Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Un 5w40 e mai subtire la cald decât un 5w50.

    Comment


    • )))....pai vorbeam de rece, nu de cald?
      In general da, un 5w40 e mai subtire la cald decat 5w50....insa e discutabil si asta

      Comment


      • Ce intelegem prin subtire? Unele sunt mai bune decât altele. 5W ala are o marja intre -25 si -35 de grade sa zicem. Cel cu punct de curgere la -48 e mai bun decât cel cu -40, asta inseamna mai subtire?
        Last edited by Fanez; 28 August 2016, 19:29.

        Comment


        • Bingo....asa e

          Prin faptul ca are punct de curgere mai mic, ii da un avantaj asupra concurentului chiar daca amandoua uleiurile sunt 5w- la rece va fi o idee mai fluid...

          Sa dezvoltam :

          -5w40 -40 grd vi 165
          -5w40 -40 grd vi 178

          Care e mai subtire/fluid la rece? ( si pastreaza mai mult aceasta calitate)?

          Comment


          • Dragilor,
            Nu gasesc pe nicaieri indicele de vascozitate ptr Mobil 3000 5w40. Ma ajuta cineva cu aceasta cifra? Data viitoare ma bate gandul sa pun iar Elf sxr 5w40. Pana la urma, care este mai bun? Eu merg incet, deci nu am nevoie de 300V sau alte avioane.....
            Simplu, dintre cele doua, care? Si de ce? Ca eu sunt bulversat....
            Sincer, ma gandesc ca Elf-ul este mai ok ca este recomandat de Dacia....dar si Mobil are toate specificatiile din carte + RN700 si 710.....
            Acum am Mobil (2000km) si pe la 7500 il dau jos....
            P.s : am si gpl.....
            Pana acum, 2 mecanici mi-au zis ca Mobil domne...ca este mai bun decat Elf....dar nu stiau sa argumenteze
            Last edited by enc_edy; 28 August 2016, 19:39.

            Comment


            • Nu zic asta sa te contrazic, spun ce cred eu: daca este mai fluid inseamna ca e mai bun, dar nu neaparat mai subtire. E de o calitate mai buna. Are proprietati mai bune.

              Comment


              • Indicele de vascozitate pt Mobil 5w40 e 172;il calculezi sau folosesti asta :


                http://www.widman.biz/English/Calculators/VI.html


                As allege ELF; are Vi mai mare ( am gasit pdf cu 175) cu PP -42 si TBN 10

                Mobilul 5w40 nu iti da tbn, iar VI te lasa sal calculezi tu....deci.....

                De la Mobil, doar gama Mobil 1 am folosit-o si as folosi-o

                Originally posted by Fanez View Post
                daca este mai fluid inseamna ca e mai bun, dar nu neaparat mai subtire. E de o calitate mai buna. Are proprietati mai bune.
                Da...si asta asa e

                Deci care din cele 2 exemple ar fi mai bun...si eventual de ce?
                Last edited by Hirayama; 28 August 2016, 19:46. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • Deci care din cele 2 exemple ar fi mai bun...si eventual de ce
                  Bineninteles ca cel cu calitati mai bune e mai bun Cel cu punct de curgere la -mai mult, in cazul de mers iarna.
                  Simplu, dintre cele doua, care? Si de ce? Ca eu sunt bulversat...
                  As allege ELF; are Vi mai mare ( am gasit pdf cu 175) cu PP -42 si TBN 10

                  Mobilul 5w40 nu iti da tbn, iar VI te lasa sal calculezi tu....deci.....

                  De la Mobil, doar gama Mobil 1 am folosit-o si as folosi-o
                  Asa zic si eu. Intre cele doua ELF. Am folosit mobil 2000, dezamagire maxima. De la Mobil, doar Mobil 1.
                  Last edited by Fanez; 28 August 2016, 20:02.

                  Comment


                  • Originally posted by Hirayama View Post

                    -5w40 -40 grd vi 165
                    -5w40 -40 grd vi 178

                    Care e mai subtire/fluid la rece? ( si pastreaza mai mult aceasta calitate)?
                    Originally posted by Fanez View Post
                    Bineninteles ca cel cu calitati mai bune e mai bun Cel cu punct de curgere la -mai mult, in cazul de mers iarna.

                    Deci care dintre cele 2? VI inseamna index de vascozitate

                    Comment


                    • Ok, la urmatoarea revizie Elf......dar iar fac marmelada in motor )))) este panica daca trec de la Mobil la Elf cu acelasi grad? Sau o sa faca "spumele marii" ))))

                      Comment


                      • Deci care dintre cele 2? VI inseamna index de vascozitate
                        Fluiditatea este inversul vascozităţii.
                        ... indicele de vascozitate, în engleza V.I. (pentru Viscosity Index) care indică cît de mult se modifică vascozitatea in funcţie de temperatura.
                        Cu cat indicele de vascozitate este mai mare, cu atat un lubrifiant este de calitate mai buna..
                        Am citat corect?

                        Originally posted by enc_edy View Post
                        Ok, la urmatoarea revizie Elf......dar iar fac marmelada in motor )))) este panica daca trec de la Mobil la Elf cu acelasi grad? Sau o sa faca "spumele marii" ))))
                        Nu e panica man, treci linistit. Primul schimb il spala pe cel vechi si pe urma n-ai greata. Eu as schimba primul elf dupa maxim 7000 km in cazul asta.
                        Last edited by Fanez; 28 August 2016, 20:15. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • Originally posted by enc_edy View Post
                          Ok, la urmatoarea revizie Elf......dar iar fac marmelada in motor )))) este panica daca trec de la Mobil la Elf cu acelasi grad? Sau o sa faca "spumele marii" ))))

                          Nui gaura in cer....insa daca doar elf si mobil 2000 vrei....alegi pe cel mai putin rau dintre rele

                          Poti sa incerci un M1 0w40 macar pt comparative .....


                          Originally posted by Fanez View Post
                          Am citat corect?
                          Da....asa e; pt ca in timp din cauza VI mai mare isi va pastra calitatile mai mult timp.....adica va ramane subtire la rece ( nu se va ingrosa) si va ramane sufficient de gros la cald ( nu se va subtia)


                          Chestiile astea se schimba daca producatorul adauga friction modifiers.....e ultima tendinta in uleiuri....
                          Pt unii e castig....hidrocracatele devin mai performante decat cele de gr 4 ( sintetice) dar si in functie de motor...

                          Comment


                          • Exact cum zici.
                            Vascozitatea se poate pierde urmare a constrangerilor mecanice la care este supus. Acest fenomen este denumit forfecare. Un ulei SAE 15W40 poate deveni SAE 15W30, deoarece uleiul de baza si aditivii isi pot pierde din eficacitate.
                            Un ulei de calitate isi pastreaza in timpul folosirii caracteristicile de vascozitate ca sa-si poata indeplini corect functiile..... in cazul in care aditivul de vascozitate este de calitate slaba uleiul isi modifica consistenta in proportie mai mare in timpul exploatarii mecanice, cu alte cuvinte se poate subtia sau ingrosa mai mult decat limita admisa. In termeni de specialitate se spune ca are indicele de vascozitate foarte scazut.

                            Comment


                            • Sincer, am o problema la mansarda cand vine vb de 0w40....parca este prea subtire....aia la reviziile din reprezentanta au bagat doar 10w40.....Elf bineinteles....
                              Si eu sa bag 0w40? Abia mi-am calcat pe suflet sa pun 5w40 si tot nu sunt sigur ca am facut ce trebuie....)

                              Comment


                              • Ok...daca e vorba de pitic, inteleg - am si eu armata mea ))

                                Insa iti faci degeaba griji pt 0w....este exact ce ii trebuie, mai gros nu inseamna neaparat mai bine

                                La pornire la rece, cand multi spun ca apare cea mai mare uzura, 0w este mai bun decat 5w....cu atat mai mult M1 vs elf sau mobil 3000

                                Insa nici cu Elfu/gnom sau ce e nu e rau....e un semisintetic bun iar daca nu fortezi intervalul de schimb nu pica...

                                Nu-ti mai face atatea griji, ti-am mai zis.....du-te si te bucura de masina....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google