Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Deci s-a dus dreq recomandarea cu A1/A5.....))

    Au lasat doar A3, le e frica ca nu rezista la uleiuri mai subtiri....

    Dar in reprezentanta pun totusi 5w30, un A5.......oricum e mai bun ca 10w40, pt ca e semisintetic ceva mai avansat....

    5w40 e mai potrivit pt Romania, mai ales in unele aspecte legate de "zgomot" insa poti lua plase colosale cu 5w40 la capitolul sintetic/semisintetic......un 0w este aproape 99% sintetic, sau oricum cu procent mult mai mare de sintetic in el decat un 5w......


    Cat priveste ford....sau ecoboost.....sau w20......zic pass, chestiile eco nu ma intereseaza, sa pui turbo pe o "rasnita" lesinata de 1-1.6 litri si sa o storci sa scoti cai de talia unui 2.0.......si apoi sa ii pui si ulei eco.....sa reziste mai bine )))

    Comment


    • stai ca injinerii Renault vor sa scoata acu un 1.6dci cu specificatii de 3.0tdi, adica 200 si de cai, si 500nm. momentan au ajuns pe la 170 de cai, 1.6dci biturbo cred ca fac ca nemtalaii, ii mai arunca o turbina, 1.6 triturbo. o sa ajungem sa avem motoare cu mai multe turbine decat cilindri

      o solutie buna e cum e la lexus, cu 450h. motor termic, benzinica de 3.5l, v6 +2 motoare electrice. consum mixt undeva la 7% (cu un minim de 6.x%). f bine pt 305 cai, suv full size etc
      Last edited by cristi....; 2 January 2017, 21:00.

      Comment


      • cristi.... mixt-ul ala de 7% eu cred ca-i obtinut plecand cu bateriile incarcate...mers pana se descarca bateriile...dupa care se trece pe motorul termic.

        Comment


        • sistemul hibrid e destul de inteligent. consumul ala se scoate cu un anume stil de mers, mult costing (adica decuplarea de catre calculator a transmisiei, chiar daca ea ramane cuplata in D, costing adica mers pe liber), zona eco, baterii pline, fara consumatori multi porniti, fin ca un fulg cu acceleratia, condus anticipativ etc, adica nu mai ai nici o placere a condusului, nu te mai poti bucura de produsul pe care ai dat un sac de bani

          daca bagi pedala in podea... sau e prea frig iar

          oricum, din pct meu de vedere e doar fitza sistemu asta pe o astfel de masina. cand ai de dat 100 de mii pe o masina, ori ca iti papa 7% sau 15% tot rahatelu ala e. nu stai in banii aia. in plus, nu inteleg obsesia de a vedea cat poate consuma cel mai putin o masina de lux cand o astfel de "curiozitate" nu ar trebui sa existe. ti-ai luat masina aia pt cu totul altceva, nu sa stai sa vezi cat consuma

          un om pragmatic mai bine isi ia un lexus rx cu motor de 2l turbo benzina de 200si de cai, vreo 250, care e cu 15 mii mai ieftin decat sistemu hibrid iar diferenta de consum nu e f mare. oricum, bagi la benzina de 15 mii de euro doar diferenta de consum de te plictisesti )

          revenind la uleiuri insa... o ciudatenie pe care am observat-o si o observ in continuare e ca de cand a venit gerul (frecvent -10, -18 grade), motorul e neasteptat de silentios, sensibil mai silentios decat vara

          uleiu e acelasi, m1 5w30 esp, schimbat la 6 mii km

          o fi de la vascozitate? acu pt iarna pare perfect uleiu, urca frumos in ture, fara zgomot, cu mult mai putin zgomot decat vara. poate pt canicula nu e f indicat, o fi mai subtirel 162iv , dar asta nu cred ca e foarte edificator, e "sintetic" natural, nu e dopat artificial
          Last edited by cristi....; 2 January 2017, 21:26. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • @cristi

            Referitor la afirmatia ta cu silentiozitatea....

            Da, poate fi asa si scriam despre acest paradox in urma cu ceva timp...
            Uleiul tau fiind un 5w la temp scazute (-18) ii va diminua vascozitatea si va ramane pe cilindrii, pe came etc....de aici silentiozitate mai mare la pornire

            Spre deosebire de un 0w care fiind mai subtire, va curge de pe cilindrii etc in baie....

            Atentie insa....nu inseamna ca 0w este mai prost decat 5w...

            Explicatia este ca 0w fiind mai fluid va avea pompabilitate mai buna la rece oricand ca un 5w.....si de aici paradoxul ca desi e mai silentios la rece, nu inseamna ca este si mai protejat....


            Ca fapt divers, am obs recent la una din masini un comportament deosebit de prost la rece al unui ulei cu pretentii de PAO gr4 pt care sa facut mult tam tam aici ( nu de catre mine)......

            La rece astea petroliere de gr3 sau macar cu friction modifiers au ajuns sa le intreaca pe cele Pao...

            Deci inca o data....dopat e mai bun.....pur fara dopaj nu face nici cat o ceapa degerata...la propriu

            Comment


            • te referi la 0w40 m1? din cate am vazut eu, compozitia de esteri e identica intre cele 2 (5%), difera doar clasa de vascozitate. in plus diferenta in ceea ce priveste vascozitatea la rece intre 5w30 si 0w40 ambele de la m1 e f mica, 72 la 5w30 si vreo 73/75 la 0w40 (deci 0w40 e mai "vascos" decat un 5w30, dar mai "fluid" decat un w40 clasic, care se invarte undeva la 90 ), nu e ca la elf 5w40, sa ai 90 la 40 de grade

              inca ma bate gandul pt peste 2 luni sa incerc un 0w40 de la m1, new life, sunt curios cum se simte cu iv de 180 si ceva si 13.x vascozitate la 100grd fata de 12.1 cat are 5w30, daca sunt diferente perceptibile. dar inca nu-s sigur. momentan sunt absolut incantat de cum presteaza motorul pe ger cu uleiu asta

              apoi, s-ar putea sa ma insel, dar mi se pare ca 0w40 e mai dopat decat 5w30, ambele de la m1. daca e asa, nu stiu ce sa zic. oricum, la km-ii la care schimb eu uleiu nu cred ca e nici o problema, nu "dispar" complet aditivii in 6 mii de km

              as incerca redline dar nu ma lasa inima sa dau 360 de lei pe 4l, de banii astia mai bine ii schimb bobina si fisele preventiv
              Last edited by cristi....; 4 January 2017, 01:52.

              Comment


              • Nu e vorba de M1.....e vorba de altceva nemtesc si alte lucruri nu mai zic, uneori e bine sa mai simta si altii pe pielea lor, nu mura-n gura....

                M1 0w40 este mai dopat, insa baza e buna.....desi s-a zis ca nu ar mai fi gr4 sincer putin conteaza, e sg ulei serios la pret decent in romania......

                Ti-am zis, eu prefer oricand uleiuri dopate pt logan, la cum au evoluat in prezent au ajuns sa egaleze sau chiar sa intreaca pe cele cu baza pura...

                Cat priveste RL in romania, pretul e ff piperat....insa e un ulei bun,eu il iau de dincolo; rationamentul tau e sanatos, la acei bani fa-ti damblaua si schimba-ti fisele si bobina......oricum si eu imi iau azi fise...

                Comment


                • de care fise? beru de origine ,tesla? sau..

                  inseamna ca te-ai referit la ravenol ssl 0w40

                  Comment


                  • Sau la Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40.

                    Comment


                    • Salutare tuturor! Peste 2-3 luni urmează să schimb și eu uleiul la motor. Menționez că mașina a fost cumpărată SH iar fostul proprietar mi-a zis că a folosit doar ulei Castrol Magnatec 5w-40 însă a recunoscut că schimba uleiul numai la 15000 km( tind să-l cred ,cam ce mi-a zis că a făcut la mașină s-a adeverit). Eu tot Castrol 5w40 i-am pus dar vreau să-l schimb la 11000 ,max 12000.
                      Întrebarea mea e , se merită să pun mobil1 newlife 0w40 sau să merg în continuare cu uleiul 5w40 ? Cum se simte acest ulei ?Am citit aici pe forum ( în diagonală bineînțeles că sunt doar 600 pagini) că acest Castrol ar fi apă de ploaie în comparație cu altele deși pe alte forumuri este destul de lăudat. Menționez că am 120000 km.

                      Comment


                      • Pune cu incredre M1 0w40, n-ai ce sa strici, dincontra.

                        Comment


                        • Nu e ce trebuie castoru' ala pentru motorache de 1.4, am avut 2 schimburi cu oloiul ala. Pur si simplu nu se iubesc deloc oloiul cu motorul.
                          M1 0w40, cel mai bun dintre uleiurile mai rasarite intr-un buget decent, am avut 7 schimburi la Logan cu el.
                          Last edited by mr.K; 4 January 2017, 21:32.

                          Comment


                          • Ok, atunci M1 0w40 o să pun ,chiar am observat că e destul de apreciat acest ulei și nici nu prea găsesc păreri negative.

                            Comment


                            • dar daca nu vrei sa bagi multi bani si vrei ceva cat mai ieftin cu putinta,
                              in loc de castrol iti recomand 100% elf evo sxr 5w40. o sa vezi ce mare diferenta...

                              Comment


                              • Omu' a intrebat intre Castrol si M1...si tu vii cu saracia aia de Elf.
                                Diferenta de pret intre litrul de ulei Elf si M1 e infima, basca s-ar putea sa prinzi o oferta cu M1 mai ieftin dacate Elful

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google