If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Pe mine in ultimul timp a inceput sa ma preocupe si provenienta uleiului , mai exact unde s-a imbuteliat/preparat , cum M1 0w-40 NL imi da mari semne de intrebare cum c-ar veni din Anglia (mai degraba Turcia).:
Exact la acest lucru ma gandesc si eu la Castrolul luat de la noi, de asta l-as schimba.
Deci daca 5w50 nu e bun, atunci 5w30 ar fi cel mai bun ? Ala nu e cam nasol pentru cei care merg un pic mai sportiv ? Din cate stiu, cu, cat are cifra de dupa W mai mare, cu atat e mai recomandat pentru motorizari de turatie, nici vorba de ungere insuficienta. Am dreptate ?
Daca mergi cu 6-7000 de turatii de regula, merge si xxW50. Sau pe circuit. Ti s-a mai spus ca pompa de ulei de la logan nu prea face fata unei asemenea vascozitati.
Am pus M1 0w40, mulțumit de el. După 1500 km a dispărut si spuma produsa anterior de elf 5w40. Zgomotul este mai redus, frecventa mai joase ale motorului, deci mai liniște în habitaclu. Pe bidonul de M1 scria ca este ambalat în Belgia. Oricum toate produsele în Europa de Est sunt mai slab calitative ca cele din Europa de Vest, nu m-ar mira sa fie mai slabe.
Aleluia! Aris, pun si eu in motor M1, sper sa se potriveasca cu motorul, o sa fim doi cu M1 la bormasina.......sunt curios sa vad comportarea, am sa masor zgomotul acum si dupa schimb, sa vad daca apar diferente notabile, la mine antifonarea este standard.
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Din cate stiu, cu, cat are cifra de dupa W mai mare, cu atat e mai recomandat pentru motorizari de turatie, nici vorba de ungere insuficienta. Am dreptate ?
Nu, nu prea ai
Vascozitatea la cald nu are de-a face cu turatia maxima, gandeste-te ca in Honda de ex se pune w20....sau w15-16
Mai degraba w50 sa zicem la Renault are de-a face cu dilutia uleiului cu ..carburant, recte benzina.....Renault sport il foloseste nu neaparat pt tolerante ( motoarele grupa N sunt la fel ca cele de serie, ma refer la bloc/piese) sau pt valorile mari ale HTHS ci mai ales pt faptul ca la asemenea turatii si dilutia uleiului este medie sau chiar mare....si grosso modo un w50 ajunge sa se comporte ca un w40 sau chiar w30....
Dpdv de mai sus, nu prea ai ce cauta cu w50 daca mergi pe strada.....e inutil daca nu incingi si nu ai dilutie de ulei, ba mai mult, fiind mai vascos este posibil ca la ture mari sa nu ajunga unde trebuie si sa nu protejeze.....
Am mai scris......uleiul optim este cel mai subtire ulei care iti protejeaza motorul ( subliniez subtire )
Despre 5w50 ce parere aveti ? A folosit cineva ?
[............................
Dar despre 0w40 ?
[...........................
Ma gandesc la urmatorul schimb (la anul.. e mult pana atunci) sa folosesc unul dintre cele 2 de mai sus. 0W40 sau 5w50, inca nu stiu sigur.
Altceva:
-motoarele cu mai multi km folosesc ceva mai gros cum ar fi 10w40 nu ? iar cele cu 0 sau 5 la inceput sunt pentru cele cu km mai putini ?
Orice parere e bine venita, atata timp cat nu exageram
Am bagat eu la 1.4 M1 5W50.
Nu prea ai ce sa bagi vascozitatea asta in motor.
Daca ar fi de la Mobil1 as merge pe 5W30 (cam cel mai vascos din gama 5W30 ) sau 0W40.
Cu 5W30 am mers vreo 4 schimburi, foarte multumit atata iarna cat si vara.
Cu 5W50 nici vorba sa se dilueze, sa intre in camera de ardere din cauza vascozitatii si d-astea, s-a comportat excelent cat l-am tinut (~~16000 km ) doar ca se preteaza la un regim greu/dur de exploatare.
Dezavantajul ca fiind motorul mic e posibil sa simti vascozitatea mare la demaraj. Nemasurat n-am simtit nimic (infara ca era mai silentios motorul) dar cronometrat e ceva diferenta la demaraj fata de un 5W30 sau 0W40, colegu Hirayama stie mai bine.
5W50 am bagat si la tractor (1.9 tdi ) mi s-a parut cel mai longeviv, in sensul ca dupa ~6-7000 km se comporta la fel ca la inceput. Dezavantaje - a consumat mai mult ulei (1 litru la 9000 km) si la temperaturi cu minus (-4...-5 grC) ajungea mai greu la culbutori (tacanea mai mult fara de 0W40 sau 5W40 ) .
O fi...made in USA.....trebuie stat pe pozitie , cand este la reducere...hap, l-am si luat. Trebuie vazuta data fabricatiei, daca este 2016, merita luat si tinut acolo in "şură", pt schimbul la 10-15K.
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Am 9600 km facuti cu ravenol 5w40 vst.
Nu pot sa afirm ca sunt nu' ce diferente sau nu' ce senzatii fata de elf-ul folosit pana acum. Personal am fost multumit de amandoua marcile de ulei.
Acum am comparat din nou fisele de la aceste uleiuri si par sa fie destul apropiate. Intre cele 2 poate sa-mi zica cineva care ar fi pe locul I si de ce?
Din cate vad, indiferent ce ulei pui, 15k km merge de minune, chiar nu conteaza ce marca este. Doar sa respecte specificatiile cerute de producator (unii au pus si altceva, insa eu doar pe 5w40 o sa merg cat mai tin masina).
Ia pune tu un Q8 de prin Kaufland, daca nu conteaza ce marca pui si tine-l 15k, apoi ne zici parerile tale.
Cica e imbunatatit cu lapte de camila, prin Kuweit.
Pune uleiul, nu mai sta pe ganduri. Nu face nimeni bascalie daca nu o cauti cu lumanarea. Asa ca spor la postat fara frica.
Este bun uleiul daca masina o folosesti normal, si nu ai pretentii (sau pitici pe creier).
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment