Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fane, nu la tipul ala de "crezut" ma refer

    Tu nici nu citesti ce scriu....


    Anumite motoare, datorita constructiei lor, favorizeaza "EXCESUL" de condens....

    EXCES intelegi? ....adica toate fac, dar astea ori fac mai mult, ori nu pot "scapa" rapid de el....

    Ei bine, un ulei decent trebuie sa contreze asta....

    De aia e ulei....e pus si pt asta si proiectantul trebuie sa se fi gandit la asta

    Masina nu e facuta pt un anumit regim....circuli cu ea cum vrei, la orice turatie...

    E ridicol sa zici ca face spume doar pt ca o pornesc si o opresc, e ca si cand ai spune ca face rugina ca mergi pe ploaie....

    Atunci nu mai mergeti pe ploaie si invartiti-va cu ea incerc la servici pana atinge temperatura optima si nu mai face asa...

    Inca o data, hiba motorului trebuie sa o tamponeze pana la un punct uleiul....daca e depasit acel ulei, atunci moyorul are o problema( garnitura chiulasa rupta)

    Dar daca nu e garnitura rupta, atunci uleiu e slab calitativ pt motorul respectiv



    LE :

    Iancule, daca ai reusit sa faci spume la k4m, eu te felicit pt alegerea uleiului, regimul de mers si tot ce mai vrei tu

    Sa va mearga fiarele
    Last edited by Hirayama; 19 May 2017, 18:35.

    Comment


    • Iancule, daca ai reusit sa faci spume la k4m, eu te felicit pt alegerea uleiului, regimul de mers si tot ce mai vrei tu
      Daca tot nu stii in ce conditii am verificat asta, eu zic sa pastrezi concluziile pentru tine.
      Totusi am sa clarific; masina tinuta pornita in parcare pentru degivrare geamuri, dupa o ...freezing rain. Atunci mi-a venit ideea sa ma uit la buson, pentru eram sigur ca in conditiile alea se intampla astfel de lucruri. Si a mai fost parca odata in conditii asemanatoare. In rest, e ok.
      De aceea am tot sustinut si tot repetat, ca problema tine de exploatarea si regimul de functionare si mai putin de ulei. Eu pariez ca orice ulei as fi avut in situatia aia, cu motor plin de zapada(am vazut abia cand am reusit sa deschid capota) ar fi facut, datorita conditiilor, acea spuma. Contraziceti-ma, va rog.
      Pana atunci, raman la ravenol.
      Last edited by IancuMIC; 19 May 2017, 18:51.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • Si ce legatura au conditiile scrise de tine cu spumele si uleiul?

        Explica de ce ar fi normal ca uleiul sa nu faca fata la condens

        Pt ca eu zic ca nu e normal - tu zici ca este normal

        Si iti zic si de ce nu e normal, pt ca deja rezerva de aditivi antispumare e pe minim sau dusa complet

        Vrei sa experimentezi si consumarea altor aditivi de protectie?


        Inca ceva....vezi ca tu ai culbutori hidraulici si posibil compensatorii de la ulei slab sa se duca.....stii ce inseamna asta? de curiozitate iti mai atinge limitarea in tr 4 (sau 3)?


        Hai sa mai scriu ceva despre subiect


        De ce nu e voie sa faca spume? Simplu, e la fel ca atunci cand puneti prea mult ulei....

        Uleiul in carter, niciodata nu are voie sa atinga vilbrochenul, nici macar palele....NICIODATA

        Daca atinge ( exces ulei) atunci va fi "spumat" de miscarea acestuia, va face cavitati cu aer si pompa de ulei nu va baga flux continuu, ci flux aerat

        Asta duce la dezastru si uzura in timp a pieselor unse, prin lipsa de lubrefiere

        Deci, pe intelesul tuturor de asta nu are voie sa faca spume, fie ca puneti mai mult, fie ca aveti condens sau ce mai vreti voi

        Comment


        • N-am sa intru intr-o polemica cu d.ta care ai numeroase prejudecati si nu admiti si alte pareri.
          Totusi am sa-ti spun, ca eu unul am serioase rezerve ca vreun ulei din lumea asta nu va fi impiedicat sa faca spuma datorita condensului; functie de pachetul de aditivi, acest lucru poate fi sau nu semnificativ.
          In alta ordine de idei, acel antifoam, care face parte din pachetul de aditivi, reduce, nu impiedica spumarea. Acele pachete sunt dozate doar cat sa indeplineasca conditiile de omologare a uleiului si nu mi-as face iluzii in privinta faptului ca avem superuleiuri pe piata, acum in epoca globalizarii si a societatii de consum. Au apus vremurile trecute si pentru uleiurile pe care le tot laudati.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • S-a tot vorbit de ulei contrafacut. Concluzia mea e clara. Face condens pentru ca baga astia apa in ulei ca sa-l inmulteasca. Macar de ar pune distilata dar la cat de hoti sunt pun de la ghiveta .

            Comment


            • concluzia e foarte simpla: puneti alt ulei mai dichisit, nu elf e dubios si cum a colorat capacul busonului pe interior... zici ca e ars/oxidat

              Comment


              • Originally posted by IancuMIC View Post


                In alta ordine de idei, acel antifoam, care face parte din pachetul de aditivi, reduce, nu impiedica spumarea. Acele pachete sunt dozate doar cat sa indeplineasca conditiile de omologare a uleiului si nu mi-as face iluzii in privinta faptului ca avem superuleiuri pe piata, acum in epoca globalizarii si a societatii de consum....


                Eu nu am vorbit de antifoam, eu am scris "aditivi antispumare"


                Tu scrii chestii de marketing- cei care fac reclama, zic antifoam, generic


                Uleiul, pe langa baza sa sintetica/organica, are urmatorii aditivi :

                - pt lubrefiere

                -pt vascozitate

                - protectori de simeringuri ( seal conditioners)

                - pt controlul contaminarii : detergenti si dispersanti

                La ultima categorie intra acel antifoam, de fapt mai multi aditivi duc la asta, pt ca actioneaza prin mecanisme diferite - in functie de conditiile in care apare spumarea

                Una este sa ai spuma din condens- contaminare, alta e sa ai spuma pt ca pui ulei prea mult.....si cu totul alta e sa ai spuma din contaminare cu antigel

                Asta trebuie sa incerci sa diferentiezi tu, daca ai dispozitie si chef sa citesti


                Daca e antigel, atunci DA, nici chiar un super ulei nu-l va neutraliza complet- datorita volumului contaminarii si pt faptul ca nu e facut uleiul pt asta....facand spuma, anunta proprietarul ca este in neregula ceva


                Daca e banal condens, atunci NU are voie ca uleiul sa nu-l poata neutraliza, niciodata condensul simplu nu va avea volumul sa epuizeze 3-4 litri de ulei cu aditivi......sau nu ar trebui sa-l aiba



                Tocmai pt ca e societatea de consum, calitatea a scazut.....nu mai sunt aditivi pt ca vreti "eco" si sa nu afecteze catalizatorul.....acum nici macar condensul nu-l mai neutralizeaza...


                Gandeste-te si la altceva......daca un ulei nu e in stare sa neutralizeze un banal condens ( in mare parte apa chioara da?) atunci cu acizii si restul produselor ce rezulta din ardere ce mai face?



                Mie nu-mi place prosteala pe fata, fie ca e facuta de firme, vanzatori, agenti de piata sau oricare ar fi, inclusiv pe forum

                Eu scriu pt cei care ii intereseaza si ce e in spatele mascaradei "marketing", in memoria celor care mi-au explicat si mie si au avut rabdare......tare mult as fi vrut sa fi avut la inceputuri aceasta info servita, insa nu am avut parte- a trebuit sa culeg si sa ma agit


                Si inca ceva......dvs imi ziceti mie de prejudecati cand daca cineva scrie intr-un text " moldovean + ravenol" = ban ?

                Comment


                • OFF TOPIC.
                  Si inca ceva......dvs imi ziceti mie de prejudecati cand daca cineva scrie intr-un text " moldovean + ravenol" = ban ?
                  Am acceptat sa dialogam; asta inseamna ca nu am resentimente iar prin dialog oamenii pot trece peste orice obstacol. Pe d.ta vad ca te urmareste trecutul, ura; inchei discutia aici. Imi pare rau, asta e; am incercat, macar.
                  Si nu dezinforma; ai primit doar penalizare pentru atac la persoana (au fost mai multe, stii, comunist, varsta, etc); nu a fost vina mea ca mai aveai alte puncte penalizare. "Recidivist" cum se spune. Deci nu banare, directa. Asta ca sa fim foarte corecti.
                  La revedere.
                  Sa revenim la subiect.
                  Prin urmare si la urmatorul schimb voi merge tot pe Ravenol 0w40. Pana acum am ~12 mii cu el, de la ultimul schimb.
                  In general nu schimb ceva care functioneaza bine.
                  Last edited by IancuMIC; 19 May 2017, 21:04.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • Va salut,
                    Am 1.4 mpi, din 2005 cu 88k.
                    De cativa ani pun 3 litrii Castrol 5w40
                    Fac pe zi 4 drumuri scurte de cate 1 km. fiecare.
                    Se face spuma de parca te uiti intr-un borcan de mustar pe jumate gol.

                    Comment


                    • Originally posted by prometheus View Post
                      Voi incerca Valvoline SynPower 5w-40 , m-a tentat pretul din Carrefour (29 lei/Litra),asta si dupa ce vad ca inca am spume la capac chiar si acum cand nu mai sunt -2 grade afara cu vestitul , preafericitul Elf 900 SXR 5w-40.
                      Un strop de spuma la buson se mai intampla, cred ca o sg data am gasit (ceva mai putin ca la tine ) dar nu am bagat-o-n seama, dupa ce am incins-o nu a mai fost nimic.

                      Cat timp nu e spuma in borcanu de expansiune e ok, un ulei cu detergenti buni antispumare ar trebui sa isi faca treaba bine si pe trasee scurte unde nu ajungi sa incalzesti bine motoru.

                      Ia da-i tu o forja nemiloasa sa incingi bine motoru asa vreo 15 minute, sa vezi daca mai gasesti ceva pe buson (dar nu sa mergi cu 4000 rpm in tr IV sau V, asa talpe repetate pana in 6000 rpm pe tr II si III )

                      Comment


                      • Sa arunc si eu "grenada". Pun poze cu Mobil1 0W40, aprox 2500km. Daca primii 2000km nu a facut spuma (am avut un dispozitiv pt arderea condensului in motor..care nu m-a multumit). Dupa un drum PN-Tulcea, pe traseul Galati-Isaccea, unde masina a fost supusa la toate chinurile, am gasit asta la buson (v.pozele). Eu nu disper, am sa merg mai repede pe un schimb de ulei, cred ca prin sept, oct (aprox 8000km), tot M1. Dupa iarna 2017-2018, daca face tot asa , declar motorul vinovat, prost conceput sau imperfect din fabrica.
                        PS
                        Corectez, nu dupa drum imediat am gasit spuma, dupa regimul de mers in Piatra Neamt, a doua zi.
                        Attached Files
                        Last edited by Oti; 20 May 2017, 11:12.
                        „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                        Comment


                        • Pai deh mai Oti, dupa dnu Iancu e normal

                          Dupa mine- infractor recidivist- nu e normal, eu as zice sa nu te arunci direct la motor cu afirmatiile

                          Eu zic ca uleiul e slab calitativ, pare si ceva ceara parafinica acolo; ti s-au dus aditivii si a ramas cam pe "baza" care arata a fi organica

                          Incearca un schimb cat mai rapid cu ceva tot sintetic, din surse sigure....si sterge mizeria aceea si urmareste...

                          Saptamana viitoare reglez culbutorii la tigaie si vin cu poze...

                          Comment


                          • Gata am bagat Valvolina ....acum ramane de urmarit sa vad daca mai face spume... cel putin nu in cantitate pe care o facea Elf-ul.
                            Attached Files
                            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                            Comment


                            • Am sters mizeria, sa zicem, dupa aprox 200km, este ok! Tin sub observatie. Ciudat, cu Elf aveam mai putina. Posibil uleiul.....am sa-l schimb tot cu M1 pt a elimina cauza.
                              „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                              Comment


                              • Pai deh mai Oti, dupa dnu Iancu e normal
                                Dupa mine - care nu ma pricep la detalii pur teoretice vazute prin diverse almanahe - tot normal e.
                                Eu zic ca uleiul recomandat de producator e slab calitativ dar totusi cu Elf ai avut mai putina spuma decat cu M1 laudat. Prin urmare, baga tot M1 - doctorul ulei.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google