Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nu stiu daca functiona, nivelu era doar mai ridicat fata de cum era cu motorul rece (normal) si atat, nu bolborosea apa, nu nimic. gmvu a mers vreo 2 min dupa oprirea motorului. oricum, frigea totul

    in 2009 când am fost, masina era noua, avea vreo 3 luni

    am mai mers 1 data prin 2011/2012, a fost mai ok dar am mai prins niste portiuni in lucru. apa n-a mai urcat dar intr-adevar, motorul a fost mega lesinat. in a 2a cu pedala apasata aproape la fund de abia putea tine 2500 de ture, 3 pers in masina (aprox 210-220 kg + bagaje light, max 10 kg)

    n-as mai merge acu pe acolo, indiferent de starea drumului, personal nu mi se pare ceva wow, spectaculos
    Last edited by cristi....; 2 June 2016, 17:45.

    Comment


    • @seba: la tine sunt sigur ca merge...oricum tu ai si CAI si mai ajuta si aia

      Daca creste , nu prea are voie...posibil capacul de vina, deja cand bolboroseste e tarziu...

      Astea sunt conditiile care fac uneori diferenta intre piese medii si premium...

      Am trecut in offtopic

      Comment


      • pai si acum, cu motorul cald, nivelul e mai ridicat decat cu motorul rece

        eu cred ca e normal sa fie asa, de asta ii spune vas de expansiune

        cu motorul rece, nivelul e aprox la jumatatea limitelor min-max, cu motorul cald e aproape de maxim, un deget sub nivelul de max

        am vrut sa mai completez eu cu nitel antigel dar cei din service au strans capacu atat de tare incat n am reusit sa-l desfac. dar nici nu stiu daca are rost sa mai completez cu 100-150ml de antigel, in conditiile in care cu motorul cald nivelul e app de max. daca as mai turna 150 de ml, nivelul ar depasi limita max, cu motorul cald, si sa nu se creeze o supra presiune in sistem

        Comment


        • transalpina nu e chiar asa inalta incat presiunea atm sa scada semnificativ punctul de fierbere, nu stiu la ce temp fierbe apa la 2000 de m (99 de grade celsius?) si in orice caz sase linii arata doar temperatura agentului de racire nu si faptul ca fierbe sau nu, mai mult decat atat, la cald, presiunea in circuitul de racire este putin mai mare decat cea attm astfel incat agentul de racire incepe sa fiarba la peste 100 de grade.
          in general uleiul chiar si dacia oil, trebuie sa faca fata la o sarcina putin peste normal , nu au gandit masina sa mearga doar cu 130 la ora la campie.
          normal ca daca o incarci cu 500 de kg si mai vrei si sa urci munti doar cu 1-a si a2-a la 3/4000 de ture s- ar putea sa ai surprize, dar asta nu e modul de exploatare de zi cu zi despre care discutam aici.
          Logica mea e sa fie folosit un ulei cu vascozitate cat mai mica pt reduce uzura la pornirile reci, la cald sa aiba o curgere cat mai apropiata de cea la care a fost gandit motorul. citeam pe un site din state ca vascozitatatea ideala pt axele cu came ar fi undeva la 10cSt.

          Comment


          • 5w30 a5/b5 se foloseste strict pt economie de combustibil si noxe mai reduce/protectie catalizator, nu stiu daca are legatura neaparata cu cea mai buna solutie pt un motor; pe majoritatea forumurilor, utilizatorii fug de uleiurile eco ca arsi

            tot de la elf, 5w40 insa, indicii, fata de 5w30, explodeaza vascozitate de vreo 14 la 100 de grade, vreo 90 si ceva la 40...

            in plus, elfu 5w30 sau d.o nu au absolut nici o legatura cu uzura mica, din moment ce norma e antica si de demult , mai exact sl...

            la un sn, indiferent de ce indici de vascozitate are la 100 gr sau la 40, uzura e mult mai mica fata de un sl cu indicii f josi

            eu nu stiu cum palaria mea sa toarne un ulei sl intr-un motor turbo pe benzina, unde e nevoie de un ulei superior ca sa raceasca turbina, nu pot sa inteleg chestia asta
            Last edited by cristi....; 2 June 2016, 18:06.

            Comment


            • @sky
              Depinde de axele cu came....adica din ce sunt facute; si depinde de culbutori ( hidraulici sau mecanici)...

              Daca tot te uiti prin state-si bine faci- cauta seminariile lui Dan Watson despre uleiuri....

              @cristi : eu ma refeream sa nu creasca mult nivelul....nu 1-3 cm sau cat ai tu....totusi e posibil sa ai ciupita un pic garnitura de chiulasa...
              Nuti bate capul....dai ulei bun, filtre bune si bucurate de ea

              L.E: iti toarna si ulei sj daca piesele sunt calite si rezista...
              Cazanul nostru nu rezista poate, dar o masina care are tolerante mici are altfel de duritate a piselor si calire incat rezista....
              In cele moderne poti pune si 0w15 si iti urca transalpina cu 10 oameni fara sa ragaie etc etc...
              Deci e diferenta de calire a pieselor

              As vrea sa folositi termenul de arbori cu came...nu axe...axe are caruta....arborele transmite cuplu....se poate?
              Last edited by Hirayama; 2 June 2016, 18:11.

              Comment


              • pana acu unii spuneau ca domnle mpi-urile sunt motoare vechi si merg mai bine cu un ulei de conceptie tot mai veche, sl, si nu cu unu ultra modern, cu aditivi care ataca garniturile bla bla

                ok, 0.9tce de ex nu mai e un motor de conceptie veche; asta e modern dar ii toarna tot un ulei prost

                lantu si turbina ce o zice de uleiu SL?

                garnitura de chiulasa nu cred ca e ciupita. dupa racirea completa a motorului, nivelul de antigel revine de fiecare data la acelasi nivel, nu scade fum albastru nu scoate, etc. e un comportament absolut normal ciudat ar fi sa nu creasca deloc nivelul/ sa dispara cantitati semnificative
                Last edited by cristi....; 2 June 2016, 18:22.

                Comment


                • Originally posted by cristi.... View Post
                  tot de la elf, 5w40 insa, indicii, fata de 5w30, explodeaza vascozitate de vreo 14 la 100 de grade, vreo 90 si ceva la 40...

                  in plus, elfu 5w30 sau d.o nu au absolut nici o legatura cu uzura mica, din moment ce norma e antica si de demult , mai exact sl...
                  pai nu la uzura ma raportam ci la cugere. ceea ce incerc sa spun este ca din moment ce au pus d.o. 5w30 cu vascozitate de 9.9 la cald, probabil asta e valoarea la care au considerat curgerea optima. e adevarat la asemenea vascozitate e greu sa asiguri un film de uleo cu rezistenta buna la forfecare, probabil de aia LM 0w30 cu vi 185 hths > 3,5 si api sm costa aproape dublu fata de d.o cu iv 170 hths 2.9 si api sl desi au cam acelesi vascozitati(curg la fel ) si la rece si la cald.
                  iar elf 5w40 are vascozitatea la 40 de grade 85 fata 57 cat 58 cat ar avea d.o. inseamna ca la pprnirile cu motorul rece e ca mierea fata de apa(am exagerat).
                  Last edited by sky999; 2 June 2016, 18:24.

                  Comment


                  • Se zic multe...
                    Mitul cu atacatul garniturilor nu e exact...
                    Mai exact : un motor care a mers mult cu un ulei mediocru...i se pune dintrodata un full sintetic..asta prin puterea superioara de a curata/detergenti disloca toate mizeriile de la vechiul ulei...depuse prin garnituri...si atunci incepe sa dea ulei

                    In realitate nici un motor care a avut sintetic de la inceput nu pierde ulei pe la garnituri

                    Noul motor turbo de la renault imi place si cred ca e robust...
                    Sa vezi tu nazuri si consum de ulei la TFSI....daca la asta poate completezi cu ml, apoi ala mananca cu litri...

                    Dacia va pune ulei ca sa satisfaca poporul...poporul vrea ieftin, ieftin o sa aveti
                    Dar eu inca o data zic...renault stie sa faca motoare

                    Comment


                    • alta eroare...

                      rata de curgere la un ulei full sintetic difera de rata de curgere la un semisintetic dopat

                      asta din cauza moleculelor de ulei care sunt uniforme la uleiurile sintetice/full sintetice. era o animatie despre asta, poate o gasesc si o pun aici


                      Bucură-te de videoclipurile preferate și de muzica preferată, încarcă conținut original și arată videoclipurile tale prietenilor, membrilor familiei și lumii întregi pe YouTube.



