Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fiind mai vascos decat un 5w30 (da, daca te uiti pe fisa tehnica 0w40 e mai vascos peste tot decat un 5w30, cu atat mai mult 5w30 de la dacia oil care e extrem de subtire), mareste tolerantele din motor. de asta mai nou producatorii au inceput sa puna 5w20 (si la ford pe ecoboost si la Hyundai, Honda nu mai zic, etc), pt ca motorul are niste frecari f reduse. tu, venind cu ideea deja fumata si expirata ca vrei sa-i pui un ulei mai vascos/gros in ideea de a-l proteja, mai rau faci, il uzezi aiurea

    si eu am tot vrut sa incerc un 5w40/0w40 dar am renuntat definitiv la idee tocmai din motivu asta. 5w30 e vascozitatea optima, cea mai buna, pt benzinarele logan. numai dasta i-am pus pana acu, cu asta moare cat mai sta la mine

    in plus, un ulei mai putin vascos e mai pompabil, circula mai repede prin motor decat o marmelada 5w40 sau 10w40, circuland mai repede si transferul de caldura e mai rapid, deci risc mai mic de supraincalzire.

    din pct meu de vedere, 5w40 nu are ce cauta intr-un motor cu frecari f reduse

    am vazut ca exista m1 5w30 extended performance, care e mai subtire decat m1 5w30 esp formula. eventual pasta sa-l incerc asa de curiozitate

    10.6 vascozitate la 100 de grade si 59 la 40, se apropie de elf/dacia oil 5w30 care are 9.9 la 100 si vreo 56 la 40

    Specifications and approvals
    Mobil 1 Extended Performance 5W-30 synthetic motor oil meets or exceeds the requirements of:
    ILSAC GF-5
    API SN, SM, SL, SJ
    ACEA A1/B1
    Ford WSS-M2C946-A
    Ford WSS-M2C929-A
    Honda HTO-06
    Mobil 1 Extended Performance 5W-30 has the following builder approvals:
    General Motors dexos1™* (license number GB1B0216015)
    According to ExxonMobil, Mobil 1 Extended Performance 5W-30 is of the following quality level:
    General Motors 4718M
    General Motors 6094M
    API CF
    Technical details

    SAE Grade
    5W-30
    Viscosity @ 100 ºC, cSt (ASTM D445)
    10.6
    Viscosity, @ 40 ºC, cSt (ASTM D445)
    59.8
    Viscosity Index
    169
    Sulfated Ash, wt% (ASTM D874)
    0.8
    HTHS Viscosity, mPa•s @ 150 ºC (ASTM D4683)****
    3.0
    Pour Point, ºC (ASTM D97)
    -40
    Flash Point, ºC (ASTM D92)
    230
    Density @ 15.6 ºC g/ml (ASTM D4052)
    0.851

    View product data sheet for Mobil 1™ Extended Performance 5W-30

    eu vad oloiu in felu urm: sa zicem ca avem 2 sportivi, ambii cu aceleasi performante. la unu ii dau sa manance de la fast food si la celalalt mancare sanatatoasa

    primu se va ingrasa si se va misca mult mai greu, pe cand al 2lea isi va mentine silueta supla si va performa la nivel maxim. cam asa e si cu uleiurile si viata motorului
    Last edited by cristi....; 24 October 2016, 21:37. Reason: Automerged Doublepost

    Comment


    • Folosind un ulei cu o vascozitate mai mare la cald, asiguri o ungere mai buna motorului la temperaturi mari si la regimuri de functionare mai "grele".

      Un 5w30 vara la 35 de grade+ in aglomeratie, sau mers turat pt. timp indelungat se transforma in "apa chioara".

      Comment


      • Originally posted by cristi.... View Post
        fiind mai vascos decat un 5w30 (da, daca te uiti pe fisa tehnica 0w40 e mai vascos peste tot decat un 5w30, cu atat mai mult 5w30 de la dacia oil care e extrem de subtire), mareste tolerantele... tu, venind cu ideea deja fumata si expirata ca vrei sa-i pui un ulei mai vascos/gros in ideea de a-l proteja, mai rau faci, il uzezi aiurea

        si eu am tot vrut sa incerc un 5w40/0w40 dar am renuntat definitiv la idee tocmai din motivu asta. 5w30 e vascozitatea optima, cea mai buna...
        Ma duc la aia din reprezentanta, le arat postul asta si le dau in cap cu fisa lor tehnica si cu recomandarile lor de prosti ce sunt. Au vrut sa-si bata joc de motorasul meu si mi-au trecut in caietul de revizii la recomandari numai uleiuri 0w40, 5w40 si 10w40. Nici macar un xxW30. Niste prosti astia care au proiectat motoarele si au facut recomandari de uleiuri, habar n-au de capu' lor si ce e bun pentru motorul conceput de ei.
        Nu e mai bine sa pui tu 5W20 ca la Honda? Cred ca d-aia au cele mai fiabile motoare. Pe urma ne spui si noua cat de bine merge motorul de renault cu ulei de honda.

