If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Multumesc de informatii. la hths fiiind acea a5 cred ca trebuie sa fie sub 2.9. cifrele nu sint chiar rele, nu imteleg de ce multa lume il desconsidera, poate nu isi pastreaza bine proprietatile. de unde ai datele despre dacia oil?
ps. acum am vazut ca desi e 5w30 vascozitatea la 40 de grade e a unui ulei 0w30 (liquimoly)
Multumesc de informatii. la hths fiiind acea a5 cred ca trebuie sa fie sub 2.9. cifrele nu sint chiar rele, nu imteleg de ce multa lume il desconsidera, poate nu isi pastreaza bine proprietatile. de unde ai datele despre dacia oil?
ps. acum am vazut ca desi e 5w30 vascozitatea la 40 de grade e a unui ulei 0w30 (liquimoly)
O mica corectie:
ACEEA A5 inseamna hths cuprins intre 2.9 si 3.5.....nu sub 2.9
Dacia oil 5w30 e similar lui elf evo sxr 5w30 ca indici
Inainte de vascozitati la diverse temperaturi ar trebui sa te intereseze indicele de vascozitate...
De ce? Pt ca grosso moddo ala iti indica cat de mult isi mentine uleiul vascozitatea la temperatura pe care o invoci
Sa-si dea si doctoratul in ulei.....cu noi aici, asa mai invat si eu ceva.
Multumesc pt toate informatiile interesante.
Am la tara niste manuale scolare pt mecanici auto, cum ajung am sa scanez paginile ce se refera la ulei si sistemul de ungere, le pun aici, chiar daca sunt antice, ai ce invata.
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Bucură-te de videoclipurile preferate și de muzica preferată, încarcă conținut original și arată videoclipurile tale prietenilor, membrilor familiei și lumii întregi pe YouTube.
nu e nevoie, daca te referi la cum functioneaza circuitul de ungere, exista animatii destul de relevante
legat de info...am avut fisa in format electronic, sa vad daca o mai gasesc. cert e ca la indici situatia se prezinta 1:1 cu elf 900 5w30
...cert e ca la indici situatia se prezinta 1:1 cu elf 900 5w30...
Adica la fel de bun? "sau!" Acelasi ulei cu alta palarie? Cu alte marci de ulei 5w30 se aseamana la fel de mult? De exemplu Mobil 5w30 are alti indici? (am dat si eu un exemplu care mi-a venit mai la indemana).
m1 da,are alti indici, mai buni; de ex vascozitatea la 100 de grade e de 12,1 la m1 fata de 9.9 la dacia oil/elf, 254 de grade aprinderea fata de 236/234 la d.o; norma sn fata de sl la d.o (uzura mult mai mica pt motor la m1), -45 de grade parca fata de -36...tbn-u e mai mic la m1 dar asta datorita faptului ca e un low saps, preventiv insa trebuie schimbat mai repede, chiar daca e superior unui d.o/elf; vascozitatea la 40 gr e mai buna pt d.o in sensul ca e mai scazuta, 57-58 fata de 73.x parca daca nu ma lasa memoria la m1, de altfel n-am prea vazut nici o alta vascozitate asa mica la alt 5w.. sub 60, in fine, asta conteaza mai putin
indicii pt o clasa de vascozitate nu-s batuti in cuie, ei variaza pe o anumita plaja de valori
Bucură-te de videoclipurile preferate și de muzica preferată, încarcă conținut original și arată videoclipurile tale prietenilor, membrilor familiei și lumii întregi pe YouTube.
Agency: DITTBORN & UNZUETA Director: ANDERS SCHRODER Production/Animation: FRAME http://frame.dk VFX: GHOST VFX http://ghost.dk Thomas Bay, executive produce...
exact, e rebranduit in dacia oil
asa cum bmw foloseste acu shell...uleiu din reprezentanta se numeste tot bmw oil, nu shell
din moment ce dacia nu dezvolta nici un motor propriu si personal, ci doar ”imprumuta” de la renault, normal si absolut firesc ca ce se pune in renault se pune si in dacie, ca doar pana la urma tehnica e de renault dar cu caroserie desenata de cei de la dacia
sau e ca la capetii de bara: dacia-renault bla bla comanda de la lemforder dar isi stanteaza sigla renault, dar n-au ei treaba cu capetii de bara, doar ii comanda de la firme mari si ii rebranduiesc cu sigla proprie. nu inteleg ce e asa greu de inteles de unii nu vor sa accepte ca dacia oil=elf=total
Bucură-te de videoclipurile preferate și de muzica preferată, încarcă conținut original și arată videoclipurile tale prietenilor, membrilor familiei și lumii întregi pe YouTube.
elf 5-40....daca stie cineva rusa...am inteles doar ”sintetica” zis in sictir
Last edited by cristi....; 2 June 2016, 00:32.
Reason: Automerged Doublepost
Inainte de vascozitati la diverse temperaturi ar trebui sa te intereseze indicele de vascozitate...
pai nu ma intereseaza doar vascozitatile la 40 si 100. eu vreau doar sa gasesc un ulei cu aceleasi vascozitati ca cele pe care le are uleiul recomandat de producator(dacia oil) dar cu celelalte caracteristici imbunatatite: hths, indice de vascozitate, flash point, pour point. liqui moli synthoil 0w30 de exemplu.
Partea cu economia de combustibil nu ma intereseaza absolut deloc, o consider strict o gaselnita de marketing, valorile sunt neglijabile.
ceea ce ma interseaza este protectia si eu vad lucrurile asa:
La rece indiferent de temperatura exterioara (chiar si la 40 de grade)orice ulei este prea vascos. pana nu se in incalzeste (adica pana nu ii scade vascozitatea) nu asigura o protectie buna, de aceea vreau ca vascozitatea la rece sa fie cat mica, pt a fi cat mai aproape de vascozitatea operationala (la cald) a motorului. e mai bine sa pleci cu vascozitate la rece de 60 si sa scada spre 10/11 pe masura ce se incalzeste(d.o.5w30 sau LM0w30), decat sa pleci cu 85.4 la rece (de exemplu motul xcess5w40) si sa scada spre 14.2 la cald
La cald atata timp cat producatorul recomanda un ulei cu vascozitate in jur de 10 ma gandesc ca asta e valoarea la care motorul a fost gandit sa lucreze, bineinteles ca daca in loc de 10 e 15 nu inseamna ca e prea mare ci doar ca e o idee mai vascos si deci are o curgere putin mai "lenta".
tot pt protectie consider ca atat timp cat vascozitatea la cald nu scade la valori sub cele normale ceea ce conteaza cu adevarat este hths acesta fiind parametrul care descrie rezistenta la forfecare la temperaturi inalte
tot rationamentul de mai sus se bazeaza pe ipoteza ca motorul este exploatat in conditii normale, nu "racing sau alte balarii"
Daca vrei protectie atat la rece cat si la cald vei alege un A3, de preferinta 0w30-40 cu urmatoarele caracteristici:
-fullSAPS
-hths cel putin 3.5 dar de preferat nu mai mare de 4.0
-indice de vascozitate cat mai mare, de preferat mai mare de 175
Am scris de un 0w pt ca spre deosebire de 5w acesta este de cele mai multe ori full sintetic....oricand un ulei full sintetic va fi mai bun ca unul semi sintetic..
Uleiurile 5w pot fi usor dopate in asa fel incat sa para full sintetice....pana nu te uiti in MSDS nuti dai seama...
In plus la rece un 0w asigura mai multa protectie ca un 5w prin faptul ca este mai fluid, are o pompabilitate mai buna si deci ajunge in locurile critice mai repede ca unul mai vascos
Ca regula generala iti trebuie unul cat mai putin vascos cu protectie cat mai mare-ideal....
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment