclusiv pe youtube testul daca il cautati
unele uleiuri lasa curat, fara depuneri....asta nu e rau, dar nici grozav..
Altele lasa depuneri la greu....altele nu lasa depuneri, dar lasa un strat protector pe sticla ;)
Cine are ochi sa citeasca...intelege
Comment
-
Comment