Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by darksid3 View Post
    Corect, dar daca impresiile relatate nu sunt bazate pe senzori si cifre, atunci e doar...subiectivism

    .
    pai tocmai la asta ma refer, la date concrete:

    -am zis de presiune si temperatura
    - zgomotul redus poate fi documentat cu un microfon...eu nu am nevoie, am urechi bune
    - am prezentat UOA ale diverselor tipuri
    - am scris si din experienta personala...

    Apoi daca astea toate sunt subiectivism, ma bucur ca argumentele unora cu dacia oil/elf/ vocea clientului/fantoma lui stroe sunt date obiective ))))

    Tu de ce pui M1 ? Ca doar ai de unde alege....royal purple , joe gibbs, amsoil, redline...

    Comment


    • Dacia Super Nova, 140.000 km cu dacia oil...fara probleme...nu consuma ulei (schimbat la interval de 10.000 km)
      Logan 1.4 mpi (2004)...200.000 km cu dacia oil in primii 10.000 (masina a stat 4 ani), dupa care elf 5W30. Shimbat la 14-15.000 km. Nici o problema cu masina

      Acum sunt tare curios, dintre persoanele care recomanda pe aici schimbat la 5000 km...tot soiul de tipuri de ulei mai exotice...au facut analizele la ulei? Sau macar au vazut un buletin de analize? Pentru motorul de logan...evident.
      Eu zic ca nu merita sa pierzi timpul si banii schimband la 1000 km cu ulei de nu's care. Evident...pentru o utilizare normala.
      Eu zic ca producatorii calculeaza un interval de km intre schimnburi...din care scad procente bune pentru siguranta (adica ei calculeaza la 25.000 km...dar schimbi la 20.000 km pt siguranta). Nu o sa-ti sugereze la limita...pentru ca la limtia riscul sa se strice este mai mare in garantie...prin urmare...pierde producatorul motorului.

      Comment


      • Producatorii de motoare recomandaun ulei si un nr.de km astfel incat sa n-ai probleme cu motorul.
        Producatorii de ulei recomanda schimbarea mai repede si la mai putini km decat producatorii de motoare ca sa vanda mai mult. Logic.
        Motorul nu e deranjat cu nimic daca schimbi uleiul la 15.000 cum zice producatorul motorului dar nici da-l schimbi la 5000 km ca asa vrei tu.
        Eu am Mannol cu specificatii rn 0700-0710, al treilea schimb, toate 3 sub 8000 km. E un ulei ieftin, e "made in germany" si n-am auzit sa fie mai prost decat dacia oil. Mannol e firma de lubrifianti (de toate felurile). E mai bun decat dacia oil pentru ca e mai ieftin! ( cam 10 lei/litru). Ori dau 100 de lei pe Mobil si-l schimb la 10.000, ori dau 50 de lei pe Mannol si-l schimb la 5000, ca bani e tot pe acolo, iar motorul nu scartaie, bataie, etc. (am zis si eu asa niste sume, nu sariti pe mine ca nu alea sunt preturile )

        Comment


        • Originally posted by Hirayama View Post
          Multumesc....acum poate se prind unii de pe aici de ce am tot zis in sus si-n jos ca puneti sintetic ....si mai ales din ala cu 0w.....
          Nu de dragul de a contrazice, dar calitatea a devenit accesibila....de ce sa puneti o mizerie hidrocracata cand puteti sa puneti un sintetic decent....

          Filmuletele sunt bune dar sunt pt gradi.....insa e un inceput
          Asta e unul din avantajele tehnologiei, a prezentului (desi recunosc ca imi place sa traiesc in trecut )) ) ai pe toata mana uleiuri de calitate decenta, nu mai este ca acum 20-25 ani cand nu prea aveai multe de ales, si daca alegeai ceva de top te costa o caruta de bani.
          Din cauza asta pur si simplu in ziua de azi nu mai vad rostul la un 15W40 sau chiar si 10W40...pt o diferenta de 20-30 lei la un schimb de ulei nu merita sa te mai incurci cu un mineral/semisintetic (mineral+hidrocracat, asta e semisintetic).

