Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pai daca a fost pus in masina din semntura (cu motor de 1.2 pe benzina) cred ca nu respecta prima cerinta din manual adica sa aiba norma ACEA A3/A5. citat din fisa de date a uleiului tau: "Castrol Magnatec 5W-40 C3 is suitable for use in automotive gasoline and diesel engines where the manufacturer recommends an ACEA C3"
    in manual nu cred ca recomanda C3 pt motoarele pe benzina.

    In alta ordine de idei , multumesc Hyrayama pt indicatii, ceva in genul aveam si eu in minte, deocamdata mai am 1l de dacia oil ramas deci urmatorul schimb va fi tot cu asta , pt ca daca datele puse de cristi sunt corecte, vad ca nu e chiar rau la caracteristici, dupa aceea cred ca o sa trec pe liqui moli sinthoil 0w30, asta vad ca are cam aceleasi vascozitati in schimp ceilalti parametri sunt mai buni hths>=3,5, vi 185, pour point -45, ..desi d.o. e 30 lei litru iar LM e 55 lei litrul, unii ar putea spune ca decat sa schimbi odata pe an cu LM mai bine la 6 luni cu d.o.

    Comment


    • Vezi ca sunt 2 tipuri de LM 0w30....sa il iei pe cel cu A3
      As zice sa lasi dacia oil si sa treci la altceva...
      Nu vrei sa incerci un 0w40?

      Comment


      • De curiozitate, pt. 1.6 MPI (K7N) care ar fi specificatiile recomandate de producator la alegerea uleiului? Si ceva exemple cu asemenea uleiuri? Din cate am citit, multa lume recomanda M1 0W40 NewLife (Full Sintetic). Nu ma intereseaza economia de carburant, cat protectia motorului + vascozitatea la pornire..

        Comment


        • Originally posted by Hirayama View Post
          Vezi ca sunt 2 tipuri de LM 0w30....sa il iei pe cel cu A3
          As zice sa lasi dacia oil si sa treci la altceva...
          Nu vrei sa incerci un 0w40?
          Da stiu, unu e longtime (A3) si celalalt longtime plus (A1, A5) si e recomandat pt WAG, eu am facut referire la primul.

          Nu o sa arunc litrul sigilat de D.O. ramas din ianuarie , o sa schimb in viitorul apropiat iunie/iulie si o sa-l folosesc mai cumpar 2l si probabil o sa stea in motor pana prin noiembrie/dec cand o sa trec pe LM0w30.

          De ce zici sa renunt la D.O. ? mie din caracteristici mi se pare relativ ok.
          Am avut mobil 1 new life 0w40 de doua ori, singura diferenta remarcata a fost ca se stinge ledul de ulei cu max o secunda mai repede fata de texaco havoline 5w40care fusese inainte.
          Acum are putin peste 100k si 9 ani si pe parcurs a primit D.O 5w30, texaco havoline 5w40, mobil 1 0w40(de 2 ori), valvoline 5w30 (de doua ori),
          De obicei am schimbat pana dupa max 8k km si aprox 7, 8 luni (in medie).

          Pt evil sheep: producatorul nu e foarte precis privind specificatiile: trebuie sa aiba norma ACEA A1/A3/A5, sau in lipsa aiba API SJ, SL, SM, iar la vascozitate oricare dintre 0w30, 0w40, 5w30,5w40, 5w50, 10w30,10w40,10w40, 15 w40, 15w50 (tinand cont de temperatura exterioara, evident nu se recomanda 15w50 daca locuiesti in nordul norvegiei. Ceea ce multi inteleg gresit este vascozitatea la cald adica aia de dupa w , nu inseamna ca faca stai la ecuator in sahara ai nevoie de 15w50. vascozitatea la cald se refera la regimul la cald AL MOTORULUI. conditiile necesare pt o vascozitate la cald de 50 presupun un regim de functionare foarte sever gen turatii si/sau sarcini mari, adica "racing", urcari de rampe, carat remorci etc.
          daca afara e cald e mai mult treaba sistemului de racire.
          Last edited by sky999; 2 June 2016, 11:41. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • dacia oil e ok iarna mai ales iar vara doar daca mergi extraurban cu viteze nu foarte mari, viteza aerrului reuseste sa raceasca optim motorul