                      What's engine oil made of? What's the difference between mineral, semi-synthetic and fully synthetic oil? What does these differences mean for your engine?W...

                      Comment


                      • Multumesc....acum poate se prind unii de pe aici de ce am tot zis in sus si-n jos ca puneti sintetic ....si mai ales din ala cu 0w.....
                        Nu de dragul de a contrazice, dar calitatea a devenit accesibila....de ce sa puneti o mizerie hidrocracata cand puteti sa puneti un sintetic decent....

                        Filmuletele sunt bune dar sunt pt gradi.....insa e un inceput

                        Comment


                        • mda nu stiu ce sa zic, dar curgerea unui lichid este invers proportionala cu vascozitatea fie ca vorbim de ulei de motor, miere, sau untura de peste atunci cand au acceasi vascozitate curg la fel si asta nu o stiu nici de pe youtube si nici de pe site-uri ci de la Mecanica fluidelor.
                          diferenta intre un ulei semi si unul sintetic de acceasi vascozitate la cald este doar ca cel sintetic isi va pastra mai bine in timp valoarea vascozitatii la temperatura data.
                          uleiuri cu adevarat sintetice sunt foarte greu de identificat chiar si din msds daca aduni componentele nu iese la 100%. sunt multe hidrocracate marketate ca full sintetic chiar si la producatori de varf ca mobil1.
                          Last edited by sky999; 2 June 2016, 19:55.

                          Comment


                          • Uleiurile curg la fel in functie de vascozitate, nu contesta nimeni asta...

                            Problema apare in 2 cazuri - temperatura ridicata/sarcina mare si timp

                            La temperatura ridicata/sarcina mare cele semisintetice nu rezista cat rezista cele sintetice

                            In timp cele semisintetice cedeaza inaintea celor sintetice

                            Cand au cedat uleiurile se traduce astfel :

                            - se ingroasa peste norma acceptata la rece - nu mai curge la fel (chiar daca e 5w)
                            - se subtiaza la cald peste norma acceptata la cald - rupe pelicula si calezi piese


                            Uleiurile cu adevarat sintetice nus ff greu de gasit, daca te uiti atent;
                            In general producatorii nu pot si nu are rost sa hidrocracheze un 0w....am mai scris, ca sa fii sigur, un 0w sigur va fi sintetic indifferent ca e gr3 sau gr 4.....

                            Daca vrei PAO sau ester atunci ataci MSDS.....altfel alegi un 0w si cam sigur este full sintetic...si chiar daca e hydrocrack sa zicem, tot va fi mai bun decat un 5w hidrocrack

                            Comment


                            • Care-s alea din gr. IV că deliberat s-a creat confuzie totală pe piața uleiurilor? Mai mult, producătorii schimbă formulele după bunul lor plac, când vor.
                              Un ulei gr. III ținut până-n 10.000 km la Logan n-are nici pe naiba.
                              Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                              Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                              Comment


                              • Ok, sa clarificam un pic lucrurile ; mai jos o sa pun clasificarea si impartirea lor in grupe

                                Apoi am pus un link cu o poza care arata cum se comporta fiecare la o anumita temperature

                                http://s140.photobucket.com/user/saa...scopy.jpg.html


                                http://www.machinerylubrication.com/...ase-oil-groups


                                Ideal ar fi un grupa 5.....insa cum zicea cineva mai sus, nu va tusi nici cu gr 3

                                M1 0w40 este un PAO- insa multi il socotesc un gr 3 avansat (dopat) la gr 4; practic tot ce are PAO ar putea fi socotit gr 4....

                                Gr 5 sunt tot ce vedeti cu PAG/POL, esteri sau cei bio ( de ex, renewable)

                                Castrol are PAO ( cam tot ce e cu 0w....de restul nici nu ma obosesc sa caut)...nu stiu sa aiba esteri Castrol-ul, cu exceptia lui RS 10W60 ( scriau odata pe bidon ca este "ester based")

                                La motul gasiti ambele si gr 4 si gr 5.....dar si mix-uri gen 0w30 PA0+ester

                                Despre uleiurile de nisa ( joe gibbs RL RLi etc) nu are rost sa vorbesc....sunt strict facute pt un scop si costa....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google