          Originally posted by Hirayama View Post
          ....................

          Tu de ce pui M1 ? Ca doar ai de unde alege....royal purple , joe gibbs, amsoil, redline...
          Cine a mai lecturat stie de problemele la masinile Saab seria 9-3 parca, sistem de ungere deficitar, multe motoare au crapat din cauza depunerilor si a ungerii proaste (ceva greseala de fabbrica) , uleiu se supraincalzea si nu mai facea fata.

          Ca prima solutie de la Saab a fost sa selecteze in mod clar si explicit ce ulei se poate folosi si anume pe langa cel de fabrica (ceva 5W40) mai spunea in cartea masinii Mobil1 0W40...si atat, aici se termina lista. Sigurat mai erau si alte uleiuri, dar probabil nu asa de usor de gasit pe piata.
          De ce oare au fost asa de expliciti la vremea aia? Deci nu au pomenit de norme si alte cele, clar negru pe alb au spus in manual Mobil1 0W40.

          Pt mine asta e o garantie ca aia de la Saab au facut ceva teste si au vazut ca nu au probleme cu uleiu asta, nu e vorba de nici o intelegere intre companii, doar ca nu mai vroiau sa-si friga motoarele din cauza uleiurilor slabe (in paralel cu sistemul de ungere prost gandit)
          Last edited by Octavian; 5 June 2016, 12:43. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • Originally posted by Octavian View Post
            Cine a mai lecturat stie de problemele la masinile Saab seria 9-3 parca, sistem de ungere deficitar, multe motoare au crapat din cauza depunerilor si a ungerii proaste (ceva greseala de fabbrica) , uleiu se supraincalzea si nu mai facea fata.

            Ca prima solutie de la Saab a fost sa selecteze in mod clar si explicit ce ulei se poate folosi si anume pe langa cel de fabrica (ceva 5W40) mai spunea in cartea masinii Mobil1 0W40...si atat, aici se termina lista. Sigurat mai erau si alte uleiuri, dar probabil nu asa de usor de gasit pe piata.
            De ce oare au fost asa de expliciti la vremea aia? Deci nu au pomenit de norme si alte cele, clar negru pe alb au spus in manual Mobil1 0W40.

            Pt mine asta e o garantie ca aia de la Saab au facut ceva teste si au vazut ca nu au probleme cu uleiu asta, nu e vorba de nici o intelegere intre companii, doar ca nu mai vroiau sa-si friga motoarele din cauza uleiurilor slabe (in paralel cu sistemul de ungere prost gandit)
            No, stii tu ca nu era vorba de vreo intelegere...adica ei au facut un motor varza si tu vii si-i dai de exemplu pentru alegerea uleiului?
            Plus de asta, e total irelevanta situatia asta ptr Logan.

            Comment


            • M1 0w40 nu era doar uleiul, ci si rezolvarea problemelor in cazul asta.
              Ceeea ce spune multe.
              Daca Saab nu-s ok, atunci sa amintim de Porsche care baga M1 0w40 in motoarele lor cat de cat evoluate, nu chiar ca alea Renault, dar cat de cat.

              Comment


              • Ce sa zic, gata m-ati convins. Data viitoare bag si eu M10w40. Cat costa?

                Comment


                • Si eu vreau sa bag uleiul ala. Am vazut ca la e mag il au la 150 (la reducere). De exemplu, in service-ul unde fac de obicei schimbul, e 180.

                  Comment


                  • Mai bine băgați un ulei normal/decent (n-are nici pe dreaq în motor de Logan), nu d-ăsta "de avion" multlăudat și diferența de bani puneți-o deoparte pentru rezolvarea problemelor cu rugina, că până să se strice motorul, buba a dintâi asta va fi.
                    Dacă sunt bani de aruncat, no problem, calmați piticii.
                    Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                    Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                    Comment


                    • Pai nu e scump.