            daca prinzi cum am prins eu anu trecut dita mai coada pe valea prahovei datorita unui loganist care s-a rasturnat cu masina si faci vreo 2h jumătate de la iesirea din bv pana in sinaia, stand bara la bara , pe loc, cu zecile de minute, cred ca era oparit dacia oil demult

            oricum eu am reusit sa-l oparesc pe transalpina, in 2009 când inca se lucra, am mers mult numai cu tr 1 la 3 mii de ture pana a sarit apa la 6 linii (nu era nici o eroare, pur si simplu supra incalzire) iar motorul a mers f urat pana la schimbarea uleiului, facea ca toti dracii, deci clar verile noastre sunt peste capabilitatile unui d.o/elf 5w30

            in plus, vara, in oras, asfaltu degaja o caldura enorma care se reflecta/degaja fix in baia de ulei

            sistemu de racire asigura racirea superioara a motorului, de partea inferioara se ocupa uleiu

            in plus, la viteze foarte mici, sistemu de racire e deficitar, ne-existând un flux de aer care sa-l racească, deci cea mai mare ”greutatea” cade pe ulei
            Last edited by cristi....; 2 June 2016, 14:14. Reason: Automerged Doublepost

            Comment


            • aici nu mai sunt de acord tot ce spui. pe transalpina nu vara a fost de vina ci chiar transalpina... adica un regim de functionare mai sever care a depasit conditiile normale.. nu stiu ce sa zic si eu am fost pe transalpina dar situatiile cand mergi cu 1-a la 3000 de ture nu sunt chiar asa dese (cel putin nu ar fi trebui sa fie). sunt altii care au traversat alpii cu dacia oil si nu au schimbat dupa aceea uleiul.

              "in plus, vara, in oras, asfaltu degaja o caldura enorma care se reflecta/degaja fix in baia de ulei" ....
              eu cred ca in acest caz caldura se degaja invers: de la baia de ulei catre aerul inconjurator si implicit catre asfalt prin radiatie din simplul motiv ca baia are aproape 100 de grade iar asfaltul (chiar daca sunt 40 de grade la umbra) nu se va apropia niciodata de asemenea temperatura. oricum transferul de caldura este neglijabil pe acest traseu fata de transferul de caldura prin sistemul de racire.
              pt racire rolul uleiului e sa "ia" caldura din partile "fierbinti" (adica de prinprejurul camerei de ardere) si sa o "dea" circuitului de racire. la o exploatare normala daca motorul se supraincalzeste nu e vina uleiului ci a circuitului de racire.

              Comment


              • @sky : eu nu sunt in masura sati dau sfaturi; as fi ipocrit sati zic ce sa faci, pe banii tai

                Am vrut sa spun ca exista ceva mult mai bun decat dacia oil 5w30

                Referitor la fiert apa pe transalpina...mie nu mi sa intamplat niciodata...nici acolo nici altundeva....nu are voie, vina nu este numai a uleiului...

                Intrebare ajutatoare : unde fierbe mai repede un lichid, la campie sau la munte? (Fizica cls 6)

                Daca doriti sa ajutati motorul, eu as pune(de fapt am pus) un radiator de ulei...cat de mic...
                Asta il va ajuta mai mult decat orice aditiv....si poate veti putea da forje si cu dacia oil ))

                Dar.....nu cred ca va face careva asta din moment ce unii din voi se uita la 30-40lei diferenta intre uleiul oem si un ulei mediu ca performanta

                Comment


                • p.s

                  uiti ca in 2009 când am fost eu nu era nimic asfaltat pe transalpina, era offroad. de asta am mers numai in tr 1 de i-au sarit supapele )

                  in plus a inghitit si tone de praf de la basculantele care treceau in viteza. cert e ca n-am mai putut merge cu mai mult de 80/h vreo 2 sapt; motorul facea urat. i-am schimbat filtru de aer cum am ajuns acasa, dupa cateva zile si atat. pe atunci nu eram informat si la curent cu uleiuri si alte chestii, asa ca n-am schitat nici un gest de schimbare, am asteptat revizia prin facut urat ma refer la zgomote metalice, zornaieli, cineva mi-a spus ca e din cauza prafului care a intrat pe la motor, distributie etc si din cauza asta face asa pana se mai duce; dupa schimbul de ulei lucrurile au revenit la normal

                  6 linii nu stiu cat inseamna, vreo 100 de grade sau peste... daca lichidul de racirea avea peste 100 de grade, uleiu avea si mai mult, ceea ce l-a dus in zona critica; rezistenta la forfecare nefiind pctu forte la dacia oil
                  Last edited by cristi....; 2 June 2016, 17:08.

