If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Am schimbat si eu uleiul la Loganel.
I-am pus Lexus-ul 5w-40, despre care v-am intrebat cu cateva pagini in urma.
Motorul este mai silentios decat cu Elf 5w-30.
Nenea, mi-ai siluit postul; invata cum se dau replici unor idei dintr-un post. Nu asa sa adaugi ceva in postul meu, ca si cum eu as spune toate alea. Ideile tale le pui intr-un post ce-ti poarta semnatura, nu le bagi in posturile mele.
O sa-ti sterg interventiile din postul meu; sigur, poti sa ma acuzi de cenzura, nu-i problema.
ON.
Ulei cu HTHS peste 3,5mPa.s, nu inseamna neaparat un ulei vascos.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
de cand am facut revizia, adica schimbat filtre si inlocuit dacia oil 5w30 cu m1 esp 5w30, parca pot spune ca trage mai bine masina. filtrul de aer nu era foarte imbacsit. sa fie din cauza uleiului?
Ulei cu HTHS peste 3,5mPa.s, nu inseamna neaparat un ulei vascos.
Un ulei vascos, avand in vedere HTHS-ul, >3.5?
Clasa de servicii ACEA A3 B3 / B4
Clasa de servicii API SN / SM / SL / CF
Clasa de vâscozitate SAE (ulei de motor) 5W30
Vis @ 100 ° C, cSt 11.9
Vis @ 40 ° C, cSt 71
Indicele de viscozitate 166
CCS Viscozitate, Poise, @ ° C 60 @ -30
Punct de curgere, ° C -45
Punctul de Tur, ° F -49
NOACK Pierderea la evaporare, 1h @ 482 ° F (250 ° C),% 6
HTHS Vis, cP @ 150 ° C, ASTM D4741 3.7
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Crezi ca daca este 5w30 nu poate fi mai vascos decat un 5w40?
Gandeste-te la ce temperatura se masoara hths ( adica 150grd)
Chiar daca 5w40 e mai vascos pe hartie la 100 grd, daca w30 are hths mai mare ca w40 atunci in forja demaraj etc poate fi mai vascos( discutii pot fi legate de vi)
Apoi mai conteaza si VI....cu cat e mai mic, cu atat se subtiaza la cald....
Exemplu:
2 uleiuri 5w30 A3, unul cu hths 3.5 altul cu hths 3.8, vascozitati la 100 grd aprox la fel
Care e mai vascos la cald?
Sau:
10w40 cu hths 4.3 vs 0w40 cu hths 3.8.....sau 5w40
Care e mai vascos la cald, cu demaraj mai greoi?
In general hths influenteaza ff mult demarajul la cald
Ne pierdem in discutii.
Intrebarea era clara; este sau nu vascos uleiul cu datele de mai sus, in speta HTHS 3,7. Da sau nu?
Chiar daca 5w40 e mai vascos pe hartie la 100 grd, daca w30 are hths mai mare ca w40 atunci in forja demaraj etc poate fi mai vascos( discutii pot fi legate de vi)
Apoi mai conteaza si VI....cu cat e mai mic, cu atat se subtiaza la cald....
Ai ametit-o rau aici.
Adica un ulei cu vascozitate 11 la 100*C si HTHS 3,7mPa.s este mai vascos decat un ulei cu vascozitate 14,5 la 100*C si HTHS 3,2mPa.s? Asta nu pricep.
Alt exemplu de ulei cu HTHS mare.
API Service Class: SN/SM/SL/SG/CF
Viscosity Grade: SAE 5W30
Vis @ 100°C, cSt: 10.6
Vis @ 40°C, cSt: 62
Viscosity Index: 162
CCS Viscosity, Poise, @*C: 60@-30
Pour Point, °C: -45
Pour Point, °F: -49
Flash Point, °C: 252
Flash Point, °F: 486
NOACK Evaporation Loss,1hr @ 482°F (250°C), %: 6
HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741: 3.8
...
IV=162, vascozitate 10,6 la 100*C, HTHS 3,8mPa.s.
Dupa d.ta, uleiul asta intra in categoria uleiurilor cu vascozitate mare; lucru cu care nu sunt de acord, pentru ca uleiul cu datele astea se incadreaza in categoria...fuel economy.
Hths mare inseamna protectie, dar nu economie de carburant sau demaraj rapid
Gresit.
Tocmai ti-am aratat un ulei cu HTHS mare si care face parte din categoria economie de carburant.