                      Comment


                      • Daca...aveti ceasuri pt presiune si temperatura ulei montate, puteti face si mix intre vascozitati....asta ca "next level"

                        Astfel puteti avea o presiune buna si o temperatura de lucru mai rapid atinsa la rece; si o presiune constanta cu o temperatura mai scazuta la cald ( ma refer la temp de lucru a motorului)....



                        EDIT: uleiurile de avioane ( nu trebuie ghilimele, pt ca in realitate au fost folosite in aviatie, ma refer la gr 5 -esterii si PAG) au avantajul ca spre deosebire de celelalte sunt mult mai bine studiate si mai putin contrafacute.....pt ca, la fel ca la camioane, nimeni nu risca sa distruga flote intregi

                        A nu se intelege ca trebuie sa puneti ulei de camion/avion......tehnologia de la acestia s-a adaptat la autoturisme, lucrurile evolueaza si e foarte firesc sa fie asa
                        Last edited by Hirayama; 5 June 2016, 17:40.

                        Comment


                        • Originally posted by Hirayama View Post
                          pai tocmai la asta ma refer, la date concrete:

                          -am zis de presiune si temperatura
                          - zgomotul redus poate fi documentat cu un microfon...eu nu am nevoie, am urechi bune
                          - am prezentat UOA ale diverselor tipuri
                          - am scris si din experienta personala...

                          Apoi daca astea toate sunt subiectivism, ma bucur ca argumentele unora cu dacia oil/elf/ vocea clientului/fantoma lui stroe sunt date obiective ))))

                          Tu de ce pui M1 ? Ca doar ai de unde alege....royal purple , joe gibbs, amsoil, redline...
                          Nu am facut aluzie la nici o persoana ci doar la tendinta de a plasa discutia asta in sfera simturilor, tocmai cum ai observat ca se face pe acest thread iar apoi se trag concluzii empirice.
                          Prefer sa folosesc M1 pentru ca il gasesc in orice Walmart, pe care il combin apoi cu un quart de Lucas Oil Syn Stabilizer si merg 7-8 mii de mile, fara nici un fel de stres, indiferent de stilul de condus. De asemenea, are norma bmw long life, care imi trebuie mie.
                          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                          Comment


                          • Deci criteriul este doar accesibilitatea, ca se gaseste mai usor?Mie tocmai asta nu-mi place, imi da imagine de duzina...

                            In Romania chiar e duzina....in state e altceva, nu vei gasi m1 contrafacut; deasemenea mi se pare ca M1 0w40 varianta europeana e diferita un pic de cea din State

                            Dar stabilizatorul de la Lucas de ce il pui? Si mai ales, de ce nu folosesti un ulei Lucas?

                            Eu inteleg motivele pt care ai folosi stabilizatorul, dar ma intereseaza ce urmaresti si cum gandesti situatia...

                            Comment


                            • In detaliu, folosesc M1 0w40 European Formula, este un ulei destinat pentru marcile europene care se vand in state (bmw, mercedes, vw, porsche, etc). 7l costa sub 40$ si am aflat ca majoritatea masinilor europene de aici, folosesc acest tip de ulei, de ani de zile, cu rezultate excelente. Stabilizatorul de ulei il folosesc ca sa reduc aproape de zero, efectele pornirii la rece.
                              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                              Comment


                              • ok....te intreb atunci, de ce nu folosesti ceva mai bun ca M1 0w40 + stabilizator? adica un ulei full esteric de exemplu....la pret ajungi cam la fel, cat dai pe m1+stabilizator vei da si pe esteric....

                                Stii ca folosind stabilizatorul....sau orice alt aditiv adaugat in ulei.....se duce orice norma si orice recomandare a uleiului respectiv?

                                Nu spun ca nu e bine......doar ca norma nu mai este garantata deloc (inclusiv noxe, daca te intereseaza capitolul); acelasi lucru este si daca folosesti mixuri....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google