        Comment


        • Eu n-am inteles cum poate un ulei "gros" sa mareasca tolerantele. Ma doare memoria capului...
          sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

          Comment


          • ) poti sa te duci sa le dai in cap cu carnetu de revizii pt ca informatia e neclara. intr-un carnet recomanda ceva, pt acelasi motor in alt carnet altceva

            vezi de ex recomandarile pt 1.2. la inceput recomandau 5w30, acu la ultimele loturi scoase au spus colegii ca nu mai au trecut nici un 5w30, numai 0w40/5w40/10w40

            motorul de Renault inca nu a ajuns la nivelul ala de dezvoltare incat sa suporte un ulei 5w20, de asta nu pun ) dar un 5w30 subtire merge

            @vitriol

            nu-s injiner auto sa stiu toate detaliile/principiile de functionare, dar asa am citit in mai multe surse, ca un ulei prea vascos mareste jocurile/tolerantele/frecarile din motor si ca nu trebuie crescuta vascozitatea odata cu adunarea kmtrajului, daca ai inceput cu 5w30, poti sa pui 5w30 si la 500.000km daca nu-l papa
            Last edited by cristi....; 24 October 2016, 22:53. Reason: Automerged Doublepost

            Comment


            • Originally posted by cristi.... View Post
              )...
              vezi de ex recomandarile pt 1.2. la inceput recomandau 5w30, acu la ultimele loturi scoase au spus colegii ca nu mai au trecut nici un 5w30, numai 0w40/5w40/10w40
              Sa fi constatat ei oare ca 5w30 nu prea e ce-i trebuie motorului respectiv? Imi vine sa ma mir.

              Comment


              • Din experienta: 5w40 la prima revizie - motorul "gafaia " inclusiv la relanti







                Trimis de pe al meu SM-J500FN folosind Tapatalk

                Comment


                • Cum adică "gâfâia"?

                  Comment


                  • In loc sa faca dum-dum-dum-dum facea gaf-gaf-gaf-gaf.
                    Ok. Ai constatat ca uleiul e cauza. Ce ulei ai folosit pe urma ca sa nu mai gafaie? Ce marca de 5w40 ai pus?

                    Comment


                    • "In loc sa faca dum-dum-dum-dum facea gaf-gaf-gaf-gaf."

                      Foarte buna explicatia! Cand face poc poc poc e de bine?

                      Eu incercam sa aflu cum se manifesta motorul cu uleiul specificat, nu cantece populare .

                      Comment


                      • Poate citesc astia din domeniul uleiurilor aceste postari,sa vezi bataie pe ei sa angajeze pe unii de pe aici,reducere drastica de cheltuieli,nu mai fac atatea teste,baga ulei la o masina si gata concluzia.Te doare mintea nu altceva.
                        KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

                        Comment


                        • TCe 90 vibrează în mod normal la relantiu, probabil ca se accentua senzatia și masajul era mai puternic.

                          Comment


                          • Originally posted by Dooffz View Post
                            Folosind un ulei cu o vascozitate mai mare la cald, asiguri o ungere mai buna motorului la temperaturi mari si la regimuri de functionare mai "grele".

                            Un 5w30 vara la 35 de grade+ in aglomeratie, sau mers turat pt. timp indelungat se transforma in "apa chioara".
                            Cu un 5w30 Mobil 1 esp formula anul trecut in vara am facut de la Costinesti la Bucuresti 8 ore din cauza aglomeratiei,5 ore nu a vazut treapta doi si nu s-a facut apa chioara,chiar am ramas surprins de cum s-a comportat.Am dat jos dupa 6000 km Mobil 1 0w40,multumit de el dar aveam un consum marit si urca mai greu in ture fata de un w30.Acum am Total 0w30 si imi place mai mult,simt motorul mult mai sprinten fata de w40,eu unul cred ca motorului de logan ii plac mai mult uleiurile suptiri.

                            Comment


                            • ai fost uimit ca "nu s-a facut apa chioara" dupa 8 ore de mers cu el ?!
                              si aveai consum marit cu mobil new life ?!

                              mare dreptate are burtosu'.... http://www.loganclub.ro/forum/showpo...ostcount=12641

                              Comment


                              • Am fost uimit de w30 dupa cele 5 ore de mers la relanti si in treapta unu,nu de cele 8 ore de functionare,cu mobil 1 0w40 Da,aveam un consum marit,de care nu ma deranja,in acelasi regim de functionare cu w30 si cu siguranta acest consum marit se datora vascozitatilor mai mari fata de w30.Nu asta m-a facut sa dau uleiul jos la 6000 km ci faptul ca nu-mi placea puturosenia lui.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google