In general cam toate uleiurile cu vascozitate sub 11 la 100*C si IV in zona 162-166 asigura economie de combustibil. Ulei de prima umplere la unele marci, printre care si dacia.
Sigur sunt si uleiuri cu HTHS peste 3,5 si vascozitate oarecum marita; dar, eu am spus clar:
Ulei cu HTHS peste 3,5mPa.s, nu inseamna neaparat un ulei vascos.
Si daca tot vorbim despre HTHS, atunci sa spunem ca acesta arata, printre altele, calitatea si cantitatea uleiului de baza in amestec, cat de rezistent este la forfecare la temperaturi ridicate fara sa distruga eficienta pompei de ulei sau sa sacrifice performantele motoruluiprintr-o vascozitate cinematica ridicata.
Prin urmare, vascozitatea mare la 100*C( adica in general temperatura de operare), nu HTHS-ul ridicat, inseamna un ulei oarecum vascos.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Ne pierdem in discutii.
Intrebarea era clara; este sau nu vascos uleiul cu datele de mai sus, in speta HTHS 3,7. Da sau nu?
La temperaturi de peste 100grd da, este mai vascos decat orice are hths <3,7
Ai ametit-o rau aici.
Adica un ulei cu vascozitate 11 la 100*C si HTHS 3,7mPa.s este mai vascos decat un ulei cu vascozitate 14,5 la 100*C si HTHS 3,2mPa.s? Asta nu pricep.
La temperature mai mare de 100 grd - forja, demaraj etc etc etc - DA...
Alt exemplu de ulei cu HTHS mare.
API Service Class: SN/SM/SL/SG/CF
Viscosity Grade: SAE 5W30
Vis @ 100°C, cSt: 10.6
Vis @ 40°C, cSt: 62
Viscosity Index: 162
CCS Viscosity, Poise, @*C: 60@-30
Pour Point, °C: -45
Pour Point, °F: -49
Flash Point, °C: 252
Flash Point, °F: 486
NOACK Evaporation Loss,1hr @ 482°F (250°C), %: 6
HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741: 3.8
...
IV=162, vascozitate 10,6 la 100*C, HTHS 3,8mPa.s.
Dupa d.ta, uleiul asta intra in categoria uleiurilor cu vascozitate mare; lucru cu care nu sunt de acord, pentru ca uleiul cu datele astea se incadreaza in categoria...fuel economy.
Asta nu are cum sa fie fuel economy la HTHS 3,8 si API SN...ce norma ACEEA are? nu cumva e A3 sau macar C3?]
Tocmai ti-am aratat un ulei cu HTHS mare si care face parte din categoria economie de carburant.
Ala e marketing, vezi criteria ACEEA pt fuel economy
Si daca tot vorbim despre HTHS, atunci sa spunem ca acesta arata, printre altele, calitatea si cantitatea uleiului de baza in amestec, cat de rezistent este la forfecare la temperaturi ridicate fara sa distruga eficienta pompei de ulei sau sa sacrifice performantele motoruluiprintr-o vascozitate cinematica ridicata.
Prin urmare, vascozitatea mare la 100*C( adica in general temperatura de operare), nu HTHS-ul ridicat, inseamna un ulei oarecum vascos.
Nu are de-a face direct cu calitatea uleiului
HTHS inseamna High temperature/high shear viscosity
Si exact asta arata, rezistenta la temperaturi mari ( nu 100 grade, SE TESTEAZA la 150 grd) .....
100 grade e temperatura poate a lichidului de racire uneori.....pe unde circula uleiul sunt temperaturi mult mai mari, gandestete intre segmenti dupa explozie la ce temperaturi e supus, intre supape (evacuare) cand ia in bot 700-800 grade lejer.....
Pompa de ulei pana sa se distruga de la HTHS se distruge de la vascozitatea la cald la 100 grade....de aceea un ulei cu w60 nu prea are ce cauta in logan daca nu ai pompa cu debit marit, e mult prea vascos
Am notat punctual
L.E :
Bonus : in sprijinul a ceea ce am scris mai sus, vezi la VAG 504/507 ca normeaza HTHS minim 3.5, este musai w30 si rezista mai bine la depuneri/sludge/wear decat unele 5w40 desi nu e full saps
Mai nene, ti-am mai spus sa inveti sa dai replici unor citate, nu sa-mi siluiesti postul.
E asa de greu? Da-o incolo de treaba. Uita-te la postul meu de mai sus; seamna cu ce ai facut cu cu postul meu.
Editeaza, ca sa nu ti-l sterg eu.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment