Nu am facut eu schimbul. M-am intretinut cu d-soara de la receptie. Ma cunosc cu toti de acolo si am preferat sa beau o cafea (50 lei manop). Cred ca nu curs tot Elful din motor. Astept sa curete mizeria lasata de Elf si bag tot M1. Am sa caut o sursa "di baza".
Ce Tip De Ulei Folositi?
Collapse
X
-
pai e cam aiurea dupa numai 2500 km sa i se duca toti aditivii... daca la m1 0w40 I se duc aditivii dupa 2500, atunci dacia oil ar trebui schimbat la fiecare mie de km )
la mine e ok oloiu dupa 5300km... doar a devenit mai inchis la culoare, in rest nici o spuma nimic. in 2 sapt il scot "la pensie". pana atunci mai ma gandesc ce sa-i dau motorului sa deguste
Comment
-
Poze cu buson ulei la 6000 km, după un drum scurt cu mașina prin Bucuresti.
Urmează tot M1, luna viitoare.Attached Files
Comment
-
Poze cu busonul dupa ce am schimbat uleiul (drum de 6 km in aceasta dim.)
Primele impresii :
Motorul mai silentios(atat la ralanti cat si in turatii mari) , cu Elf era mai zgomotos chiar si cand uleiul avea doar cativa km.
La capitolul silentiozitate as putea sa-l compar cu M1 NL.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
-
Confirm faptul ca motorul este silentios cu Valvoline 5W40. As spune ca este chiar mai silentios decat cu M1 0W40, dar motorul urca ma greu in ture. Din ce am citit pe aici la vremea respectiva, cica ar "curge mai greu".sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Originally posted by vitriol View Post....dar motorul urca ma greu in ture. Din ce am citit pe aici la vremea respectiva, cica ar "curge mai greu"...
Urcatul "greu" in ture depinde de HTHS
Cu cat hths este mai mare cu atat mai greu
Sa vedeti demaraj la hths 4.5.....hths real, nu marketing
Hths mare inseamna protectie, dar nu economie de carburant sau demaraj rapid
De aceea trebuie un echilibru....pt logan un hths 4 cel mult imi pare un compromis bun
Curgerea nu e influentata atat de mult de vascozitatea la 100 grd deoarece aceea variaza in functie de VI
un vi mic va face ca uleiul sa se subtieze la temp inalte, curge mai repede....iar aici intra hths, iti trebuie ceva macar 3.6 pt protectie altfel...
Deci trebuie un echilibru intre cele 2.....asta presupunand ca nu are friction modifiers (motul) cand lucrurile se schimba iarasi
Practic si babeste poti testa cu 2 ceasuri : temp si pres ulei
Unde montezi senzorii...e alta poveste))
Comment
-
Originally posted by Oti View PostSa arunc si eu "grenada". Pun poze cu Mobil1 0W40, aprox 2500km. Daca primii 2000km nu a facut spuma (am avut un dispozitiv pt arderea condensului in motor..care nu m-a multumit). Dupa un drum PN-Tulcea, pe traseul Galati-Isaccea, unde masina a fost supusa la toate chinurile, am gasit asta la buson (v.pozele). Eu nu disper, am sa merg mai repede pe un schimb de ulei, cred ca prin sept, oct (aprox 8000km), tot M1. Dupa iarna 2017-2018, daca face tot asa , declar motorul vinovat, prost conceput sau imperfect din fabrica.
PS
Corectez, nu dupa drum imediat am gasit spuma, dupa regimul de mers in Piatra Neamt, a doua zi.
Cel mai marchetizat ulei face spume dupa 2500km? Eu nu apar M1, dar nu pot fi de acord ca dupa km. astia, gata s-au terminat aditivii.Sa schimbi M1 dupa 2500km? Pe bune?
Prin urmare cand spun ca acel condens depinde mai putin, nu ca e exclus, atentie, mai putin de ulei si mai mult de conditiile de utilizare a motorului si ca se mai intampla, asa cum tot se spune pe aici, apare cate unu' si se da de ceasu' mortii sa-ti explice ce si cum.
Originally posted by Octavian View PostUn strop de spuma la buson se mai intampla, cred ca o sg data am gasit (ceva mai putin ca la tine ) dar nu am bagat-o-n seama, dupa ce am incins-o nu a mai fost nimic.
Cat timp nu e spuma in borcanu de expansiune e ok, un ulei cu detergenti buni antispumare ar trebui sa isi faca treaba bine si pe trasee scurte unde nu ajungi sa incalzesti bine motoru.
Ia da-i tu o forja nemiloasa sa incingi bine motoru asa vreo 15 minute, sa vezi daca mai gasesti ceva pe buson (dar nu sa mergi cu 4000 rpm in tr IV sau V, asa talpe repetate pana in 6000 rpm pe tr II si III )
Iar "domnu" Iancu, a spus asta:
In ideea in care mai rasfoiti si alte forumuri, puteti constata ca problema condensului tine mai putin de calitatea uleiului si mai mult de conditiile de exploatare si regimul termic al motoruluiLast edited by IancuMIC; 21 May 2017, 16:31.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Văz că e trendy-flendy zilele astea să ne pozăm bușoanele „spumante”. Era cât pe-aci să mă bag și io, dar m-am uitat ieri după-amiază la al meu și n-avea neam de spumă.
Elf 5W40 schimbat în urmă cu 1500 km (ccea ce înseamnă că-l mai țin încă 6000 km, că eu la 7500 îl schimb, după cum zice „la carte”).M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.
Comment
-
M1 de la Logan are 15k si ceva mai mult de 12 luni.
Loganul a stat pe dreapta o perioada, l-am folosit asta iarna cand era nasol pe drum.
Acum am spalat masina si am desfacut busonul dupa un drum scurt, daca tot am citit pe aici diverse.
N-avea spuma.
Temperatura era destul de scazuta aseara.
Comment
-
Nu-ti trebuie doar cap, sa poti discerne ce inseamna asta. Ca sa pui vorbe in gura cuiva, DA, ai nevoie doar de mana;
Nenea, Iancu, nu te mai nerva, bre!m-am uitat ieri după-amiază la al meu și n-avea neam de spumă... Elf 5W40... eu la 7500 îl schimb, după cum zice „la carte”
Uleiul din fabrica:
- Dupa 3500 km fara spuma.
- Dupa 5000 km fara spuma.
- Dupa 8000 km fara spuma.
Temperaturi diverse, utilizare auto in conditii diverse, fara forje, fara mers babeste cu 1200 rpm intr-a 5a.
E clara treaba ca spuma de la buson eu un semn ca uleiul e bun. Ca si innegrirea dupa 1000 de km care dovedeste ca "are detergenti", asa si spuma e un semn ca e ulei performant. Elf si DaciaOil (sau ce Motrio or pune astia din fabrica) sunt niste parciuri de ulei.
In concluzie, daca nu face spuma la buson inseamna ca e uleiul najpa. N-are hths, vi, klm-clnh-Sy si alte blgnfw-ri corespunzatori.
Prin urmare, daca n-ai spuma la buson trebuie sa bagi un ulei mai bun. Eventual RedLine sau oricum, ceva de minim 170 de lei/litru.
M1 de la Logan... N-avea spuma.
Comment
-
Originally posted by Fanez View Post1. Si pretentios si carcotas.
2. Prin urmare, daca n-ai spuma la buson trebuie sa bagi un ulei mai bun.
2. Mâine mă duc la Billa, că au băgat ulei de palmier în bidon de-ăla galben de 2 litri, la treizej-ceva de lei.M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.
Comment
-
Originally posted by IancuMIC View PostCel mai marchetizat ulei face spume dupa 2500km? Eu nu apar M1, dar nu pot fi de acord ca dupa km. astia, gata s-au terminat aditivii.Sa schimbi M1 dupa 2500km? Pe bune?
Prin urmare cand spun ca acel condens depinde mai putin, nu ca e exclus, atentie, mai putin de ulei si mai mult de conditiile de utilizare a motorului si ca se mai intampla, asa cum tot se spune pe aici, apare cate unu' si se da de ceasu' mortii sa-ti explice ce si cum.
Iar "domnu" Iancu, a spus asta:
Nu-ti trebuie doar cap, sa poti discerne ce inseamna asta. Ca sa pui vorbe in gura cuiva, DA, ai nevoie doar de mana; sa poti scrie.Last edited by IancuMIC; 22 May 2017, 19:31. Reason: interventie in post inadecvata; invata cum se da reply unei idei dintr-un post
Comment
Comment