Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu cred ca ai auzit bine.
    Nu am intalnit niciodata la reprezentantele din Galati, astfel de recomandari, fie ca a fost IATSA, Nalba, Apan.
    ON.
    Zilele astea am trecut de 12 mii cu Ravenolul si slava Domnului am facut peste doua mii din iunie, pe niste calduri insuportabile si basca cu motorul la 4000rpm. Inca odata ma declar multumit cum se prezinta acest ulei.

    Datele astea chiar spun ceva.
    Viscosity at 100°C mm²/s 13,25 DIN 51 562
    Viscosity index VI 182 ISO 2909
    Flash point °C 236 ISO 2592
    Pourpoint °C - 60 ISO 3016
    TBN mg KOH/g 10,0 DIN ISO 3771
    HTHS Viscosity mPa*s 3,7 CEC L-36-A-97
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • Poate, insa tot blenderi sunt (ravenol)

      0w40 lor incearca sa copieze 0w40 de la M1; este pe aproape, insa nu chiar acolo -m1 inca are indicii mai buni si sa nu uitam ca M1 a adaptat formula 0w40 la cerintele europene- a scazut Vi de la 190 la 186, HTHS l-a scazut de la 4 la 3.8....

      Pare ok ravenolul 0w40, dar pt un blender....iti dau un contra exemplu Motul 0w40 care are indici asemanatori ravenolului si e tot blender.....cu ce e mai bun ca ala?

      Insa inteleg daca se respinge M1 0w40 pe motiv ca e din Turcia....


      Nu am nimic cu Ravenol, in fond le-am tinut uleiul in cutie 100 000 km ( 75w80)

      Cat a fost halatul (ravenol)?

      P.S : eu nu l-as tine in motor peste 10 000.....

      Comment


      • Poate domnul de mai sus a vrut sa scrie 10.000 km.( a scris gresit,se intampla)
        Iar la o masina noua producatorul spune acum, a se schimba uleiul la 20.000 km.(zicea 15.000km pana acum 6-7ani).

        Si eu am trecut si trec foarte bine verile si iernile cu dacia oil 5w30,si elf5w30.
        Last edited by COS.T; 13 July 2016, 19:07. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • O fi mai bun Motul-ul, nu stiu si n-am sustinut ca Ravenol-ul e cel mai bun ulei din lume; pur si simplu il utilizez in K4M-ul meu si asta e.
          Cred ca glumesti cu schimbul la 10.000.
          Cu ultimul schimb am depasit 15.000; in mod sigur va fi si anul acesta la fel, pentru ca am de gand sa-l schimb mai pe la inceputul toamnei.
          O sa va anunt eu cand va crapa motorul din cauza intervalului de schimb.
          Parca 180 am dat pe ultimul schimb.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • Sigur ne anunti si cand vei avea 7-800 000 km, compresie 12 pe toti cilindrii si performante cel putin ca la inceput...

            Nu-I bai, face fiecare ce doreste- eu personal nu las in nici o masina (chiar logan) uleiul mai mult de 10 000....

            Insa nu trebuie facut asa....sa se faca cum zice dealer-ul, pt o taraiala prin oras si 80-120km/h merge mult si bine )

            180 lei tot schimbul??? adica 5 L ulei + filtre?

            Comment


            • Originally posted by Hirayama View Post
              Sigur ne anunti si cand vei avea 7-800 000 km, compresie 12 pe toti cilindrii si performante cel putin ca la inceput...

              Nu-I bai, face fiecare ce doreste- eu personal nu las in nici o masina (chiar logan) uleiul mai mult de 10 000....

              Insa nu trebuie facut asa....sa se faca cum zice dealer-ul, pt o taraiala prin oras si 80-120km/h merge mult si bine )

              180 lei tot schimbul??? adica 5 L ulei + filtre?

              Pai manualul pe care-l am eu recomanda schimbul chiar la 7500 daca sunt conditii "severe": viteza medie de pana in 30 km la ora sau circulatie majoritar urbana sau circulatie la temperaturi de peste 30 de grade etc.

              Comment


              • Manualul care il ai tu nu e bun....n-auzi ca se schimba la 15-20000 km ?))

                Daca tot nu e consens pt marca de ulei, macar schimbati-l oameni buni mai din timp...motorul va va multumi

                Comment


                • Originally posted by danrogo2001 View Post
                  La o masina noua, am auzit niste recomandari de la un dealer, ca este bine sa se schimbe uleiul din motor la 1000 km. Producatorul zice 15.000.
                  Ce spuneti, este vrajeala dealer-ului sa mai scoata si el un ban in service?
                  N-are sustinere, asta se facea pe vremuri la Dabia 1300/1310.

                  In prezent (de cativa zeci de ani) motoarele sunt rodate pe banc, si anume se baga oloi, se lasa un interval X de timp sa mearga la Y turatii, dupa care se pune oloi nou.

                  Eu prima data l-am schimbat la 7500 km (desigur ca mecanicosii de la Dacia au fost mirati, di ce asa devreme) uleiul era lacrima, nici macar maronit nu era.
                  Deci eventual treaba asta sa o faci (desi nu e nimic in neregula daca nu o faci) sa zici ca primul schimb il faci la 7-8000 km si nu la 15-20000 km.

                  PS: Ravenol 0W40 e undeva la 40 lei litrul.
                  Mi se pare tras de par punctul de curgere -60grC....

