Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @Hirayama

    In cazul meu cu shell ultra 5w40 vi este de 168 insa am citit ca shell folosese trimer de molybden cat rezista acest "vi 168" in timp/km pana incepe sa se degradeze, este o regula sau nu?
    flash point la shell este 242 de grade in cazul meu avand gpl si temperaturi mai mari in cilindree am zis ca imi va proteja motorul este adevarat sau 242 se rezuma nummai la evaporarea uleiului.

    pour point -42 aici nu am nici o intrebare pentru ca la noi sunt maxim -15 grade

    tbn nu l-am gasit insa ca sa ia norma 229.5 mb ii trebuie minim 10

    hths nici asta nu il gasesc insa trebie sa fie min 3.5 la fel ca si vi asta cat tine in timp/ km?

    Comment


    • Ma mira ca prietenii tai de dincolo nu tiau spus astea...
      Sa o luam pe rand :

      - eu nu am nimic cu shell; am bagat shell la greu in masini in ani 90 cand toti visau numai 20w....eu eram ala cu 5w; shell e un ulei bun

      - VI se duce in timp...depinde de stilul si modul de folosire cat si de baza uleiului....pt ca tu nu mergi doar cu polimerii VI si nici nu mergi doar cu baza

      Daca baza e slaba....se duce mai repede si VI(scade) pt ca il solicita....daca baza e buna, dar vi de rahat....cam la fel...
      In cazul shell aveam pretentia de la ei ca la o baza atat de pura si buna cum zic ei sa aibe VI mai marisor.....si asta neavand friction modifiers

      Uitate la petro canada....ulei full sintetic, cinstit prin comparatie

      -la PP e cu cantec....la -15 grd ale tale un ulei cu pp -48 e mai fluid si protejeaza mai bine ca unul cu pp -35....repet, fara FM sau alti aditivi pe care oricum shell nu zice cai are

      -TBN e rezerva de bazicitate, e bine sa fie mai mare dupa cum cred ca stii

      -Hths de 3.5 e ok...dar micut cand te gandesti ca exista cu 3.8-4-4.2...

      Flash point nuti ofera protectie...Daca e sa te iei dupa cifre singurele care iti dau siguranta sunt : HTHS ,VI, TBN SI SASH...

      dar asta iti ziceam...nu trebuie sa te incurci numai in cifre, trebuie sa ai imaginea de ansamblu...astia dezvolta mereu aditivi si substante care adaugate intro panarama de ulei (gr3) il pot face sa dea peste cap al mai bun full sintetic...

      Si nu ai ce face...asta e evolutia

      Eu am ales dopatele...intre RL si RLi am ales RL, sa impacat cel mai bine cu stilul meu

      Comment


      • Deci nu se poate zice cu siguranță cat de repede se va degrada vi, hths.
        De condus o conduc cam agresiv spre foarte agresiv.
        Baza chiar daca este organica lpg, dupa procesare se pare ca este ca si pao sau peste.
        Acum vrezi ca sunt in siguranță schimband uleiul la 5k km, plus ca sunt si 8l de ulei nu este chiar puțin ulei in baie.
        De rl nu ma ating le am pe ale mele cu omolagarile si aprobarile.

        Comment


        • Originally posted by enc_edy View Post
          Sincer, am o problema la mansarda cand vine vb de 0w40....parca este prea subtire....aia la reviziile din reprezentanta au bagat doar 10w40.....Elf bineinteles....
          Si eu sa bag 0w40? Abia mi-am calcat pe suflet sa pun 5w40 si tot nu sunt sigur ca am facut ce trebuie....)
          Ceva in legatura cu subiectul asta discutam mai sus. Daca ai 40 peste W nu e cazul sa-ti faci probleme ca e prea subtire. Daca era 5W20 trebuia sa te sperii 0W40 e mai stabil, "mai sintetic" daca vrei, decat 5W40.
          (5W de exemplu) se refera la vascozitatea la rece, cu cat mai mic indicele cu atat vascozitatea la rece este mai mica = ulei mai fluid in timp ce a doua (40 de exemplu) se refera la vascozitatea la cald (indice mai mare = ulei mai vascos)..... Pentru un stil de condus normal, un 5W40 este ok, se gasesc la preturi rezonabile, pentru iernile din Romania au o vascozitate la rece rezonabila. Ca si recomandari cu pret/calitate ok sunt Elf Evolution SXR (atat 5W30 cat si 5W40), Mobil Super 3000 (a nu se confunda Mobil 1 cu gama Mobil Super), Aral High Tronic, Castrol Magnatec, Motul X-Cess, Shell Helix Ultra, BP Visco 5000, etc
          Aici, pe forum au scris mai multi ca au folosit 0w40 si au fost multumiti, nu vad de ce iti faci griji. Eu nu pun 0w40 ca nu merita sa pun un astfel de ulei la modul în care folosesc masina.
          Last edited by Fanez; 28 August 2016, 21:59.

          Comment


          • Originally posted by Hirayama View Post
            Si era Duron-E?
            Am descoperit ca este o firma dealer in roamania...il da la 160 lei 4 litri de 0w40 si parca 140 lei 5w40...

            Eu in general sunt un fan al produselor din America....fie ca de nord sau mai din sud...
            Nu era Duron, era Supreme Synthenic


            Da-mi si mie linkul cu firma aceea te rog.

            Comment


            • Originally posted by Fanez View Post
              5W xx este la fel de subtire la rece ca orice 5Wyy sau 5Wzz. Ca unele isi pastreaza calitatile mai mult decât altele e total altceva.
              Cum sa spui asa ceva ?

              Lasa calitatea, vorbim strict de vascozitate/rezistenta la curgere.

              Comment


              • Asta cu "au fost multumiti" cred ca stim cu totii ca tine mult de fiecare.....daca venea cineva cu test de la laborator.....jur ca nu mai comentam nik.....dar atat timp cat nu exista ceva concret, piticii mei de pe umar imi spun "pune BA Elf ca asa zic aia de la reprezentanta si gata" )) si cu toate astea, am avut curajul sa trec de la 10w la 5w.......))

                Comment


                • Originally posted by Hirayama View Post

                  Flash point nuti ofera protectie...
                  Gresesc in a crede ca un flash point ridicat va indiaca ca uleiul isi pastreaza caracteristicele la temperaturi ridicate, in cazul meu mergand pe gpl temperatura din cilindree este mai mare ca pe benzina.

                  Comment


                  • Gresit...

                    Tocmai ce scriam mai sus : VI asigura ca uleiul isi mentine vascozitatea si proprietatile atat la rece cat si cald...

                    Vezi ca sunt videouri ale unui rus care incalzesre uleiuri la 400 grade...in pahare de sticla...daca era asa, uleiu trebuia sa ia foc nu? Dar nu ia, doar lasa depozite...

                    @Edi : vezi ca sunt UOA ale uleiurilor pe net...unele leam pus si eu mai in spate

                    Comment


                    • Originally posted by enc_edy View Post
                      ..."pune BA Elf ca asa zic aia de la reprezentanta si gata" )) si cu toate astea, am avut curajul sa trec de la 10w la 5w.......))
                      În cazul asta, daca citesti în caietul de revizii o sa vezi ca Dacia recomanda si 5W40. "Pune ba elf", dar pune 5w40.
                      E mai sanatos decât 10w40.

                      Comment


                      • e corect sa comparam uleiuri din aceiasi clasa, adica 5w40 cu 5w40, 5w30 cu 5w30 samd

                        daca compari 5w30 cu 5w40/0w40 o sa constati ca 5w30 e mai subtire la rece decat un 0/5w40 (ia de ex m1 esp formula 5w30 cu m1 0w40 si o sa vezi ca asa e, si cu toate uleiurile din clase diferite comparate aiurea)

                        chiar daca ai 2 uleiuri 5w dar cu clase diferite de vascozitate la cald iti dau peste cap toata comparatia

                        p.s

                        din ce am mai vazut eu prin fisele tehnice, asa ca o concluzie empirica, tbn mare (de 10 de ex) au numai uleiurile full saps, cele low/mid saps n-au nevoie de tbn mare, e suficient un 7-8
                        Last edited by cristi....; 29 August 2016, 18:14.

                        Comment


                        • 5w40 are proprietati diferite de 0w40 si de 5w30. Nu poate fi vorba ca e mai subtire la rece 5w40 fata de 5w30 sau 5w50. Ca se comporta altfel, iar Punctul de curgere difera chiar si de la un 5w40 la alt 5w40, e complet alta treaba.

                          Comment


                          • Pt colegul I860 ....si nu numai, uite mai jos, ceva mai bun chiar de la Shell, decat ce bagi tu....

                            -Vi 204, desi nu e obtinut prin baza ci prin aditivi, tot e ceva....ceva mai bun decat shelul tau 5w40

                            - punctul de curgere e mai bun

                            - are si aprobarea nemtalailor de la MB

                            Desi e un gr 3+, este relative ok, este aditivat la rupere ( ca sa ai asemenea VI din gr 3 e ceva) insa e bun..mai bun ca SHU tau 5w40

                            Prin comparative gandeste-te ca de ex, RLi are VI nativ ( subliniez nativ) 220 insa a fost scazut intentionat la 195-200 pt a putea adauga si restul componentelor...

                            Shell-ul de mai sus se gaseste si in Ro, e cam 190 lei/4L....bate M1 0w40 la VI si culmea, e mai subtire ( 0w30) si este si prieten cu cei cu green peace ( C2/C3)
                            Attached Files

                            Comment


                            • Iar mi-ai tras arcu.
                              Io nu am vazut pana acum (poate nu am lecturat indeajuns) ulei de larg consum cu VI peste 200...

                              Pt un 0W30 nu e "subtire" deloc, pacat ca nu prea merge la tractoru meu.

                              Comment


                              • Arata bine insa la slk meu ii trebuie norma 229.5, cel sus are norme de diesel.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google