                  Comment


                  • eu am dat cam 15-20 de ture pe circuitul mic de la sannicolau doar in 2-3, 6-7 ture legate pe arad, tot cu tr2 si-n afara de consumul de 14% n-am observat nimic in neregula la masina. in schimb, doua bmw-uri, din care un 640i nou n-a suportat mai mult de 5-6 ture pe circuit pana i-a dat apa peste capota. ala banuiesc ca avea ulei calumea, dar din cauza ca nu avea destula viteza sa raceasca apa, a fiert. pe transfagarasan, transalpina, transemenic, din nou nu s-a intamplat nimic si am avut dacia oil in motor.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • O sa fii uimit cat de putini isi ingrijesc unii masinile scumpe...
                      Apoi...motorul ala de 4-5 litrii....cata caldura si ce forte de forfecare credeti ca genereaza, ca la logan?
                      In al treilea rand...poatte era unul din ala care tine uleiu 30 000 ca deh...e longlife

                      In al patrulea rand....bmw nu stie sa faca motoare ca renault; sa nu faceti polemici ca stiu despre ce vorbesc, am si bmw

                      Ca sa ma laud negativ......si la mine a mers cu termostatul bllocat pe inchis (wahler) vreo 2 luni vara si nu mia urcat apa deloc...nu as fi descoperit daca nu as fi schimbat si prostia aia de siguranta de la gmv...

                      Comment


                      • nu stiu ce sa zic. in 2009 am mers vara, foarte cald afara chiar si sus. din cauza soarelui nu vazusem cele 6 linii, tata le-a observat si mi-a spus. am oprit, am lasat-o putin sa mai mearga la relantii, am oprit-o, am deschis capota, am facut o pauza de 20 de min, pus contact , a stat la 4 linii pana jos. dar pe urcare, fiind si conditii dificile de mers, fiind f cald afara, viteza mica, lipsa ventilare motor, zic ca reactia a fost una normala si asteptata. greseala mea a fost ca nu m-am informat inainte sa vad starea drumului, doar auzisem ca e misto peisaju, nu stiu ce, gata, hai sa mergem...când am ajuns acolo crima si pedeapsa... de asta nu am deloc la inima transalpina, de fiecare data când ma gândesc la drumu ala am o repulsie )


                        transalpina traversata cu honda accord coupe in august 2008.sa nu zica cineva ca nu se poate trece pe acolo cu un autoturism


                        Transalpina - The highest road in Romania, also called "The King's Road", it's beautifull, wild, simply amazing. The song is played by Gherghe Zamfir. Enjoy.


                        sa-ti dai seama de conditiile f dificile de drum si la ce cazne am supus masina si uleiu
                        Last edited by cristi....; 2 June 2016, 17:30.

                        Comment


                        • s-a asfaltat transalpina, in unele locuri poti sa mergi acum si cu-a 3-a in tr3, chiar si cu masina incarcata e deja bine, fata de tr1 la 3000rpm...
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • Mie imi place sal urc....senzatia de lesin a unui motor aspirat e de nedescris comparativ cu unul supraalimentat

                            Supapa din capacul de la borcanul cu antigel iti functiona?

                            Comment


                            • Originally posted by Fanez View Post
                              In consecinta, elf 5w30 = dacia oil 5w30.
                              Nu. Am făcut comparație la service. Elf 5w30 era mai închis la culoare față de Dacia Oil 5w30.

                              Comment


                              • daca ma intrebi pe mine, la mine merge bine supapa de la borcan. am completat 200ml in 4 ani, deci respira. si daca respira, inseamna ca e viu
                                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google