                  Comment


                  • Treaba sta cam asa.
                    Eu fac, din totalul km. dintre schimburi, cam 90 la suta, extraurban.
                    In aceiasi ordine de idei, Elf-ul il schimbam la ~10 mii. Am ales Ravenol-ul, ca un ulei pe care sa ma pot baza 15 mii, in regimul de mers despre care am amintit.
                    Cei de la Ravenol, recomanda pentru K4M, printre altele, FEL 5w30, ( IV 174 si noack volatility 11,1) schimbul la 15 mii, in cazul conditiilor severe; in rest schimb la 30 de mii.
                    Stiu ce o sa spuneti, legat de recomandarea producatorilor.
                    In orice caz, un 0w40 care sa nu tina 15 mii, intr-un motor de Logan, e orice vreti voi, numai ulei nu e.
                    Si nu e nicio tragedie ca nu avem un consens; acesta niciodata nu a generat progres. Tragedie va fi cand toata lumea va accepta ca M1, e cel mai bun ulei de pe planeta.
                    LE.
                    Am explicat, de la cine si cum am obtinut eu doua schimburi de Ravenol, cu 180 lei litru; nu mai reiau povestea. Sa vad anul asta daca ma mai descurc.
                    De ce o fi 40 lei litru de Ravenol? Ca sa-l tii 10 mii?
                    Elf Evo 5w40, e 115 lei bidonul de 5l; asta, conf. unor pareri, ar trebui inlocuit la...5 mii. Ma gandesc.
                    Last edited by IancuMIC; 13 July 2016, 21:18.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • Nu a zis nimeni ca M1 e cel mai bun de pe planeta....

                      Eu nu am in acest moment M1 in masina; insa cred ca e compromisul cel mai bun (pret/calitate/accesibilitate) din romania...si atat

                      Ravenolul 0w40 pare ok, macar la indici, e un sintetic veritabil ( de asta am si tot scris ca e mai bine sa alegeti un 0w)

                      Prin comparatie 5w30 de care ziceai(fel) e un hidrocracat, semisintetic....chiar daca vi e maricel, noack-ul e praf....noack de 11 au semisinteticele 15w40...

                      Nu ai ce sa cauti cu noack peste 8 cel mult la un sintetic...

                      Si mai reprosez ceva Ravenolului....nu am gasit MSDS la nici un ulei...poate gasiti voi...acolo scrie clar sau se deduce exact ce contine si procent...

                      Intervalul de schimb il faceti cum vreti voi....eu vreau ce este mai bun oricand,intervalul extins mi se pare marketing la un motor de generatie veche care initial cerea norma SL ca fiind cea mai buna...insa nu va pica nici daca il tineti 50 000

                      Cat priveste progresul, singurul progres facut aici sunt sutele de pagini scrise aici si invartitul in jurul cozii....eu asta vad

                      P.S : multumesc Moderatorului care si-a facut treaba

                      Comment


                      • De la exxonmobil citire;
                        Proprietatile tipice sunt cele care sunt obtinute prin tolerenta de productie normala si care nu se constituie in specificatii. Variatii care nu afecteaza performantele produsului sunt de asteptat in timpul procesului de productiei si la diferite locatii de amestecare.
                        ...
                        Fiecare intelege ce vrea. In orice caz, e bine de stiut ce ulei mobil unu ajunge la noi, avand in vedere pretul ridicol de mic, uneori.
                        Last edited by IancuMIC; 13 July 2016, 23:00.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • De ce nu ar fi prețul mic cel corect? Petrolul a scăzut, materiile prime au scăzut, concurenta este mare, totul a intrat intr-o spirala, cine oferă prețul mai mic vinde, cine tine de el, sta cu el pe stoc, etc...

                          Comment


                          • De ce nu ar fi prețul mic cel corect?
                            Pentru ca nu pun unii Mobil 1 la 40 lei/litru.

                            Si Ravenol costa atat, deci e bun sau nu? Pare ieftin si asta.
                            Last edited by mr.K; 14 July 2016, 16:45.

                            Comment


                            • prima mica ”dezamagire” pt m1 esp formula 5w30

                              alaltaieri si ieri am fost la buc, in fine, atat la dus cat si la intors am facut vreo 400 de km (am mai luat pe cineva din alta parte), caldura mare, vreo 37-38, mers sustinut; uleiul mi s-a parut ca a inceput sa-si arate limitele in sensul ca nu mai suna chiar infundat ca pana acu ci a aparut iar zgomotu ala asemanator cu dacia oil de mers cu nisip parca, adica un pic mai metalic, desi are fix 5 mii de km, iar gmv-u a mers vreo 3min continuu la regim maxim dupa oprirea motorului când am lasat masina la rin hotel. la intors la fel. idem uleiu din cutie (la un moment dat a intrat greu si in tr 5 iar in tr 1 am incercat de 3 ori, in primele 2 incercari schimbatorul ramannd blocat, adica nu a mai vrut sa intre in tr 1, a stat pe loc), cred ca e praf dar pe asta il schimb marti acu. ideea e ca vreau sa incerc un oloi mai gros, asta subtire nu mi se pare ca face fata la regimuri termice ridicate si mers mai tare, adica 130-140 ca m-am grabit sa ajung la aeroport

                              m-am oprit la 2 variante de oloi: ori total quartz 9000 5w40 sau m1 0w40...
                              Last edited by cristi....; 15 July 2016, 20:50.

                              Comment


                              • Am impesia ca tu te cam plictisesti si inventezi idei.



                                Pune M1 NL 0W40. Daca si cu asta ti se mai pare ca huruie si chitaie, eu nu mai zic "nici nimic".

                                M1 ESP 5w30 si M1 NL 0w40 au fost singurele uleiuri pe care am avut curaj sa le tin 15k in motor. Nu am sesizat nicio diferenta intre 100km de uzura si 15k km, iar eu cred ca sunt mai cusurgiu decat tine.
                                Last edited by vitriol; 15 July 2016, 21:45.
                                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google